Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt nyttår ja, Min hund er dessverre redd for rakettene. Hun har ligget mellom beina mine på rommet mens jeg har hatt på musikk i bakgrunnen slik at hun ikke skal høre rakettene så godt. Har forsåvidt gått ganske greit , det værste er over nå :) Heldigvis. Nyttårsaften er garantert den verste dagen i livet hennes. Men nå er det "bare" 1 år til neste gang.

Endret av Cryflopp
Lenke til kommentar

Godt nyttår all sammen.

Her har første nyttårsaften gått over all forventning, og min lille skulle ut å sjekke hva bråket var for noe.

Ikke tegn til å være redd eller urolig, og etter vi kom inn har hun sovet til smell og bang.

Deilig at det gikk så bra, da jeg på forhånd hadde fryktet det verste :)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Godt nyttår all sammen.

Her har første nyttårsaften gått over all forventning, og min lille skulle ut å sjekke hva bråket var for noe.

Ikke tegn til å være redd eller urolig, og etter vi kom inn har hun sovet til smell og bang.

Deilig at det gikk så bra, da jeg på forhånd hadde fryktet det verste :)

 

 

Samme her. Forrige hund var livredd for raketter, så vi var spent med Kismo om han reagerte. Sto i vinduet sammen med oss og så på, brydde seg ikke overhodet.

Lenke til kommentar

Godt nyttår hundefolk :)

 

Diesel har kosa seg i dag han. Vi stod på verandaen til pappa slik at vi fikk en liten utsikt over byen. Makan til stygge raketter, de var langt finere disse pinnene :p Men men.. Diesel stod med labbene på rekkverket og tittet ivrig etter lysglimtene. Skvatt litt et par ganger når det smalt for fult rett utenfor, men han var mest opptatt av å spise kattmat og pølsebiter :p

Jeg er glad han ikke gjore noe stort ut av rakettene, det hadde bare vært synd. Altfor mange liivredde hunder i natt :(

Lenke til kommentar

Hundene mine tok nyttårsaften med stor fatning. Vi hadde noen folk over her , men hundene gikk etter en stund inn på soverommet og la seg der.

 

Jeg sjekket innom de en gang iblant, og de sov godt begge to. Til og med like etter midnatt.

 

Vi var også ute ett par ganger for å tisse på plena , men de brydde seg ikke om rakettene. Utrolig deilig. Da kan jeg se frem til neste nyttårsaften uten å være bekymret for hundene :)

Lenke til kommentar

Da var ei lita jente på 9 uker i hus. en Berger Blanc Suisse eller en hvit gjeterhund som den også kalles. Var hjemme hos oppdretter og tok en prat osv om hvordan hund jeg ville ha og hva den skulle brukes til osv , så da ble det lille Carmen som hun skal hete. Bilder kommer etterhvert når hun har roet seg ned litt.

Lenke til kommentar

si det du. kan jo ta en titt på foreldra hennes osv her inne http://www.white-rewyr.com/index_norsk.html men tror det er korthåret.

Men jeg spurte og gravde som bare pokker pga jeg trodde liksom gjeterhunder= turbopropell og må ha 4 timers tur hver dag for å trives. men den gang ei. Dem er like fornøyd om dem får 5 minutt som 3 timer. så det passa jo meg fint.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Fine hunder.. Jeg skrev mail med denne kennelen for en god stund siden, og fikk mail fra de i fjor om at de hadde en valp til meg. Men jeg takket fint nei, var mer enn nok med et beist i hus :p

 

Jeg møtte en hvit gjeterhund på utstilling i vår, knappe ett år. Å herregud, den var STOR! Folk sier at min er gigantisk? Hah, Diesel ble en liten valp i forhold til.

Lenke til kommentar

Men ser det står forskjellige ting på flere steder. noen plasser står det at det er en meget aktiv rase osv. andre plasser middels. Men snakket jo med oppdretter og dem virka jo særriøse nok. og fortalte om mine ønsker med en hund osv og dem sa den ville passe fint til det. Er ikke akkurat noen maraton løper jeg.

Lenke til kommentar

Altså, det er en Schæfer. Og de er som oftes vanlige familiehunder.. Det er jo en stor hund, men samtidig krever den ikke at du skal løpe maraton hver morgen :)

 

 

Det var en som ville selge meg en Malinois for to år siden, og mente den ville passe perfekt for meg som ikke skulle bruke den til noe spesielt. Altså, der får du to hunder i en, og det er ikke en hund for hvemsomhelst :p

Poenget er at noen oppdrettere er bare glad de blir kvitt valpene sine ;)

 

Hvordan vet du at oppdretteren er seriøs? Har du kun snakket med de, eller undersøkt litt om kennelen?

Den syke dama som hadde 50 hunder(Kaukasisk Ovtcharka og andre raser) var hyggelig hun og, men seriøs..nei.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...