medlem-90636 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Mine gjør nr 2 på morgenturen vår. Så spiser de mat (ja , gubben har fått viljen sin med mat ETTER tur) Så gjør de en ny nummer to på turen vår etter jobb. De får middag/kvelds i 7.tiden på kvelden, men gjør ikke nr 2 igjen før neste morgen. Da hundene mine fikk pedigree i en kort periode gjorde de nr 2 dobbelt så mange ganger om dagen.. drittmat. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Kjedelig hvis den må superdrite hver dag mens man er på jobb da. Lufter jo før man drar sånn at de bæsjer. Mine er hvertfall sånn at om jeg tar på bånd og går 70 meter så pleier det å sette igang ett eller annet i kroppen på dem Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Haha, slik er mine også. Thea setter seg alltid til rette på vei til parken. Rett på fortauet :!: Geisha er mer "kresen" og liker best å bæsje i gresset eller nå om høsten : oppå løv og blader som har fallt ned. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Min bæsjer kun bak søppelkassa her hjemme på samme plass hver gang. Litt slitsomt når man er borte lenge av gangen at hun holder seg til det lengste for å komme på plassen sin, men også veldig enkelt når man skal gjøre ting litt kjapt. Skal hun til nød gjøre nr 2 er annet sted må hun langt inn i busker å gjemme seg, og hun sjekker og er sikker på at ingen ser henne Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg er sikker på at Geisha skjemmes, for hvis vi ler av henne gir hun oss "skjemme-sæblikket". Er det noen andre som har opplevd at hunden deres bevrer med leppene? Begge mine gjør dette av og til. Geisha er så innmari ivrig på å klenge og kose. Jeg prøvde å dytte henne bort forsiktig i går, men når det ikke hjalp tok jeg tak rundt henne og satte henne opp foran meg og sa "nei" . Da bevret underleppen hennes skikkelig. Fikk rådårlig samvittighet og spurte typen hvorfor hun gjorde slik. Svaret var " hun blir lei seg fordi du ble sur". Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Min må alltid løpe vekk fra dritten sin. Er såvidt hu rekker å gjøre seg fredig før hun løper langt unna :!: Skikkelig krise hvis det er noe i veien så hun ikke kan komme langt nok unna Hun gjør alltid fra seg en gang om dagen, på mårraturen. Endret 14. november 2008 av mushi Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Spørs om ikke vi skal skaffe oss skikkelig vom nå også, er snart tom for vomen jeg kjøpte på dyrebutikken.. men synes det er litt stress å dra til privatfolk for å handle hundemat jeg da.. Mye enklere å ta med kortet og handle på butikken. De bor i byen da, så det er mye lettere enn å dra på Zoo Og så koster et 400 kr pølser, eller ca 250 for ei blokk. Ikke værre enn å ta ut på forhånd.hehe. Diesel klaprer med tennene når han lukter noe godt, som feks dårlig rumpelokt hos kattene Kanskje hun blir redd/nervøs, og demper seg. Endret 14. november 2008 av Turtlis Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hehe, mannfolket har lært Diesel noe nytt: å hoppe inn i halsbåndet! Skulle ut å gå i dag, plutselig hopper han på meg, skulle ha på seg halsbåndet han da :!: De drev å øvde på dette her om dagen, men jeg trodde ikke det ble noe av det morsomt.. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Maia driter 1 gang om dagen. som oftest på morgenen, Og så pisser hun 3 ganger om dagen. Når hun har løpetid nå så skvetter hun sånn 10-12 ganger på en tur Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Neeka. Fineste hunden. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Da var kynologikurset ferdig Fått diplom å greier Det var utrolig lærerikt og bra kurs. Det var to dommere som hadde laget kurset selv, for så å ville gi det videre til NKK gratis så de kunne holde det andre steder hvis andre dommere ville ta over. Første gang det ble holdt. Det var en av fem kurs som man skal ta hvis man vil bli dommer. Det er også laget med tanke på oppdrettere, selv om jeg verken har planer om å bli oppdretter eller dommer, fikk jeg mye ut av det. Vi lærte om hundens anatomi, hvilke konsekvenser det vil få hvis en hund har fallende kryss/skulderblader feil plassert etc.etc., recessiv arvgang, grundig bedømming av hund osv. Veldig fornøyd! Har også meldt meg på oppdretterskolen, lenge før de engang har lagt ut påmeldingslister hehe. Lenke til kommentar
pippin88 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Lillium: Det var en fin hund! Hvilken rase er det? Eller blanding? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Lillium: Det var en fin hund! Hvilken rase er det? Eller blanding? Takk Ja, han er en blanding. Schæfer, Alaskan malamute og ulv. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg kjenner også en ulveblanding. Største og roligste bikkja jeg har sett! Utrolig flink med valper og unger, veier nesten 90 kg hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Han her er litt sky, da. Men veldig rolig og snill. Finnes ikke aggressiv. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Skjønner ikke hvorfor folk vil ha ulveblandinger. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvor gammel er den, og hvor mye ulv er det i den? Det bor en ulveblanding her(eller på Frei da). Den er godt voksen, og bor sammen med en gjeng huskyer. Sikkert noen herlige hunder, men de har fortsatt ULV i seg. Jeg hadde ikke tatt sjangsen på en slik i hus. Nå er det jo forskjell på 50% ulv og 10%. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Den jeg kjenner er 50%ulv og 50% schæfer. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Og hvordan har de greid å parret? Ulv i fangenskap, eller en tispe på vift i skogen? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det er snakk om noe sånt som 10% -/+, Turtlis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå