Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

HUnden vår (9 mnd) sleiker seg veldig rundt genitalieregionen, slik at innsiden av låret og undersiden av magen tilsvarende der låret ligger nedpå nå er tom for pels på ene siden (han sleiker ikke andre siden). Bar hud der nå, men andre ord. Hva er dette for? Lopper? Google litt og der fant jeg at det ofte var det som var grunn til slik sleiking, men fant ikke noe spesielt for balleregionen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være slike streptokokkgreier, som jeg ikke helt kan navnet på :p

Diesel hadde det. Var rød, sår, og slikket seg mye.

Du har en unghund, som enda er litt "urenslig", og da er det normalt at det er mye bakterien nedentil.. Dvs at det er mye fuss som irriterer huden.

Hunden min fikk antibiotika, salve og sårrens mot dette :)

 

edit:

det kan også være en allergisk reaksjon, eks fôret. Har han røde og varme ører? Min hadde kløe på innsiden av låret samt varme øre, og vi fikk som sagt over medisin, pluss forskifte(sensitive skin).

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Granny:

ang gamledager. De hundene fikk som oftes kreft, og var smellfeite!! :p

Hvor i all verden har du det i fra da? Tror nok heller de var magre og kanskje tildels underærnærte da de måtte klare seg med "skyller" (potetskrell og slikt...) men mitt poeng var at hunder utmerket kan leve på det samme som vi lever på, men av enkelthetsskyld så er det greit med ferdigmat til de. Hvis du leser innholdsfortegnelsen på forsekker så vil du nok finne at ferdigforet nok inneholder mye av det samme som vi putter i oss.. om en i en noe annen form. Jeg forstår at du ønsker hundene det beste, men de har ikke vondt av noen pølsebiter og poteter og saus i ny og ne...

Lenke til kommentar
Ja? Alle hunder blir feite og syke når de ikke får hundemat, men menneskemat.

 

Vel, selv på hundemat klarer da visse hunder å legge godt på seg om ikke eier er nøye.

Og ang, kreftfaren. Har du noe link til steder der det står at hunder før i tiden var mer utsatte for kreft?

Personlig tviler jeg på du har hold i dette argumentet, men kunne vært artig å lest om dette var tilfelle.

 

Vil vel tro vår forurensing, biler og annet drit i lufta minst gjør dem like utsatte for dette i dag som tidligere.

Ikke uvanlig at hunder får kreft i dag heller gitt, desverre.

Her har du et godt poeng. "Min" rase - flatcoated retriever er dessverre en rase som topper kreftstatistikken - og jeg nekter å tro at alle flatcoated retrievere går på "feil" mat.. selv om de gjerne spiser pølser og ribbe.. og alt annet de kan få tilgang til. Her må det være arvelige faktorer som spiller inn siden det er en rasesvakhet. Hadde vært flott om forskningen på området kunne funnet noen svar.

 

Klart har de ikke vondt av det, Diesel får mye rart han og.

 

Men det er ikke bra å gi hunden MYE, og over lengre tid.

Det er vi helt enig i - og det er vel heller ingen andre her som har hatt noe annet syn på dette. Saken her var litt godismat på julaften :) noe som vi vel alle unner vår kjære?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Den tråden her er vel ganske splittet mellom folk som har hund som familiemedlem VS folk som har dem som pokemon. Dressur, utstillinger, rene raser, dyrt fór blahblahblah bryr meg midt i ræva, og det samme tror jeg går for mange som lar hundene få litt snacks ved middagsbordet. Finnes en mellomting mellom å la dem drikke vaniljesaus istedetfor vann og å fore dem med vitaminpiller. Det som irriterer meg er at dressurfolkene her klager på at div mat er skadelig, og mye av det er sant, men om hundene kunne snakke tror jeg ikke de hadde byttet bort det bortskjemte livet sitt mot et liv som pyntegjenstand. Gjør hva dere vil med deres hunder, og si fra hvis noe er direekte livsfarlig (som sjokolade), men ikke prakk på oss andre absolutt alt dere har av myter ang hva som kan ta livet av vofser.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Nå tror jeg du skal tenke deg litt om angående hvem du retter pekefingeren mot, Captain Ødeagård. Vet ikke helt hvilken gruppe jeg tilhører jeg da. Siden jeg lydighetstrener hundene mine, går på utstillinger iblant, OG gir hundene mine stort sett alt det samme som jeg spiser om det er rester igjen (bortsett fra veldig krydret mat og ting som er skadelig slik som løk, sjokolade og rosiner).

Lenke til kommentar

Det var et merkelig innlegg..

De fleste her i tråden er vanlige menensker som bruker bikkja til litt forskjellig. De prøver å fortelle folk at en hund bør få et SKIKKELIG for, ikke noe fra rema som kommer ut som en to kgs bæsj!

 

Dette er en tråd hvor det diskuteres i hytt og pine. Liker du ikke det.. vel.. finn deg et annet forum, eller klag til moderator? Nøykatig hva de kan gjøre er vel begrenset. Du blir ikke akkurat utestengt for å skrive hvilket hundefor du bruker ;)

Lenke til kommentar

Ja... Og som jeg har sagt før. Min vovve spiser pedigree better by nature blandet med gulerøtter og fersk kylling og han driter ikke store hauger overalt som folk sier. Derimot var han en bæsjefabrikk uten like på Royal Canine og Eukanuba... Så hundene er ulike der også... Han er så blank i pelsen at det skinner av ham. Og har energi ut av en annen verden + at han er slank og muskuløs.

 

Han får også rester av meg sånn dann og vann (utenom de tingene som er farlige for hunder) DET har jeg satt meg inn i :)

 

Verden er ikke svart hvitt som mange har blitt innprentet på forskjellige hundefora + oppdrettere...

 

EDIT: MIn hund er bare en kosehund/familiehund..

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Den tråden her er vel ganske splittet mellom folk som har hund som familiemedlem VS folk som har dem som pokemon. Dressur, utstillinger, rene raser, dyrt fór blahblahblah bryr meg midt i ræva, og det samme tror jeg går for mange som lar hundene få litt snacks ved middagsbordet. Finnes en mellomting mellom å la dem drikke vaniljesaus istedetfor vann og å fore dem med vitaminpiller. Det som irriterer meg er at dressurfolkene her klager på at div mat er skadelig, og mye av det er sant, men om hundene kunne snakke tror jeg ikke de hadde byttet bort det bortskjemte livet sitt mot et liv som pyntegjenstand. Gjør hva dere vil med deres hunder, og si fra hvis noe er direekte livsfarlig (som sjokolade), men ikke prakk på oss andre absolutt alt dere har av myter ang hva som kan ta livet av vofser.

 

:lol::love:

 

(og er med det selvfølgelig enig med deg om det hele xP)

 

EDIT: smileyleif og add av forståelsesfull mening til innlegget.

Endret av .Lagrange.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...