Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den store hundetråden er jo en diskusjons tråd som alle de andre. Men akkurat som i real life så er det noen ganger greit å tenke litt over hvordan man formulerer seg. Alle de aktive i denne tråden virker som skikkelig gode og velinformerte hundeeiere uansett. Bare viser seg at for mange damer på et sted er aldri bra, for mye bitching og innbilt konkurranse. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg mener når man legger ut noe på et diskusjonsforum, bør man tåle å få et svar, om det så er et kjipt ett.

Å kalle noen bedreviter, verdensmester, osv fordi man sier sin mening, blir bare for dumt ;)

 

 

Jeg syns det er fint jeg, at noen forteller meg at jeg gjør noe galt, og hva jeg kan gjøre bedre. Da lærer jeg til neste gang!

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg vite at folk vet hva de driver med? Jeg har møtt "erfarne hundefolk" som gir bikkja si sjokolade liksom :roll:

Jeg forholder meg til det som blir skrevet på nettet, jeg.

 

Men hva som var så fryktelig med det jeg skrev lurer jeg virkelig på :roll:

Jeg påpekte at det ER hunder som har blitt alvorlig syk julaften, etter å ha snavlet i seg pølser og ribbe, ikke at Mushi sin hund har blitt mishandlet på det groveste på julaften!?

Vi bør ikke ta det for gitt at en hundemage tåler mer enn vi tror. Noen tåler ei sjokoladekake, mens andre ligger der i kramper hos dyrelegen.

 

Diesel får mye rart, men han fikk ikke julamat -selv om bestefar utallige ganger prøvde å lure i han noe :p

Lenke til kommentar

Jeg synes generelt folk har en tendens til å ta ting litt for seriøst her, og lar den minste ting gå innpå seg. Skjønner ikke vitsen med å lage noen diskusjon av måten folk diskuterer på, finn heller på noen snasne motargumenter! ;)

Dere burde begynne å betrakte hver setning som om det hadde stått et " :p " bak den, så skal dere se at stemningen blir betydelig bedre. :)

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å påpeke altmuligrart som ett normalt oppegående menneske burde ha fått med seg? Hver gang?

 

Hvordan kan turlis vite at du er ett av disse normalt oppegående menneskene, når du skriver at det bare er julaften en gang i året og derfår tåler bikkja julemat? Det finnes faktisk hunder som har dødd av å spise julemat bare en gang, noe turlis påpekte - så svarer du "man får kreft av potetgull" :new_woot: Hvor passer det inn i diskusjonen?

 

Dersom noe som er rakende feil blir skrevet i tråden, må man jo si fra hvis man er uenig. Hvis ikke blir det ingen diskusjon...

 

Søskenbarnet mitt har nettopp fått seg liten hund, og vi snakket om farlige ting hunden kunne få i seg. Så sier hun til hunden sin " du kan dø av bare 1 kg sjokolade du" Skal jeg da bare la være å påpeke at *bank i bordet* , det skal ikke så mye til som en kg....

Lenke til kommentar

Dere som er så hysteriske for at folk gir hundene sine litt julemat.

Hvor mye tror dere egentlig at folk gir hunden sin?

 

Nå er det vel snakk om små mengder, og en liten bit kjøtt har da aldri en hund dødd av.

Får hunden tak i restefatet om natten eller noe i den duren, så ja da er det dødelig, men en pølsebit eller ribbe?

 

Både potegull og julemat er skadelig i for store mengder,både for dyr og menneske, det vet da alle;)

Lenke til kommentar

Litt enig i at dere bør roe dere ned bittelittegrann her og ikke ta alt i verste mening... Vi VET jo at julemat ikke er direkte hundemat - men neimen om det er skadelig om de får littegrann heller. Akkurat som med alt annet. Husk på en ting - hunder overlevde før i tiden når man ikke hadde ferdig tørrfor eller våtfor til dem. Da måtte de faktisk spise rester fra våre bord...og bein var da en helt naturlig del av kostholdet. Nå blir det vel tolket dit hen at jeg mener vi skal tilbake dit - men det er så langt i fra min mening, men mener bare man må sette fokus på riktige ting.

 

Hunder har ikke så veldig forskjellig mage fra vår egen, vi må ikke glemme at både de og vi er kjøttetere og har mage til å takle det. VI får også gjerne en reaksjon på magen når vi spiser uvante ting, men direkte farlig er det jo ikke. Nå tenker jeg ikke på sjokolade og rosiner som beviselig er farlig for hunder. Det er også farlig for en hund og forspise seg på tørrfor - så alt med måte er mitt råd.

 

God romjulsfred til dere alle :)

Lenke til kommentar
Ja? Alle hunder blir feite og syke når de ikke får hundemat, men menneskemat.

 

Vel, selv på hundemat klarer da visse hunder å legge godt på seg om ikke eier er nøye.

Og ang, kreftfaren. Har du noe link til steder der det står at hunder før i tiden var mer utsatte for kreft?

Personlig tviler jeg på du har hold i dette argumentet, men kunne vært artig å lest om dette var tilfelle.

 

Vil vel tro vår forurensing, biler og annet drit i lufta minst gjør dem like utsatte for dette i dag som tidligere.

Ikke uvanlig at hunder får kreft i dag heller gitt, desverre.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Litt enig i at dere bør roe dere ned bittelittegrann her og ikke ta alt i verste mening... Vi VET jo at julemat ikke er direkte hundemat - men neimen om det er skadelig om de får littegrann heller. Akkurat som med alt annet. Husk på en ting - hunder overlevde før i tiden når man ikke hadde ferdig tørrfor eller våtfor til dem. Da måtte de faktisk spise rester fra våre bord...og bein var da en helt naturlig del av kostholdet. Nå blir det vel tolket dit hen at jeg mener vi skal tilbake dit - men det er så langt i fra min mening, men mener bare man må sette fokus på riktige ting.

 

Hunder har ikke så veldig forskjellig mage fra vår egen, vi må ikke glemme at både de og vi er kjøttetere og har mage til å takle det. VI får også gjerne en reaksjon på magen når vi spiser uvante ting, men direkte farlig er det jo ikke. Nå tenker jeg ikke på sjokolade og rosiner som beviselig er farlig for hunder. Det er også farlig for en hund og forspise seg på tørrfor - så alt med måte er mitt råd.

 

God romjulsfred til dere alle :)

 

AMEN!

 

Jeg synes mange her inne overdriver ting, ikke ta det personlig. Verden æ'kke firkantet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...