Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Am.Bull har vel en del sykdommer den og? eller det er kanskje den engelske det.

Registrer deg på et forum for rasen. Der finner du garantert det du trenger å vite :)

Bullen har hvertfall mye mer energi enn Staffen.

Hvor ble det av Dahle som var mye aktiv i denne tråden?? Han har vel amerikansk bulldog.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som har hatt mange hunder i løpet av livet er det vanlig at noe så trist skjer? At i løpet av et liv fullt med hunder er det et par man må avlive? Av en eller annen grunn hadde jeg fått for meg at hunder alltid lever veldig lenge og sjelden får noen sykdommer som er grunn til avliving før de blir gamle? Kanskje fordi alle hunder jeg har møtt har levd livet ut. Må være grusomt å oppleve å ha en ung hund og avlive den. Er jo alltid trist, men enda verre når den er så ung.

Jeg har opplevd at tre av seks bikkjer hos mamma/pappa har blitt avlivet.

Én på grunn av angrep på meg, én på grunn av alder og sykdommer som fulgte med og én på grunn av noe jeg oppfatta som totalt urimelig, og jeg bærer fortsatt litt nag til pappa. Uten at jeg egentlig har lyst til å gå noe lenger inn på det.

De var vel henholdsvis rundt fem, nesten tolv og nesten et halvt år gamle.

Avlivinga av Iso, han på nesten tolv, var nok vanskeligst for meg, selv om han var eldst. Er jo bikkja jeg har vokst opp med.

Og apropo gamle bikkjer. Jeg skannet inn noen gamle bilder av Iso og valpekullet Frøya(mine besteforeldres hund) tilhørte for ikke så lenge siden.

skann0003.jpg

skann0002.jpg

skann0004.jpg

skann0009.jpg

skann0005.jpg

edit: Ja, Photobucket vil ikke samarbeide, så det blei vel heller én valp i steden for kullet.

Endret av basskuk
Lenke til kommentar
Nååh... :love:

De valpene var helt råe på det å åpne stekovnen og legge seg inni. Av en eller anna grunn syns de visst at det var kjempegøy :p

*sukk* Ble litt valpesyk jeg nå.

Du er ikke aleine. Vært valpesjuk ganske lenge, men har klart å fortrenge det ganske så bra. Helt til jeg måtte en to måneder gammel beagle-valp på vei hjem fra butikken. :love:

Lenke til kommentar

Er det normalt at hunder "faker" pusteproblemer for å slippe unna kjeft? Virma gjør visstnok det når mamma faktisk orker å være streng, puster litt sånn baklengs og nyser, samtidig som hun forventer sympati.

Noen andre som har vært borti kattegale hunder? Virma kan tilogmed finne på å ta stand på Frøya inne i stuen :D

Lenke til kommentar

Bikkja mi... når han legger seg ned så... hiver han seg ned... han hopper på en måte ned for å sove. Det dirrer i huset. Han slenger seg ned.. så liksom "albuene" hans dunker hardt i gulvet. Også glor han idiotisk på noe også sover han. Prøver han gi litt signaler med dette? Gjort det siden han var liten.

Lenke til kommentar

Nå er bikkja på eksamensferie hos mamma. Det er så stille og tomt i hybelen :( Ingen som plaget meg når jeg tok ut rundstykker fra ovnen, ingen som sleiket på oppvaskmaskingen, ingen som stjal rundstykker fra tallerkenen og ingen som naser op at jeg må gå tur med dem.

*snufs* Boooohooo jeg savner vovva mi! (og den har bare vært på ferie i 2 timer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...