Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo. har vel lest det som er å lese, pluss snakket med MANGE forskjellige oppdrettere osv osv, Det blir ikke noe impulskjøp uansett for å si det sånn. Vurderte også Ambull før jeg valgte Maia.

EDIT: Men siden det er iallefall 2 her inne tenkte jeg og sjekke her først og så hadde jeg planer om å spørre på ambull forumet.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Eg kan egentlig ikke si så mye om østergaards ettersom eg ikke kjenner såå mye til de men en ting er sikkert og det er det at eg blir meget skeptisk når man ser antall av hunder som kommer derfra. Nå skal eg ikke annklage de for å drive valpefabrikk men det er rart at det er så mange hunder som kommer derfra. Vet om en som ringte og fikk valp på dagen så de virker ikke så spesielt nøye med kem som får kjøpe valper heller.

Eg har/hadde planer om ambull i framtiden og om eg skal ha så vil eg ikke ha valper fra noen andre enn Blockybulldogs fra sverige som er meget seriøse.

Lenke til kommentar
Hmm fikk en mail fra http://www.american-bulldogs.dk/en/ . Dem hadde en tispe igjen.

Da er det snakk om å eventuellt sende via fly hit.

Vet ikke helt om jeg skal takke ja eller nei.

En oppdretter som selger hund til noen de aldri har møtt før? Og som ikke krever at du kommer og henter valpen selv?

Jeg unner ikke noen valp å sitte alene i lasterommet på ett fly iallefall.

Lenke til kommentar

Nei. sa ifra meg hele ambull opplegget. Tror jeg går for en rase jeg har vært litt mer borti. Så blir en rottis. Og etter å ha blitt anbefalt å gå igjennom NRK så fant jeg en opdretter ikke så langt unna her jeg bor faktisk. Dem fikk ett kull den 10 desember i år, Så jeg hadde en lang fin samtale med dem, og dem ville jeg skulle komme og hilse på dem og valpene når dem er en 4 ukers tid. Pluss dem forlangte at jeg røngta dem og mental testa dem innen en viss tid. Dem skulle hjelpe meg med angående mental testen. Så går det som det skal så blir det vel hund i hus i februar en gang. SKal bli morro og få følge med helt fra starten av iallefall.

Lenke til kommentar

Jau. Men jeg sa nå hva jeg skulle ha hunden til osv. og jeg har verken fått ja eller nei så letingen etter en ny følgesvenn stopper ikke av den grunn. Tar som sagt ikke det første og beste. Men Kan ikke se noen bedre løsning enn å kontakte oppdrettere og høre hva dem sier. Og eventuellt lar meg komme og hilse på valpene med tid.

Lenke til kommentar

Den 25. november kom Kennel Hakinos G-G kull til verden. La meg presentere.....

Gromme Gorm. Rød tricolor, hannhund, lang hale.

131208_009.jpg

131208_015.jpg

131208_016.jpg

131208_025.jpg

Gåtefulle Gynter. Svart tricolor, hannhund, lang stump.

131208_032.jpg

131208_038.jpg

Gode Goliat. Red Merle, hannhund, lang stump.

131208_023.jpg

131208_024.jpg

131208_037.jpg

131208_006.jpg

Gossine Geisha. Svart tricolor, tispe, kort stump.

131208_013.jpg

131208_007.jpg

131208_010.jpg

For flere bilder og mer info om kullet, se på min hjemmeside. www.psycholynx.com

Lenke til kommentar

Huff, her er jeg borte fra forumet i en uke fordi bestemor døde, og så er det nok en forumhund som har blitt avlivet, også Maia som var så søt også. Jeg liker de asiatiske rasene, Shar Pei, Inu'er osv. Rottweiler er også godhunder, men jeg er så grusomt allergisk mot slike hunder.

Lenke til kommentar

Å, jeg har så lyst på hund! Har hatt lyst på en Staffordshire Bull Terrier de siste årene, og jeg blir bare gal av hvor heftig jeg lengter etter å være hundeeier. Men vanskelig når jeg bor for meg selv, går på skole og jobber. Hadde ikke vært rettferdig ovenfor hunden, hvor enn smertefullt det er å innrømme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...