Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde jeg hadde forklart hva jeg mener. For alt vi vet kan det være en stor andel av en rase med f.eks. mye jakt i seg. Jeg lurte på om det kunne være mulig at blandingen var 50/50, som dermed kan bety en stor andel av helt andre egenskaper (f.eks. mye jakt) enn den belgiske fårehunden.

 

Sa også at jeg ikke tenkte det ville bli noe stort problem for dem. Ingen grunn til å starte noen krangel ;)

Lenke til kommentar

Åååååååååå jeg savner å ha hund :love: Vi fikk en ''harehund'' som naboen vår kalte det, av han. Vi vurderte å skaffe en hund. Og naboen hadde fått valper, vi skulle prøve å ha den en stund for så å kjøpe den, men vi fikk den. Vi måtte dessverre gi den bort. Fordi det opprinlig er en jakthund og det passet ikke oss som ikke drev med jakt så godt fordi den stakk av hele tiden. Så vi fant ut at det var best å gi den til noen som drev med jakt, så hun kunne ha det bra. Savner henne, jeg gikk jo i 3 klasse og hadde ikke så mye å si når det gjalt det, men skjønner nå at det var det beste. Nå får jeg veldig lyst på hund igjen. Har veldig lyst på en brunfarget Dvergpinscher. De er små og ville passet perfekt i rekkehus leiligheten våres(Er ikke for stor) Fetteren min har 2 sånne, de er så livlige og sprettene.

Men får nok ikke hund før jeg flytter ut, om noen år. Mamma mener vi ikke har tid og sånt. Synes egentlig det er feil fordi jeg har ingen hobby og er for det meste hjemme på uke dagene etter skolen osv. Og mamma har vært sykemeld 100% i noen måneder nå. Og det blir hun sikkert en god stund til. Kommer nok aldri til å klare å overtale hun. Normale familier med vanlige jobber og sånt har jo tid til hund. Mamma tror heller ikke jeg ville ha gått ut på tur om morningen før skolen med hunden osv, men det ville jeg gjort. Skjipt ass

Lenke til kommentar
Fikk hunden av 1 venn, og mora er ikkje Groenendael, den er 1 sann der Tervueren, faren er sikkert eit eller anna hund som er svart xD

Aha..jeg skjønner. Jaja, det er uansett en Belgisk Fårehund(de fins det fire av, hvor to er langshår) :)

Men vet ikke eieren hva tispa har parret med?? :O

 

LuciferLynx:

Vakkert julekort :love:

 

andersio:

Æsj, den er er skikkelig kjiip! Jeg har mast meg til alle dyrene jeg har hatt.. Først var svaret NEI, men så gikk de med på det.

Mitt første dyr var en hamster, og han fikk jeg til Jul. Jeg masa meg etter det til ei rotte, katt, hund, og hest. Dyret går gradvis opp i størrelse..lurer på hva det neste blir?? :!:

Slik som du beskriver det, passer en liten tass fint inn i deres hjem, særlig når mor er hjemmeværende i valpeperioden, og du har som du sier mye tid til overs :) Vis henne bilder av søte valper, få henne til å prate med søskenbarnet ditt, og fortell hvor mye du har lyst.

Lenke til kommentar
Fikk hunden av 1 venn, og mora er ikkje Groenendael, den er 1 sann der Tervueren, faren er sikkert eit eller anna hund som er svart xD

Aha..jeg skjønner. Jaja, det er uansett en Belgisk Fårehund(de fins det fire av, hvor to er langshår) :)

Men vet ikke eieren hva tispa har parret med?? :O

 

LuciferLynx:

Vakkert julekort :love:

 

andersio:

Æsj, den er er skikkelig kjiip! Jeg har mast meg til alle dyrene jeg har hatt.. Først var svaret NEI, men så gikk de med på det.

Mitt første dyr var en hamster, og han fikk jeg til Jul. Jeg masa meg etter det til ei rotte, katt, hund, og hest. Dyret går gradvis opp i størrelse..lurer på hva det neste blir?? :!:

Slik som du beskriver det, passer en liten tass fint inn i deres hjem, særlig når mor er hjemmeværende i valpeperioden, og du har som du sier mye tid til overs :) Vis henne bilder av søte valper, få henne til å prate med søskenbarnet ditt, og fortell hvor mye du har lyst.

 

Eieren sa berre: Faren er eit eller anna sauehund xD trur han mente 1 hund som samler opp sauer og sånt xD

Lenke til kommentar

Moren har nok tenkt som så at dersom hun er hjemmeværende så faller mye av ansvaret på henne, og det er hun som kommer til å være alene hjemme med hunden på dagtid.

