RaW_DeNiM Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 hehe. hun har så vitt begynnt og hyle som pokker når hun må ut nå. og missforstår jeg hylinga så gjør hun fra seg inne. så jeg trenger nok litt tid til å lære og lese henne skikkelig. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Ahh, hunden vår elsker å plage katten og katten svarer med å klore tilbake lol, hunden liker også å "svømme" i sandboksen til katten Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Veide Thea i dag, for jeg synes hun har blitt så mye større i det siste. Om 10 dager fyller hun ett år, og jeg tenkte at hun sikkert hadde fått litt mer tyngde siden siste jeg veide henne. 100 gram opp gitt. Søta mi veier 3,2 kg Geisha hadde gått opp 300 gram siden vi slutta med lett-tørrfor til henne, så hun veide 4,6 kg Så da er det vel bare å skaffe lettfor til henne igjen .. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hvor mye ville du helst at de skulle ligge på?. Tror du Thea vil bli like stor som Geisha eller vil det alltid være en forskjell der? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Thea vil aldri bli like stor som Geisha nei. Og forskjellen vil forbli godt synlig. Thea har jo perfekt vekt for sin størrelse, men kunne nok vært litt større. Geisha kunne lett vært 300 gram lettere, men uansett hvor lett hun blir er hun i øvre klasse når det gjelder størrelse. Rasen kan være fra 25-30 cm.- Thea vil jeg tro ligger i nedre del, mens Geisha ligger i øvre del - uten at jeg har fått målt de noengang Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 På tide med litt bilder igjen. Her kommer noen fra jula: Connie er på leting etter pakker under juletreet. Den stolte jeger kommer bærende på sitt bytte. *se hva som er inni* Selv den lufttette godbitposen var ingen sak å lokalisere under juletreet. Etter å ha pakket opp noen pakker, ble det til slutt litt for mye av det gode. Hun fant ut at det var like greit å legge det pent tilbake under juletreet, etter å ha sjekket innholdet, og spare det til senere. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Da var ei lita jente på 9 uker i hus. en Berger Blanc Suisse eller en hvit gjeterhund som den også kalles. Var hjemme hos oppdretter og tok en prat osv om hvordan hund jeg ville ha og hva den skulle brukes til osv , så da ble det lille Carmen som hun skal hete. Bilder kommer etterhvert når hun har roet seg ned litt. Hmm, hvem er oppdretter? Mye rart ute å går på Hvit Gjeter altså... Den er strengt tatt ikke så mye friskere enn en schæferhund. Har vurdert rasen selv, men virkelig gått vekk fra dem igjen. Håper ikke du har kjøpt fra en spesiell oppdretter........ Disse hundene krever det samme som en schæfer. Både av morsjon og konsekvens i oppdragelse (konsekvens, ikke hardhet, ikke misforstå denne). Godt Nytt år forresten. Edit: legge til litt. Du skriver at gårdene dems var rene og fine med ny sagmugg osv... Er det bare jeg som ikke har så mye til overs for hundegårder/binger/bur der hunden er avhengig av å gå i sagmugg? I min verden bør hundene luftes MINST så ofte at de ikke trenger gå i sagmugg for å gjøre fra seg i den. Og det optimale er at de bor som familie hunder INNE i huset. Ikke i binger... Jeg kommer ikke til å kjøpe hund fra et sånn sted igjen iallefall. Av flere grunner... Endret 3. januar 2009 av LuciferLynx Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) White Rewyr kommer valpen fra. Vurderte også denne rasen, men slo det fra meg. Det er fortsatt en Schæfer. Og skal jeg noen gang ha det blir det import. Når du har mange valper er det ikke alltid så genialt å ha de inn på parketten, da er det jo veldig lettvindt med en binge/bur hvor valpene kan være. Men sagmugg? Vel.. det støver. Og støv er vel ikke det beste for en liten valpenese. Endret 3. januar 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Sagmugg nei... herregud! Mine valper hadde myke tepper i sin valpegrind. Slike tepper som tiss går igjennom slik at de ikke blir våte. Og under hadde jeg aviser. Og under der igjen sånn tisselaken som jeg hadde kjøpt på apoteket. Selv tanta mi som hadde MANGE dalmatinervalper brukte ikke sagmugg på sine valper, og jeg har vanskelig for å tro at det er vanlig praksis å bruke sagmugg i valpegård.. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) eller vetta f*** hva som var der. var iallefall rent. uansett. åssen spesiell oppdretter? Noe mer kritikk som skal ut ? Kansje prøve og være litt mer happy enn å finne så mye negativt som mulig? EDIT: valpene ble oppvokst blandt 2 19mnd gamle unger. inne. Men dem var vel ute til tider og men jaja. Tror jeg fokuserer på det positive her nu. Nett sux til tider. Endret 4. januar 2009 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg hakker ikke rundt Raw, men oppfordrer folk generelt til å ikke stole blindt på hva en oppdretter sier Og jeg oppfordrer derfor folk til å ikke stole blindt på hva en tilfeldig person på nettet sier. Det jeg mener er at selv om en oppdretter så klart er ute etter å selge hundene sine, er det nok lettere å ha tiltro til en du har pratet og møtt i virkeligheten som virker hyggelig osv., enn en tilfeldig på nettet som er negativt innstilt. Tror jeg fokuserer på det positive her nu. Nett sux til tider. Om du vil ha oppmuntring gjeldende hunder er dette feil forum. For alt man skriver blir gransket og man får kommentarer tilbake. Nuff said. :/ Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hvorfor er sagflis så veldig ille egentlig? Lider andre dyr som må stå i dette også da? Spør du meg er det faktisk like renslig, om ikke mer å bruke og skifte sagflis ofte, enn tepper osv. Like gjerne sagflis som avispapir, og klarer ikke se hvorfor dette skal være så ille. Håper du får mye hygge med hunden din RaW, og at visse absolutt ikke klarer å bare glede seg over en felles forumvenns nye hund, men må finne alt det negative rundt saken først må du bare prøve å heve deg over. Du virker som en person med god greie på hundehold, så jeg tror du uansett behov kommer til å ta godt vare på din nye venn Endret 4. januar 2009 av archongamer Lenke til kommentar
granny Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) eller vetta f*** hva som var der. var iallefall rent. uansett. åssen spesiell oppdretter? Noe mer kritikk som skal ut ? Kansje prøve og være litt mer happy enn å finne så mye negativt som mulig? EDIT: valpene ble oppvokst blandt 2 19mnd gamle unger. inne. Men dem var vel ute til tider og men jaja. Tror jeg fokuserer på det positive her nu. Nett sux til tider. Er faktisk helt enig med deg her. Det virker nesten som man er ute etter å finne mest mulig feil med måten du har fått deg valp på i steden for å glede seg over at du faktisk har fått deg valp. At valper går på sagflis (høres bedre ut en sagmugg...) skjer faktisk og det er ikke verre en at de går på aviser. Minst like mye støv av begge deler, samt at man slipper trykksverten. Selv bruker jeg aviser men det er for min egen lettvinthetsskyld og fordi jeg har valpene på rom med sluk og det er ikke noe særlig å få sluket fylt av sagflis. Det viktigste er at det blir skiftet på ofte og vasket slik at det er rent og pent der valpene går. Vet ikke hvor mange valper det var i kullet, men et kull av såpass store raser krever faktisk mye mer av rengjøring en valper av små raser - der det ofte er færre valper i kullet samt at det naturlig nok kommer mye mindre ut en det gjør av større raser. Tror du skal høre mest på din egen magefølelse og at du har hatt en positiv kontakt med oppdretter jeg. Viser seg at du har kjøpt av "feil" oppdretter eller har kjøpt "feil" rase - vel - da er det din lærdom. Man kan ikke være så forsiktig at man ikke våger å kjøpe noe sted. Minner meg litt om "alle" hundbøker som sier at man ikke skal kjøpe den minste, største, mest forsiktige, mest frampå valpen i kullet? Hvem skal da kjøpe disse? Nei... litt avgjørelse må man ta selv, ut i fra hva man er ute etter. Nå har min Fanny begynt løpetid og jeg har tenkt å parre.. håper på et flott kull med valper som jeg kommer til å gjøre det beste for ut i fra mine forutsetninger og håper også å finne "rette" eiere til de når den tiden kommer.. men nesten så jeg gruer meg for å bli "hengt" ut hvis jeg ikke gjør akkurat sånn og slik.... Beklager men nå synes jeg man skal ta fram den positive holdningen her jeg - ihvertfall inntill det motsatte blir bevist... Riktig