Turtlis Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Så denne via et annet forum. Jeg troor linken kom på mail til noen fra Nederland. Se de nydelige Shibavalpene da Shiba webcam Endret 10. november 2008 av Turtlis Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Mange herlige tjukkinger på det webcammet gitt! Vesla viser seg å være verdens tøffeste valp. Leiker med store hunder og er ikke redd for folk eller noe. Og så og si helt romsrein i en alder av knappe ni uker. Er ute med henne to ganger om natta, og hu går til døra og piper når hu vil ut ellers. Har tissa på gulvet bare et par ganger etter at vi henta henne. Helt suverent. Her ligger hun og sover etter en aktiv kveld. Igor har også helt godtatt henne nå og bryr seg ikke et dugg når Vesla biter han i øra eller halen. Her går hun til angrep på Trixie, mens storebror er klar til å rykke inn når som helst. Endret 10. november 2008 av bjaraas Lenke til kommentar
granny Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Ser nesten frem til vinteren og man skal venne han til pulk, blir vel kun å drasse med seg et tomt akebrett de første månedene. Litt vel ung for å dra tungt enda. Hvor gammel er hunden din da? Endret 11. november 2008 av granny Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ser nesten frem til vinteren og man skal venne han til pulk, blir vel kun å drasse med seg et tomt akebrett de første månedene. Litt vel ung for å dra tungt enda. Hvor gammel er hunden din da? 8mnd. Lenke til kommentar
granny Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Ser nesten frem til vinteren og man skal venne han til pulk, blir vel kun å drasse med seg et tomt akebrett de første månedene. Litt vel ung for å dra tungt enda. Hvor gammel er hunden din da? 8mnd. Har du hatt hund tidligere som du har lært opp til å dra pulk? Tenkte bare på det med akebrett.. pass på at du da har han trygt i bånd for det er hunder som har løpt avgårde i panikk fordi det plutselig hang en bråkete greie bak dem som de ikke ble kvitt.. Lurt å prøve i løssnø først ihvertfall Går det forresten an å spørre hvor flatten din kommer fra? Endret 11. november 2008 av granny Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ser nesten frem til vinteren og man skal venne han til pulk, blir vel kun å drasse med seg et tomt akebrett de første månedene. Litt vel ung for å dra tungt enda. Hvor gammel er hunden din da? 8mnd. Har du hatt hund tidligere som du har lært opp til å dra pulk? Tenkte bare på det med akebrett.. pass på at du da har han trygt i bånd for det er hunder som har løpt avgårde i panikk fordi det plutselig hang en bråkete greie bak dem som de ikke ble kvitt.. Lurt å prøve i løssnø først ihvertfall Går det forresten an å spørre hvor flatten din kommer fra? Jeg har ikke hatt hund tidligere nei, så det tipset kommer ifra andre. Men tar gjerne imot flere tips Det er min samboer som er den hundeerfarne. Har pulk, men den er jo rimelig tung, så vil tro man bør vente med å bruke den før han er rundt 12 mnd? Han kommer fra Flat Garden i Lillestrømdistriktet. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har lært at hunder ikke skal dra før de er ferdig utvokst, nærmere 2 år jeg da Samme gjelder Agility, Sykling ++ Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Jeg har lært at hunder ikke skal dra før de er ferdig utvokst, nærmere 2 år jeg da Samme gjelder Agility, Sykling ++ Har sett både 1 år og 2 år, alt etter hvem man spør. Man blir jo forvirret av mindre. Men nå er jo tilvenning til pulk / kløv noe helt annet enn å faktisk dra tung pulk / kløv. Endret 11. november 2008 av Juliess Dobbelpost Lenke til kommentar
granny Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har lært at hunder ikke skal dra før de er ferdig utvokst, nærmere 2 år jeg da Samme gjelder Agility, Sykling ++ Har sett både 1 år og 2 år, alt etter hvem man spør. Man blir jo forvirret av mindre. Flat er jo en hund som blir sent utviklet så du bør ikke belaste han noe særlig før han er rundt to år. Men du kan og bør venne han til selen før det. Er det komptesele du har til pulken? Jeg ville nok ikke la han dra pulk før neste vinter. Veldig lurt å venne han til å dra noe annet, og akebrett er ikke så dumt bare han venner seg til lyden. Derfor tipset om at du må passe på at han er i bånd og gjerne gå ved sidna han den første tiden til du ser om han er redd eller ikke. Er jo kjempeartig å snørekjøre også da , men tror jeg ville la han løpe løs med dere på ski nå i vinter og heller satset på neste sesong. Synd hvis han skulle få noen belastningsskader! Hvilket flott "kongenavn" har han på papiret da? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Belastningsskader er vel selve marerittet, noe man må unngå for enhver pris. Heldigvis har man jo gode hundeforum som samler enormt mange erfaringer. Noe usikker på hva sele som er til pulken, er arvegods fra tidligere flat'er i min samboers familie. http://web3.custompublish.com/getfile.php/...7/Komtesele.jpg <- ser nok noe slik ut ja. Barnets fulle navn er Flat Gardens Amedeo XVII, Teo på folkemunne. Lenke til kommentar
granny Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Belastningsskader er vel selve marerittet, noe man må unngå for enhver pris. Heldigvis har man jo gode hundeforum som samler enormt mange erfaringer. Noe usikker på hva sele som er til pulken, er arvegods fra tidligere flat'er i min samboers familie. http://web3.custompublish.com/getfile.php/...7/Komtesele.jpg <- ser nok noe slik ut ja. Barnets fulle navn er Flat Gardens Amedeo XVII, Teo på folkemunne. Flott komtesele det , men viktig at størrelsen er riktig! Er det flat hannhunder som har brukt den tidligere? I så fall vil jeg tro at den foreløpig er noe stor til din unghund! Viktig at den ikke gnager, men så lenge du bruker den på han uten belastning går det sikkert bra. Lurt å venne han til selen tidlig, da mange hunder synes det er litt ekkelt med sele på. Endret 11. november 2008 av granny Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Belastningsskader er vel selve marerittet, noe man må unngå for enhver pris. Heldigvis har man jo gode hundeforum som samler enormt mange erfaringer. Noe usikker på hva sele som er til pulken, er arvegods fra tidligere flat'er i min samboers familie. http://web3.custompublish.com/getfile.php/...7/Komtesele.jpg <- ser nok noe slik ut ja. Barnets fulle navn er Flat Gardens Amedeo XVII, Teo på folkemunne. Flott komtesele det , men viktig at størrelsen er riktig! Er det flat hannhunder som har brukt den tidligere? I så fall vil jeg tro at den foreløpig er noe stor til din unghund! Viktig at den ikke gnager, men så lenge du bruker den på han uten belastning går det sikkert bra. Lurt å venne han til selen tidlig, da mange hunder synes det er litt ekkelt med sele på. Det ble brukt av en hannhund sist ihvertfall. Får teste litt når snøen har kommet ordentlig. Og som du sier, helst på løssnø. Vi bruker sele når vi går tur så han er ganske vant med sele. Halsbåndet brukes mest når det er gå-pent-i-bånd-tur. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hunden bør være utvokst, altså ca to år gammel før den skal trekke pulk, kløv og andre ting på langtur. Huskyraser feks trenes jo opp lenge før de er to år. Man MÅ ikke vente så lenge med å ha på bikkja kløv liksom.. Ingen problem å dra på skitur, sykkeltur, og drive med agility heller før den tid. En valp på åtte mnd bør ikke slite ut kroppen sin før den er fylt ett år. Skal det sykles mye og gå turer som belaster kroppen bør hunden også røntges. Alt med måte!! Rase spiller også en rolle. Store hester som trekkhester vokser tregt, og bør ikke brukes som kjørehest før de er 5-6 år, og blir ikke innridd før de er fire fem år gamle.. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har lyst på hund. Noen allergikerere her som har erfaring med hund? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jupp, jeg er allergisk, og har en Basenji. Andre allergifrie hunder er pudler og bichon frise. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Allergivennlige, i det minste. Det finnes jo allergikere som reagerer på de rasene også Det aller beste er jo om man har muligheten til å låne en hund i et par uker og så se om det fungerer Portugisisk vannhund og den type hunder er vel også allergivennlige. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg er selv vistnok allergisk mot hund og katt, men har hatt katt i de siste 15 årene og hund snart i ett år. Aldri reagert. Så det beste er nok som Juliess sier, lån en hund og prøv. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har så sykt lyst på en Doberman-hund. Har tenkt på dette veldig lenge. ER det noen som har noen erfaringer med en slik hund? Er den spesiellt aggressiv? Lenke til kommentar
Right Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 tofagerl (eller andre, for den saks skyld): Hvordan er det med Basenji om vinteren? På bilder ser pelsen tynn/kort ut, men fryser den lett, eller er det en hund som er grei å ha på litt kjørlige steder i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå