Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja må sutre litt jeg nå. Hadde som sagt en shar pei som het Maia. Hun har hatt store problemer med ørene sine siden veldig ung alder. Hun hadde fått betennelse igjen for 3-4 gang, så tok henne med til vetrinæren i dag for å eventuellt få medisiner til henne. Betennelsen har sluppet taket og kommet tilbake ca hver tredje måned. Men i dag ble det ingen medisin. Fikk beskjed om at det var ikke noe mer dem kunne gjøre for henne siden det ikke er noen medisin som hjelper på henne og opersajon var ingen hensikt. Så med dette ble en vanlig helsesjekk til noe mye mer. Det ble anbefalt avliving. Så da ble hverdagen plutselig en helt annen igjen. Ingen Maia og gå tur med. Ingen Maia i senga si. Vel. er vel sånn livet er desverre. snufs. R.I.P . Hun ble 13mnd gammel.

Uffda :( Hvet hvordan du har det.... Sender varme tanker til deg

Lenke til kommentar

Vetrinæren snakka om avliving allerede første gang jeg var inne med henne 4mnd gammel. og hun hadde prøvd flere forskjellige medisiner uten hell. Virker der og da og i 3mnd etter så var det tilbake.. hver gang. Og nei er ikke helt jævlig med tanke på grunnlaget til at hun ble avlivet. trist, litt ensomt, stille er det men.. Så lenge hun slipper og lide mer så.. Var en evig bekymring siden jeg fikk henne så.

Og joda. Skal ha ny hund.. Men ikke i desember i år iallefall.. kansje januar. Får satse på en hund uten så mye helse problemer.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar
hehe, neimen hallo! Så så lenge man ikke SER 4 bein på bildet, så mangler hunden et?

Og resten av det jeg skrev hopper vi over da det passet så bra med kun 3 ben?

Det er et stort søkk inn der jeg mener det ville vært mer naturlig at frembenet var.

Hos din hund ser du tydelig konturene av et ben, selv om det ikke er tydelig, mens på rottisen kunne det like godt være ulvekloa slik han står.

Jeg syntes det var flere mistenkelige detaljer, og slik hunde faktisk står ville bakbenet og frembenet ligget klin intill hverandre.

Sier ikke jeg vet det er fake for andre gang, jeg bare syntes bildet var merkelig.

Neida, jeg leste resten også jeg. Og jeg kan grave opp sikkert 100 bilder av Bridie der det faktisk ser ut som beina hennes er fjerna også. De du fikk over her er bare de siste je la ut i bloggen min.

Og ja, når en hund går så blir fort fram og bakbein klin inntil hverandre. Noen ganger, om hunden traver, så hender det faktisk de passerer hverandre også :p

Og jeg vil tro det ser ut som det er et dokk der fordi hunden rett og slett er feit. Det er fett som tyter ut overalt stakkar.

Syns bare det ble overdrevent mye snakk om fake bilder her jeg ;)

R.I.P . Hun ble 13mnd gammel.

Trist trist trist. Men som du sier, absolutt det beste og rette valget. Men det er tragisk at de små vennene våre ikke skal bli eldre.

Lykke til på søken etter en ny venn når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Det ligger en Shar Pei på finn.no som trenger nytt hjem :)

Kanskje litt tidlig enda... hvor lenge siden er det hun dro til hundehimmelen? :(

Jeg fikk meg ny ganske raskt etter at Caiser brekte foten bare syv mnd gammel. To mnd tror jeg det gikk. ikke planlagt i det hele tatt. Zenta stod i lokalavisen(noe jeg aldri har sett før). Hun bodde bare en time unna. Fikk såvidt til å overtale mamma til å være med på besøk.. Vi bestemte oss for å tenke litt på det, men neida, mamma skulle ha henne med seg med en gang :!:

Lenke til kommentar

Dere som har hatt mange hunder i løpet av livet er det vanlig at noe så trist skjer? At i løpet av et liv fullt med hunder er det et par man må avlive? Av en eller annen grunn hadde jeg fått for meg at hunder alltid lever veldig lenge og sjelden får noen sykdommer som er grunn til avliving før de blir gamle? Kanskje fordi alle hunder jeg har møtt har levd livet ut. Må være grusomt å oppleve å ha en ung hund og avlive den. Er jo alltid trist, men enda verre når den er så ung.

Lenke til kommentar

Buffy'n min ble jo anbefalt avlivet av veterinær når hun var 5 mnd gammel... Men vi hadde henne til det året hun fylte 7 faktisk. Jeg burde helt sikkert latt henne slippe før, men det er utrolig hvor blind man blir... Hun var syk hele livet og gikk på kortison store deler av livet sitt.

Bridie håper jeg lever til hun blir gammel, selv om hun har fått påvist allergi nå hun også. Samme som Buffy hadde.

Lenke til kommentar

Det er tjipt ja. Jeg ble anbefalt avliving første gang jeg var inne med henne når hun var 4mnd men... Ville gi henne henne sjansen så lenge det var en mulighet og ett håp. Men når man får beskjed om at det ikke er mer å gjøre så kan man ikke tenke på sine egne følelser lenger. Er ikke rettferdig for hunden sin del iallefall. Men er avgjørelse man må ta som hundeeier også. Når er er det nok liksom. Og bare det å sitte i etterkant og tenke på om det var det rette og gjøre.. Det er det værste med det hele. Men men . Nok sutring fra min sin side for nå iallefall:p.

Lenke til kommentar
Dere som har hatt mange hunder i løpet av livet er det vanlig at noe så trist skjer? At i løpet av et liv fullt med hunder er det et par man må avlive?

Jeg mistet to stykker på to år jeg. De ble syv mnd og to år. GRUSOMT!!!

Derfor har jeg angst for at det skal skje noe med Diesel.. :( Jeg tørr ikke la noen passet han. Fordi jeg har ikke kontroll på han og omgivelsene(barn feks..)

Lenke til kommentar

Jeg har video av Zenta, og hvis jeg hadde satt på den nå hadde jeg nok grått som ei lita jente :( Hun døde i -02, og det er mange år siden nå. Men det føles som det var i går..

Jeg punger gjerne ut hundre tusen av min egen lomme jeg, så lenge Diesel får leve etter en evt ulykke/sykdom! Jeg gjør meg til sosialklient og kommer på luksusfellen for bikkja mi. Han betyr ALT for meg. Helt ubeskrivelig :love:

Her er mine vakre engler :love:

Caiser av Siwieto:

n750515373_3020266_9709.jpg

Ockmonix Jahra De Montferrand, til daglig kalt Zenta.

n750515373_3020270_705.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...