lykke til med valpen - og husk at det er det DU gjør nå som har aller størst betydning for hvordan dere skal få det. Ingen har noen som helst garanti for at man får en hund som holder seg sunn og frisk, (dette gjelder forøvrig om man får barn også...) men man må ikke ta sorgene på forskudd og derved ødelegge en fin tid. Endret 4. januar 2009 av granny Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 White Rewyr kommer valpen fra. Vurderte også denne rasen, men slo det fra meg. Det er fortsatt en Schæfer. Og skal jeg noen gang ha det blir det import. Når du har mange valper er det ikke alltid så genialt å ha de inn på parketten, da er det jo veldig lettvindt med en binge/bur hvor valpene kan være. Men sagmugg? Vel.. det støver. Og støv er vel ikke det beste for en liten valpenese. Skjønner at jeg sikkert uttalte meg litt feil ang dette med sagmugg (sagflis). Det er ikke flisen som er problemet, saken er vel mer hvor valpene er når de går i flis. Det er jo sjelden inne på stua liksom Enten er det i hundebur (store) utendørs, eller i et uthus eller tilsvarende. Der jeg fikk Buffy fra stod de fleste hundene ute i bur på ca 1,5 x 3 m. Tak over og vegger på 3 sider, og flis i bunn. I tilegg hadde tispene med valper et rom i et uthus. Også kom de inn på en avsides rom etterhvert. Evnt i kjeller. JEG syns ikke slik er bra oppstalling av avlshunder, eller familiehunder generelt. De bør få gå sammen med familie osv. Og ikke minst har JEG sansen for "kjøkkenvalper" mer enn dette her. Da jeg kjøpte border aussien min, hadde valpene bodd ute i en lekestue med høy under seg til de var 8 uker. Horribelt i grunn, og at jeg kunne finne på å kjøpe skjønner jeg ikke.. Men jeg er glad jeg valgte å selge henne igjen etter kort tid. eller vetta f*** hva som var der. var iallefall rent. uansett. åssen spesiell oppdretter? Noe mer kritikk som skal ut ? Kansje prøve og være litt mer happy enn å finne så mye negativt som mulig? EDIT: valpene ble oppvokst blandt 2 19mnd gamle unger. inne. Men dem var vel ute til tider og men jaja. Tror jeg fokuserer på det positive her nu. Nett sux til tider. Så du mener at folk skal bare smile og nikke uansett? Jeg beklager at jeg sier min mening her, jeg hadde advart deg om jeg hadde hørt om dette FØR du hadde kjøpt valpen. DA er det liksom greit for folk å si fra. Men når man allerede har fått en valp, så skal man liksom bare holde kjeft og si "å så søt og gratulerer osv". Det blir litt feil i min verden. For all del, Håper du får et flott liv sammen med snuppa di, og jeg gleder meg iallefall til å se bilder. For det er flotte hunder. MEN, det er dette med å være selektiv med valg av oppdretter. Siden du har hatt syk hund før, så burde du iallefall tenke på sånn. Men vi krysser fingrene Og gi oss bilder! Hvorfor er sagflis så veldig ille egentlig?Lider andre dyr som må stå i dette også da? Spør du meg er det faktisk like renslig, om ikke mer å bruke og skifte sagflis ofte, enn tepper osv. Like gjerne sagflis som avispapir, og klarer ikke se hvorfor dette skal være så ille. Håper du får mye hygge med hunden din RaW, og at visse absolutt ikke klarer å bare glede seg over en felles forumvenns nye hund, men må finne alt det negative rundt saken først må du bare prøve å heve deg over. Du virker som en person med god greie på hundehold, så jeg tror du uansett behov kommer til å ta godt vare på din nye venn Les svaret mitt over an sagflis Beklager misforståelsen der Og en liten kommentar til det siste. Jeg tviler ikke et sekund på at hunden vil få det bra hos Raw, og at han er en person som kan å ta vare på dyret osv. det er vel rasen og oppdretter jeg er litt skeptisk til bare Men vi håper alle at jeg tar feil, ikke sant Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) I dag er det mye snø ute. Diesel var helt i ekstase !!! Han dro meg så lang jeg var og klikka helt :!: Endret 4. januar 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Skjønn hund du har, Turtlis. Hvilken rase er det? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er en Belgisk Fårehund, Groenendael Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Genialt bilde Juliess :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå