Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Rema1000 mat er vel ikke det beste for en liten valp i vekst og som har et stort energibehov :) Et kvalitetsfor har alt en valp trenger, noe rema ikke har i sine.

Gi han valpefor fra royal canin, Hills eller Eukanuba, så er du sikret en god matkilde til valpe din :)

Iams(kattefor) har og fått hundemat nå, men jeg vet ikke hvordan det er.

 

Hva med råforing? Rett og slett RÅ mat fra slakteren. Kjøtt, bein, fett, flesk, sauehoder, værballer, lever, hjerte, blod,... og gudene vet :!:

Det er noe griseri, og krever kanskje en stor fryser.

Jeg har hvertfall planer om å gi hunden min det vil våren. Hvorfor ikke nå? Fordi jeg vil ikke ha han ute i bakgården pga unger, vi har ikke stor fryser, og det er IKKE aktuelt å spise det inne :p

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turtlis: Jo, har kjøpt oss stor tomt på landet. Skal bygge der til våren, og da har jeg store planer om å lage egen råmat. Er et lite slakteri i nærheten der, dessuten jakter jeg, så da blir det skikkelige greier!

 

Tofagerl: Godt poeng der. Om vi alikvel skal bytte over til rått etterhvert mener du det er liten vits å gå over på et dyrere tørrfór som mellomledd? Eventuelt kan jeg blanda litt av Igors råmat i fóret valpen får fra oppføderen.

Lenke til kommentar

Nice. Det blir nok stas for små Shiba-tenner :D

 

Du sier at forige valpen gikk på billigfor da du hentet den.

Hvis du vil at valpen skal få i seg det nødvendige BYTTER du hvertfall fra rema1000 til noe skikkelig ;)

Det koster 500 kroner for en sekk. En valp har en 10kgs sekk en god stund.

Et alternativ er å kjøpe valpevom å blande med tørrfor. Da har du det ganske lenge.

 

Greit nok å gi billigmat som nødløsning eller blande med litt padigree hvis hunden er matlei, men jeg hadde nok aldri gitt valpen min det :)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Jeg skreiv det i anførselstegn for å reservere meg litt mot å disse akkurat rema1000. Aner ikke noe om deres fór (Har de forresten et eget fór??), men ja, alt billigfór som man kjøper på vanlig matbutikk. Ikke min mening å henge ut en bestemt butikk (selvom jeg har jobba der en gang for lenge siden og hata det).

Lenke til kommentar

Hmm, hva annet har de på butikken.. kommer ikke på så mye i farta :p Pedigree er vel den mest vanlige. Så er det jo noe First Price.

 

Iams(kattefor) har og fått hundemat nå, men jeg vet ikke hvordan det er.

IAMS er rett og slett billigmaten til Eukanuba. Så det er billigere råvarer osv oppi der. Dvs Eukanuba er bedre f. eks.

Lenke til kommentar

Kjøpte en 3-kilos med valpefor fra Eukanuba. Lå faktisk ikke så ille i pris. 189 SEK for posen. Så tenker jeg vi hamstrer opp litt V&H valpefor når vi er i Norge i jula, og innfører dette sakte men sikkert. Tror det blir bra. Takk for alle synspunkter og erfaringer. Legger ut litt bilder her i morgen når vi har fått henta valpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...