Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

ikke hintet på noen her altså, bare så det er sagt.

Jeg blir litt "irritert" når folk sier "herregud, bjeffer hunden din?" Det får meg til å høres ut som en dårlig hundeeier, eller en idiot når jeg kommer med tips til andre -når min egen hund bjeffer, og jeg får det ikke vekk.

Diesel får LOV til å varsle da. Men han får ikke lov til å bjeffe, lenge.

 

Jeg husker en gang da han var valp.. Han ristet og lekte med båndet sitt uten at jeg brydde meg. Så var det ei veskevoksen berte som sa "valper skal ikke få lov til å leke med båndet sitt".

Sier du det ja???? :roll: Andre skal bestemme over mitt hundehold liksom.. sært.hehe.

 

Poenget er at bjeffer hunden min eller din. So what? Det er vårt eget problem, og det gjør oss ikke til en dårlig hundeeier fordi. Noen uvaner er rett og slett VANSKELIG å få bort.

Diesel kommer aldri til å slutte å bjeffe på døren/vinduet..

På en måte får han jo "belønning" for å bjeffe og. Han/vi blir oppspilt/reagerer på ringeklokka(eller bank på døra i mitt tilfelle), og det komme inn folk -som hilser på han. Da er det ikke rart han ikke slutter :p

Jeg tar det ikke så tungt, faktisk. Det fins værre uvaner.

 

OPPDRAGELSE spiller jo også en stor rolle.

Får en hund belønning for å bjeffe, eller hvis eieren ikke bryr seg, så vil jo hunden gjøre det.

Noen hunder(som dachs, beagle, og andre terriere) har jo en innebygd bjeffe-radar som kan utløses ved sløvt hundehold, eller hvis de rett og slett ikke har peiling.

Det er ingen unnskyldning, men noen hunder ER bare gneldrete.

Venninna mi har yorkie. Den største har aldri sagt en lyd, mens den lille bjeffer på døra og når den leker. Det har seff smittet over på den største.. Hun har slått hardt ned på bjeffinga, men ikke F om hun slutter :p

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når naboens hund står ute og bjeffer fra klokken 8 om morgenen til 11 om kvelden, da er det faktisk mitt problem :)

Er ikke så hyggelig å sitte på verandaen om sommeren, når det står en hund og bjeffer konstant. Jeg synes synd på bikkja som ikke får tur, og som må stå alene på verandaen. Ikke er det direkte hyggelig når hundene i naboen på andre sida gneldrer ustoppelig hele sommeren heller fordi eieren ikke orker å lære de å ikke bjeffe hele tiden.

 

Ett bjeff her og ett bjeff der er virkelig ikke store problemet. En hund som bjeffer under lek er ikke noe jeg løfter på øyenbrynet for akkurat.

Lenke til kommentar

Æsj, ja jeg vet.. .

 

Geisha bjeffet av og til på folk før, og jeg ble JÆVLIG lei av å høre "oi, så sint!"

 

WTF, En hund som bjeffer er ikke nødvendigvis sint. Verste var når folk med hund kommenterte slik. De burde nesten vite bedre når de har hund selv. SPESIELT de som har små hunder, bør vite at ett bjeff ikke betyr at bikkja er sinna...

 

Jeg syntes det var vanskelig å trene på dette før jeg lærte hvordan jeg skulle gjøre det. Nå napper jeg lett i båndet før hun skal til å bjeffe (går an å se det på kropps-språk/holdning) og da slipper jeg det..

Lenke til kommentar

Veldig irriterende når andre skal kommentere på mine hunder..

 

Var hos vet med Siri på torsdag, og hun syns det er VELDIG kjedelig å gjøre sånne ting som innebærer at hun må være i ro. Type sitte på venterommet, være inne på undersøkelsesrommet osv.

Vi var inn og ut et par ganger og så satt vi på venterommet og hun gryntet og uffet seg. Jeg lar henne faktisk bare holde på ( :scared::scared::scared: ), fordi jeg VET at får hun ikke noenting for atferden hverken i form av ting eller oppmerksomhet, så kommer den til å bli bort (samme som gauling i bilen).

Så kommer en gammel da og begynner å si "fy, nå må du være stille" osv. Jeg bare WHAT??? Det er faktisk første gangen jeg har snakket tilbake til et menneske som gir mine hunder kommandoer :angry:

Lenke til kommentar

Jackpot!

 

Da jeg luftet en Doberman var det ikke så mange som ville komme bort å klappe på den nei.

 

Nå må jeg rett som det er "rømme" fra små barn. Barn finner ofte på å løpe etter oss når vi har gått forbi fordi de har lyst å klappe. Hundene synes IKKE det er koselig å bli forfulgt av ustødige 5'åringer.. Ikke jeg heller.

 

Barn er så vanskelige. Noen ganger tar jeg meg tid til å sitte ned sammen med barnet og vise hva det skal gjøre for at hundene skal ha lyst å hilse på han. Mange barn har som vane å løfte hånden høyt opp og så ned mot hodet fordi de vil klappe den oppå hodet og eventuellt bak nakken. Hunder flest synes ikke dette er en "OK" måte å bli kjent på. Noen barn er veldig greie og forstår når jeg viser de at de skal holde hånden frem slik at hunden kan hilse på de først ved å lukte på hånden. Og så er det noen som trekker hånden bort i full fart og HVIIIINER når hunden kommer med snuten sin :roll: Vi er ikke noe glad i å hilse på barn for å si det slik..

Lenke til kommentar
Jeg lar henne faktisk bare holde på ( :scared::scared::scared: ), fordi jeg VET at får hun ikke noenting for atferden hverken i form av ting eller oppmerksomhet, så kommer den til å bli bort (samme som gauling i bilen).

Forige gang vi var til dyrelegen stod Diesel oppi fanget mitt med forlabbene, med munnbind. Han hater dyrelegen.. Og han fikk trøst fra meg. Sikkert feil gjort, me så lenge bikkja føler seg trygg så er det bra :) Ikke noe vits i å stresset dyret unøvendig. Dyrelegen er mer enn nok for enkelte hunder...

 

Nå må jeg rett som det er "rømme" fra små barn. Barn finner ofte på å løpe etter oss når vi har gått forbi fordi de har lyst å klappe. Hundene synes IKKE det er koselig å bli forfulgt av ustødige 5'åringer.. Ikke jeg heller.

Jeg husker det i skjærva i sommer. Ungene gikk rett bort og prøvde å løfte henne. Ingen ville klappe Diesel :!: Eller jo.. det var ei lita jente som gav han bollen sin. Samme skjedde da jeg hadde med June sine i strandkanten..ungene løp jo etter og skulle løfte. Så det jo komme da, siden de gikk løs blandt tyve småttiser :p

Det er en grunn til at mange ikke selger miniatyrer til folk med småbarn.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Dumme Geisha bruker å kose med dyrlegen . Står på bordet og så setter hun forlabbene på skuldrene og trykker ansiktet sitt mot ansiktet til dyrlegen.

 

Samme gjorde hun med en dommer i ringen i sommer. Dommeren lurte på om det var ekorn i henne siden hun klatra slik :innocent:

 

En dyrlegeassistent ble så ovveraska over at Geisha ikke trengte munnbind da hun skulle holde Geisha mens dyrlegen klippet klør. Geisha HATER kloklipp, men biter ikke fordi. Nå har vi ENDELIG lært å klippe klør hjemme på en mer eller mindre fredelig måte :love:

Lenke til kommentar
Shila har akkurat fått tre valper. Er ikke sikker på om den fjerde har kommet, men jeg blir her, jeg. Fødsel er ikke min greie.

 

Den fjerde kom og det var gutt nr. 3. Så nå har vi ei jente og tre gutter. Fødselen gikk fort og greit, med pressveer og alt så tok det ca to og en halv time! Hun er kjempeflink med dem og alle suger som de skal. :D

Lenke til kommentar

Da er kulda begynt å sette inn og da må vel isen undersøkes.

Første møte med islagt vann. Litt skeptisk først, men etter noen minutter så var det bare kos.

post-25139-1226333658_thumb.jpg

 

 

Bare nyter utsikten.

post-25139-1226333639_thumb.jpg

 

 

Ser nesten frem til vinteren og man skal venne han til pulk, blir vel kun å drasse med seg et tomt akebrett de første månedene. Litt vel ung for å dra tungt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...