 

Men hvis hun er i ferd med å komme seg tilbake i arbeid, så skal det ikke ha noen betydning.

 

Eieren sa berre: Faren er eit eller anna sauehund xD trur han mente 1 hund som samler opp sauer og sånt xD

 

Hørtes ganske seriøst ut :ermm:

Lenke til kommentar

MPC:

De som blir brukt til gjeting er som oftes Border Collie, og med tanke på fargen kan den jo ha vært det.. Men hvem vet..når du selv ikke vet helt sikkert :p

 

Modeswitch:

Sikkert ei som bor på landet og som har stukket av i løpertiden. Det fins en god del av de!

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
MPC:

De som blir brukt til gjeting er som oftes Border Collie, og med tanke på fargen kan den jo ha vært det.. Men hvem vet..når du selv ikke vet helt sikkert :p

 

Modeswitch:

Sikkert ei som bor på landet og som har stukket av i løpertiden. Det fins en god del av de!

 

Hehe, joda, jeg er bare litt vanskelig. Formuleringen som jeg stusset på, ikke at hanndyret var ukjent :D

Lenke til kommentar
Moren har nok tenkt som så at dersom hun er hjemmeværende så faller mye av ansvaret på henne, og det er hun som kommer til å være alene hjemme med hunden på dagtid.

 

Men hvis hun er i ferd med å komme seg tilbake i arbeid, så skal det ikke ha noen betydning.

 

Jeg driver et lite oppdrett og selger valper i ny og ne - og jeg vil ikke selge valp til noen der MOR ikke vil ha hund! Nettopp fordi det i hovedsak (jada.. det finnes unntak..) er mor som står for rengjøring og også den "dårlige samvittigheten" i huset! Skjønner godt at trådstarter ønsker seg hund, og håper også at h*n får det - MEN da er det mulig at man faktisk må vente til man bor for seg selv og har ansvaret selv. Vet det er lett å si at man skal opp og gå tur, man skal gi mat og ta seg av alt med hunden, men slik funker det som regel ikke så veldig lenge. Tror mor har forstått dette og jeg forstår godt at hun sier nei hvis hun ikke har ønske om hund. Trådstarter sier ikke hvor gammel h*n er, men når ungdomstiden med festing og farting begynner så er det nok dessverre slik at mye av ansvaret for hunden lett kan falle på mor... Beklager at jeg er litt gledsdreper her, men jeg måtte faktisk selv vente til jeg bodde alene før jeg fikk meg hund og jeg forstår det! Trådstarter bør heller gjøre som Turtlis - begynne med et lite dyr (som ikke lever så lenge...) og vise at h*n kan ta ansvar.

Endret av granny
Lenke til kommentar

ALDRI om jeg hadde solgt valp til en tenåring som bodde hjemme uten at mor og far sto 100% bak!

 

Jeg fikk meg hund som 12'åring, og selv om jeg var veldig ansvarlig, var det mye som fallt på mora mi alikevel. Som 16'åring fikk jeg meg helgajobb som etterhvert ble kveldsjobb innimellom også. Hjemme satt mor og hadde ansvaret for å lufte mine etterhvert 2 hunder.

 

Som tenåring fikk jeg meg også kjæreste som bodde i byen... trenger jeg å si mer?

 

EDIT: Jeg var ute med hundene mine i sted. På turen møtte vi en løs Boxer. Vi hadde band på våre, men slapp taket i båndet da vi så at den andre var løs. Det bruker å gå greit. Boxeren var leken , og gikk mot Thea i lekeposisjon. Thea ble redd og begynte å løpe.- Det må ha vekket noe i boxeren, som kom med noen dype "brøl" mens den løp etter Thea. Den bakstet borti Thea som umiddelbart kom borti mine føtter. Når en hund på en slik størrelse oppfører seg truende ovenfor Thea på 3 kg må jeg "beskytte henne" , men jeg bevarer roen, og tar tak i halsbåndet til boxeren, drar den opp i stående (forsiktig) og klapper den på siden for å roe den. Den står helt rolig slik i armene mine, idet eieren utbryter : "du må ikke holde henne i halsbåndet".. jeg slipper ikke før hun tar over (sto 2-3 meter unna). Hun sier så "hun er i en alder hvor hun ikke liker å bli irettesatt"

 

Hva søren mente hun jeg skulle gjøre når jeg følte at hunden min var i fare? Gi henne godbit? ...... *Provosert*

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...