Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Vel, nå bjeffer ikke mine når de hører lyder, for det har jeg lært de at ikke er lov :)

Flott gjort det da, men likevel synes jeg du bør ha forståelse for at ikke alle raser er like enkle å dressere på forskjellige ting - nettopp fordi de er avlet til forskjellige formål. Nå er vel ikke din rase spesielt mye benyttet som vakthund lenger? Derfor blir heller ikke vaktinstinktene avlet spesifikt på lenger. Det er heller ander ting som blir satt i fokus, slik som helse og egnethet som f.eks selskapshunder.

Når det gjelder spesifike jakthunde som elghund, tildels dachs og f.eks harehunder så avles disse i de store og hele i vesentlig grad pga jaktferdighetene og dermed blir også slikt som losføring et viktig moment i avlsarbeidet. En drivende hund som ikke bjeffer er lite egnet.. Dette er ting som kjøpere av hunden må være oppmerksom på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bridie og Frigg sammen er jo som en god kombinasjon av klabb og babb og verdens søteste ektepar da. Bare se her når de leker fotomodeller...

 

 

 

"sukk, så er vi igang da..."

061108_035.jpg

 

 

 

"Går det bra med deg Bridie?"

061108_036.jpg

 

 

 

"Er du helt sikker på du ikke er sliten nå da... Vi kan ta en pause vet du"

061108_037.jpg

 

 

 

"okei, dama er sliten.. Gi henne ei pause!"

061108_038.jpg

 

 

 

"å slapp av, han er bare overbeskyttende som vanlig. Jeg har det fint jeg"!

061108_039.jpg

 

 

 

"men du Frigg??"

061108_040.jpg

 

 

 

"Ja, Kjære? Hva er det?"

061108_041.jpg

 

 

 

"nei.... jeg tørr ikke si det...."

061108_042.jpg

 

 

 

"joda, lille venn. Bare spytt ut du, det går bra!"

061108_043.jpg

 

 

 

"jo.... *hihi* du skjønner...."

061108_044.jpg'

 

 

 

"...snoppen din er ute...."

061108_045.jpg

 

 

 

"ååå fillern..."

061108_046.jpg

 

 

 

:blush: :icon_redface:

061108_047.jpg

Lenke til kommentar
Spennende. hvor lenge varer et slikt kurs da, og nøyaktig hva skal dere lære ? :)

Er fra fredag til søndag neste helg. Er 20 timer tilsammen tror jeg. Skal lære om avl med tanke på helse, problemer med anatomi i dagens avl og hundens historie etter hva jeg har lest. Skal vist være veldig bra! Kom heldigvis noen avbestillinger, var nummer fire på reservelista hvis jeg husker rett.

Veit egentlig lite om det, bare drar for det er interessant jeg :)

 

EDIT: Utrolig artig bildeserie! :D

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Godt du klonet vekk strikken under haka på Frigg på de siste bildene. Den irriterte meg da jeg så de første. "Argh, hvorfor skal det hvite ett-eller-annet ødelegge de fine bildene" tenkte jeg :p

 

Morsom serie! Du er veldig kreativ med sånne serier Marit :)

 

Idag jobba jeg 10,5 timer i butikken...snoooork, sliten ja. Men legger man seg før tolv? Nei. Har vært trening tre dager på rad for Siri denne uken. LP tirsdag, AG onsdag, og LP igjen torsdag. Godt for henne med noen rolige dager nå tenker jeg.

 

Ang. bjeffing..gah.. det er ikke mye noen av dem bjeffer, men ja; de har heeelt forskjellig terskel for å bjeffe. Så det er ikke bare-bare å trene så går det vekk med treningen..

Lenke til kommentar
Godt du klonet vekk strikken under haka på Frigg på de siste bildene. Den irriterte meg da jeg så de første. "Argh, hvorfor skal det hvite ett-eller-annet ødelegge de fine bildene" tenkte jeg :p

Ikke clonet vekk en dritt jeg :p Bare helt tilfeldig. Men ja, da jeg så gjennom bildene første gangen tenkte jeg at dette må vekk, men jeg glemte det da jeg satt der og redigerte 152 bilder :p hehe

Lenke til kommentar
Får man kjøpt baby-nisseluer? :p Kanskje de passer min hehe.

 

Du får jo kjøpt hunde-nisseluer ;)

 

n647811012_761255_3661.jpg

 

EDIT: Turtlis: Jeg vil ikke si at Geisha "bjeffer på andre hunder". Hun bjeffer ikke på hunder vi passerer når vi går tur iallefall :) Når vi drar på hundetreff bruker hun å bjeffe idet jeg slipper de ut av bilen, men det er fordi hun er så "opprømt". Den typen bjeffing er vanskelig å bli kvitt. Her bjeffes det også når det ringer på døra, skal innrømme såppass. Hvorfor? Det er ekstremt sjeldent det ringer på, og vi har ikke vært flinke nok til å øve desverre.

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Får man kjøpt baby-nisseluer? :p Kanskje de passer min hehe.

 

Du får jo kjøpt hunde-nisseluer ;)

 

EDIT: Turtlis: Jeg vil ikke si at Geisha "bjeffer på andre hunder". Hun bjeffer ikke på hunder vi passerer når vi går tur iallefall :) Når vi drar på hundetreff bruker hun å bjeffe idet jeg slipper de ut av bilen, men det er fordi hun er så "opprømt". Den typen bjeffing er vanskelig å bli kvitt. Her bjeffes det også når det ringer på døra, skal innrømme såppass. Hvorfor? Det er ekstremt sjeldent det ringer på, og vi har ikke vært flinke nok til å øve desverre.

Godt at du er enig i at "den typen bjeffing" er vanskelig å bli kvitt... for det er nok akkurat det disse med jakthunder "sliter" med... Da er vi enige da - at det ikke er så enkelt likevel.. :)

Endret av granny
Lenke til kommentar
X-naboene mine hadde to minidachser. Hadde hatt begge to siden de var valp og ikke trent noe med de. De løp rundt på plena til naboen hele sommeren og bjeffa på alt som rørte på seg. Utrolig irriterende.

 

Neida, men her (forrige side) nevner jeg disse to dachsene, og i den forbindelse at jeg tror dette har mer med mangelen på oppdragelse, enn jaktinnstinkt :)

 

Når det er sagt er det ei dame her i byen som har 2 stk. Kjempesnille og rolige begge to, og den eldste bjeffer aldri. Den kan gå løs i parken, og bryr seg ikke om forbigående folk og hunder. Den yngste (som enda er valp på noen par mnd) bjeffer litt hjemme sa eieren, men jeg kunne heller ikke høre noe bjeffing fra den.

 

Mine x-naboer hadde ikke skikk på hundene sine. De brydde seg ikke om å trene med de, og lot de løpe i hagen hele dagen. Der kjedet de seg garantert, og dermed bjeffet de konstant (ikke bare på folk som gikk forbi)

 

En annen x-nabo hadde cocker spaniel .Denne sto bundet på verandaen store deler av dagen, og de 4 årene jeg var nabo med de opplevde jeg aldri å se den hunden på tur. Denne sto og bjeffet i ett sett hele dagene. Den bjeffet ikke på noe, den bare bjeffet uansett. Også dette har med eiere å gjøre, ikke kom og fortell meg at cocker spaniel skal stå slik "fordi den er avlet til det" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...