Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virma sleikte Frøya idag :O Kansje for mye av det gode? Katta ble ikke helt fornøyd :p Vorstehhund og katt er en strevsom kombinasjon. Etter at jeg tok med katten ut av stua stjal hun ett par tøfler og sprang rundt i glede over å ha vært nær katten.

Fra canis sin raseguide:

Strihåret vorsteheren er en tysk rase som ble dannet på begynnelsen av 1900 tallet. Rasen er ment å være en kombinert jakthund på både fugl og hårvilt, men i Norge er den nesten bare brukt til jakt på fugl. Hundene har likevel fortsatt er sterkt jaktinstinkt på hårvilt. Dette gir seg og utslag i at mange er notoriske kattedrepere.
Lenke til kommentar

Her er familien min sin nye hund:

Og mens dere ser på, kan dere godt seie kva det er xD veit berre at moren er belgisk schæfer

Heiter Monty btw

Bilde 1:

dsc00068zr0.jpg

Bilde 2:

dsc00071wi7.jpg

Bilde 3:

dsc00076nj5.jpg

Bilde 4:

dsc00064ml3.jpg

Siste bilde der han sover under sofaen med eit eller anna lydkabel

dsc00066eh9.jpg

Lenke til kommentar

Hunden er nok så full av energi, og om du ligger på bakken så begynner den å småleike med deg, og da bruker den å bite fingrene mine og armane mine lol, den forstår ikkje NEI da eg seier det lol så håper han gjer det snart, ellers blir det 1 menneske spisande hund xD

Lenke til kommentar
Hunden er nok så full av energi, og om du ligger på bakken så begynner den å småleike med deg, og da bruker den å bite fingrene mine og armane mine lol, den forstår ikkje NEI da eg seier det lol så håper han gjer det snart, ellers blir det 1 menneske spisande hund xD

Hehe, jeg tror ikke hunden vil lære hva nei betyr helt av seg selv. Med instinkter mente jeg jakting, vokting, gjeting som måtte ligge i rasen(e) dere ikke kjenner til.

Man vet jo sånn ca hva en (belgisk?) Schäferhund står for. Går nok helt fint, da ;)

Lenke til kommentar

Det heter Belgisk Fårehund, altså Groenendael ;)

Vet ikke eieren hva tispa har parret seg med eller?

Veldig søt hund dere har fått dere, men blir spennende å se hva slags instinkter den har etter hvert ;)

Hva mener du med det?? :hmm:

Her er min Groenendael Diesel, som valp :)

n750515373_2077366_7872.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke heelt hva du mener ;)

Blir ikke noe mer "spennende" på tur med en slik hund enn en annen rase/blanding.

De aller fleste hundene har jaktinstinkt, noen mer enn andre.

Jaktinstinkt er det minste problemet når det kommer til en slik rase. De kan ha et ganske høyt aktivitetsnivå, og være litt trass i puberteten -det er det største "problemet" med en slik hund.

Jaktinstinkt kan trenes bort, og jeg vet om mange belgere som ikke reagerer når det løper en katt over veien. Min derimot, er borte på et blunk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...