Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt irritert.

Jeg så Felix(naboshiba) utenfor. Ropte på han og han kom løpende.. Jeg gikk bort til eieren, ringte på flere ganger. Ingen respons :roll:

Nå har jeg to bikkjer i hus. NEKTER å sette han utenfor i båndet(han stakk av derifra, og det er ikke første gangen dette har skjedd..!).

 

Utrolig hyggelige folk, og jeg har gitt de mange råd om hundehold. Men når det kommer til dette, de lærer aldri. Og jeg har sagt flere ganger at det er IKKE lurt å ha han utenfor uten tilsyn. På grunn av barn feks.

 

Tenk om jeg ikke hadde vært hjemme da?? Da hadde han løpt i gatene her, lenge.

 

Mannfolket mitt er å ringer på igjen. Lurer på om han kommer tilbake med eller uten hund?

 

edit;

Og her kom han med felix :roll:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Jeg blir irritert på folk som er ute om kvelden uten å ta hensyn. Spesielt to ting:

-Små barn med stor hund. I går møtte vi ei jente på sikkert ikke mer enn 12 år med en fullvoksen schæfer, kalrte nesten ikke holde han igjen

-Folk uten blinker. Refleks hjelper kanskje mot biler, men når man går rundt med mørke klær så bør man ha blinker slik at andre ser at du kommer - når du har hund altså. Både jeg og hunden bruker blinker slik at folk med hund ser det er to av oss og hvor den enkelte er. Møtte på noen med hund i et gate uten gatelys her og sto 3 meter unna da vi først så dem.

Lenke til kommentar
-Små barn med stor hund. I går møtte vi ei jente på sikkert ikke mer enn 12 år med en fullvoksen schæfer, kalrte nesten ikke holde han igjen

Det der har ikke jeg serlig god erfaring med heller. Vi var og gikk tur med en boardercollie vi passet for en del år siden. Plutselig møtte vi på to unger som var ute og gikk med en hund som var altfor sterk for dem (usikker på rase). Den begynte å oppføre seg truende, og de som hadde den klarte selvfølgelig hverken å holde den igjen eller roe den ned, noe som endte med at den fløy på bikkja vi gikk med. Det var heldigvis fort over, men det er ikke noe særlig når sånt skjer. :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Noen som har noe tips til hvordan man lærer hunden å gå skikkelig, ikke dra som et helvete? Kjøpte halsbånd til han hos canis, halvstrup med fleece så han ikke skulle få vondt - kjettingsaken med fulls strup som han hadde da vi fikk han virket ikke noe godt. Ulempen er at han nå ikke har noe som helst som hodler han igjen fra å dra >.< Han er relativt lettlært men det er vanskelig å finne en måte å få han til å se sammenhengen mellom at han får kjeft og den faktiske grunnen når han ikke skjønner selv at han drar

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Metoden nevnt ovenfor funket utrolig bra for oss også.

 

OBS: Man ser ut som en tulling når man går rundt på gata og snur hele tiden :!:

 

Med Thea har jeg siden hun var valp sagt hssssss! - og rykket lett i båndet hver gang hun har dratt- Nå sier jeg bare hsssss! hvis hun går litt for langt frem, og hun stopper opp øyeblikkelig og venter. DEILIG å ha hunder som kan gå fint i bånd.

 

Og ikke minst utrolig koselig når man har med hundene i familieselskap og folk kommenterer hvor utrolig rolig hundene mine er :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sjekket litt på nett og der sto mye av det samme. Har med godbiter så han får en når han lystrer navnet. Skal prøve snumetoden óg, hørtes litt merkelig ut men hvis det funker er det helt topp!

 

litt av problemet er at det er en omplasseringshund på 7,5 måneder som er blanding av schæfer og alaskan malamut. han e nesten fullt utvokset, så må omtrent ha traktor for å "rykke lett i båndet" xD Men han er veldig lærevillig, så den ~ høye alderen er ikke noe veldig problem.

 

Sånn i tilfelle så har jeg med fjernkontroll (laserpeker). hvis han ser noe som er "voff voff voffe" på så er det bare å vifte litt med den så løper han etter den istedet, han er vant med den fra å leke hjemme så det funker greit.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Sånn i tilfelle så har jeg med fjernkontroll (laserpeker). hvis han ser noe som er "voff voff voffe" på så er det bare å vifte litt med den så løper han etter den istedet, han er vant med den fra å leke hjemme så det funker greit.

Bare passe deg litt så det ikke blir oppfattet som en belønning av hunden! Da vil du øke bjeffetendens i steden.. Avledningen med laser bør komme FØR han gir lyd!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sånn i tilfelle så har jeg med fjernkontroll (laserpeker). hvis han ser noe som er "voff voff voffe" på så er det bare å vifte litt med den så løper han etter den istedet, han er vant med den fra å leke hjemme så det funker greit.

Bare passe deg litt så det ikke blir oppfattet som en belønning av hunden! Da vil du øke bjeffetendens i steden.. Avledningen med laser bør komme FØR han gir lyd!

 

 

Det er et godt poeng. Er ikke helt sikker på hva han dtror den prikken er, men han har vel skjønt at det er en leke, så da må man være forsiktig ja. Saken er forøvrig ogsp kjekk når han roter seg inn i sitt eget bånd, xD

Lenke til kommentar
Dette høres kanskje ut som et dumt spørsmål :p Men hva er egentlig agility?

Det er en hinderløype for hund. Der hunden skal passer diverse hopp/klatrehinder/slalom/tunneller i samarbeide med føreren etter en på forhånd gitt løype. Det er også visse punkter på enkelte hinder som må berøres med en labb for at det skal være gyldig. Det gis feilpoeng ved f.eks riv av hinder. Utrolig artig å se på og sikkert også drive med som aktivitet med din hund.

Lenke til kommentar

Geisha er nettopp ferdig med løpetiden sin, og hadde stådager for 4-5 dager siden. Nå mistenker jeg at Thea har fått løpetid IGJEN (Hun hadde løpetid da hun var 7 mnd gammel, nå er hun snart 11 mnd gammel (13.des) . Er det mulig??

 

Svigerfar lånte hundene på fredag/lørdag, og kunne fortelle at Thea hadde stukket av på skogstur med en hannhund og blitt borte i 15 min (Thea som ALDRI stikker av eller) .

 

Jeg tenker som så at hun aldri i livet hadde stådager, når det er såvidt jeg har merket at hun har løpetid (er fremdeles usikker, men hun er bittebittelitt hoven bak, og dessuten er Geisha ivrig på å vaske henne "der". Aldri i livet om hun er blitt gravid..... Da blir det IALLEFALL abort, koste hva det koste vil. Vi har nok bastardvalper som trenger nye hjem her i verden, uten at jeg skal avle enda flere......

Lenke til kommentar

Sikker på at det er løpertid da?

Hunden til venninna mi fikk løpertid noen få mnd etter å ha fått den første, jeg ba henne om å sjekke tempen og dra til dyrelegen(bikkja var også noe slapp). Innbilt.

 

Abortsprøyte kan jo være et alternativ, eller abort om hun skulle være gravid. Valper blir vel uansett ikke aktuelt siden hun er såpass ung.

Vi tok det på tispa vår etter at hun tjuvparra i ung alder.

Lenke til kommentar

Tispa mi tok ei slik sprøyte veldig nær parringen. Mamma så det hele og det var ikke tvi. Vi tok ikke noe sjangse, dessuten var hun bare ett år.

Mange tar den etter en mnd, etter de har vært på ul for å sjekke om det i det hele tatt er noen valper.

Har også lest om hunder som ble sterile etter ei slik sprøyte.

 

Hos tisper som behandles senere enn 20 døgn etter parring følges aborten av de fysiologiske tegn på fødsel: Utstøtning av fostre, lett anoreksi, vaginal utflod og mammær stuvning. Etter indusert abort observeres ofte rask tilbakevending til østrus. Østrus-østrus intervallet kan forkortes med 1-3 måneder. Administrering kan forårsake smerte under og kort tid etter injeksionen, og lokal reaksjon på injeksjonsstedet kan forekomme. Alle lokalreaksjoner er reversible og vil vanligvis forsvinne innen 28 dager. I forsøk er det sett hematologiske forandringer hos 4,5% av tispene, alltid forbigående og reversible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...