Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Natt nr to :)

 

Jeg får begynne med å skrive at hun hadde ingen uhell inne i går men jeg var selvfølgelig påpass med å få henne ut etter søvn, mat og lek. Hun gjorde nr 2 fire ganger totalt "ute" i går og den siste gangen en time før vi gikk og la oss kl 22.30 :new_woot: Vi gjorde oss klar for søvn da ca 23.30 og etter tips fra min bror så skulle jeg legge noe som luktet av meg i sengen hennes så hun fikk en t shirt. Hundesengen ligger rett ved siden av vår seng og hun prøvde to ganger etter hverandre å komme opp i vår seng men jeg skjøv henne pent ned igjen. Dere må vel tro jeg lyver nå men det ble helt stille og snart så hørte vi gode sovelyder fra tulla vår :) Det som er enda mer utrolig er at når jeg våknet kl 07.40 og hadde nesten sovet i 8 timer hadde jeg ikke hørt et pip fra henne og når jeg kikket ned i hundesengen så sover hun så søtt i det ene hjørnet. Jeg sto forsiktig opp og begynte å kle på meg mens hun begynte å våkne, jeg løftet henne opp og ble rundvasket i ansiktet. Vi gikk rett ut og hun tisset mer en noen gang men viste ingen tegn til nr 2 så vi gikk inn og jeg foret henne og rett ut igjen så kom nr2 raskt. Når vi kom inn igjen så var jeg utrolig spent på om hun hadde holdt seg hele nattet da jeg ikke hadde sjekket sengen hennes enda men den var tørr. Jeg er utrolig stolt og overasket og vet ikke om dette var et blaff men jeg er veldig positiv.

 

P-S Et bilde jeg tok akkurat nå av Toya for meg i noe vond sovestilling :)

post-85184-1225530703_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gamle schæfern her hadde diare de første månedene hos oss... På de værste nettene sov vi på stua alle sammen, med veranda døra på vidt gap. Bikkja gikk ut for å gjøre sitt, og kom inn igjen med det samme. Mens vi sov hele natta :p VELDIG kjekt!

Hu hadde ALDRI uhell med bommelom inne som valp. (kun engang som voksen når hun hadde stjelt 2 kg med frolic som IKKE helt funket på magen henns.. Det kom ut igjen på TEPPET mitt )

 

DET var jo lurt! Desverre har vi bare sånn tre-veranda med sprinkler og greier som hadde blitt litt komplisert å fått diare på :lol: Sikkert derfor jeg ikke kom på det. Uhell inne med bommelom har vi heller ikke hatt, untatt første kvelden hvor jeg hadde lite peil på hva jeg skulle gjøre, og hun var kjempedårlig å si i fra siden hun gikk løs. Etter hun kom i bur lærte hun seg å si høyt og klart i fra! :D Men vi sover enda bare fra 23.00 - 07.00 ca. A-hund dette :p

Lenke til kommentar

 

Så innmari gøy da. Utrolig flott bilde det der. Ikke rart du vant. Ble det noe premie bortsett fra heder og ære? :)

Sitat fra siden:

 

"Månedspremiene blir Kr. 5.000,- i gavekort fra Epson Challenge, 50*70 print på lerret, printere m.m. 3 personer vil bli premiert hver måned og totalt 10 personer bli premiert i slutten av året. Hovedpremien som deles ut i slutten av året vil være kr. 40.000,- i fotostipend fra Fotopia.no, og premier fra Epson Norge til en verdi av kr. 50.000,-."

Lenke til kommentar
Aldri hatt hund før. Jeg ante ikke at han kom til å vokse SÅ fort. :blush:

*riste oppgitt på hodet* :p hehe

Tro meg, jeg har lært. Ikke at det hjelper til å spole tida tilbake. Han var selvsagt utrolig skjønn som valp (som alle valper), og selv om han har litt valpetendenser av og til enda, så er han liiiiitt for stor til å være "ååååå såååå søøøøøt" for alle som møter ham. :blush:

Lenke til kommentar
Natt nr to :)

 

Jeg får begynne med å skrive at hun hadde ingen uhell inne i går men jeg var selvfølgelig påpass med å få henne ut etter søvn, mat og lek. Hun gjorde nr 2 fire ganger totalt "ute" i går og den siste gangen en time før vi gikk og la oss kl 22.30 :new_woot: Vi gjorde oss klar for søvn da ca 23.30 og etter tips fra min bror så skulle jeg legge noe som luktet av meg i sengen hennes så hun fikk en t shirt. Hundesengen ligger rett ved siden av vår seng og hun prøvde to ganger etter hverandre å komme opp i vår seng men jeg skjøv henne pent ned igjen. Dere må vel tro jeg lyver nå men det ble helt stille og snart så hørte vi gode sovelyder fra tulla vår :) Det som er enda mer utrolig er at når jeg våknet kl 07.40 og hadde nesten sovet i 8 timer hadde jeg ikke hørt et pip fra henne og når jeg kikket ned i hundesengen så sover hun så søtt i det ene hjørnet. Jeg sto forsiktig opp og begynte å kle på meg mens hun begynte å våkne, jeg løftet henne opp og ble rundvasket i ansiktet. Vi gikk rett ut og hun tisset mer en noen gang men viste ingen tegn til nr 2 så vi gikk inn og jeg foret henne og rett ut igjen så kom nr2 raskt. Når vi kom inn igjen så var jeg utrolig spent på om hun hadde holdt seg hele nattet da jeg ikke hadde sjekket sengen hennes enda men den var tørr. Jeg er utrolig stolt og overasket og vet ikke om dette var et blaff men jeg er veldig positiv.

 

P-S Et bilde jeg tok akkurat nå av Toya for meg i noe vond sovestilling :)

Så søt hun er :love: Så bra at alt gikk så mye bedre i natt, for jeg hadde tenkt å skrive å si at dere må prøve å ikke ta henne opp i senga til dere, selv om jeg vet at det er forferdelig vanskelig.... Da er det bedre at en av dere flytter dere ned å gulvet på en madrass, men nå ser det jo ut som det har løst seg. Håper natten også blir like rolig nå da, for da er dere over det verste...

Lenke til kommentar

Premien blir fler bilder som er ordnet og printet ut til meg og hun med hannhunden :) Er jo fotografen som skal ha mesteparten av æren, var ikke akkurat lett å få til det bildet. Min ville plutselig ikke sitte og hennes hund bare la seg ned :!: Var dritkaldt den dagen og blåste sturt.

Er utrolig kult at det bildet vant ja :D

Lenke til kommentar

Tusen takk granny

 

Det gikk veldig fint i natt også ikke en lyd før hun vekket oss i morges kl 07.45 og hadde da sovet drøye 7 timer i strekk og ville ut og gjorde både nr 1 og 2 med en gang :) Vi fikk et lite nr uhell inne i går kveld da hun klarte å hjemme seg bak en vegg og vi oppdaget det ikke før hun var ferdig men sånt skjer. Jeg er utrolig stolt av henne på tre døgn fra å sitte bomm stille å ikke røre seg/skjelve ute til nå og kose seg og utforske samt ikke minst gjør ting der hun skal. Dette er en liten prinsesse med stor personlighet som vet godt hva henne vil og også når hun skal ha sine måltider. Vi har delt inn måltidene i 3 om dagen og hun går til kjøkkenet å ser opp der posen med godsakende står og sier godt i fra med ganske nøyaktig 4-5 timers mellomrom at nå er det på tide med mat igjen :) Fantastisk valp med sjarm og kjærlighet å elsker å ligge på brystet å kose, kose, og kose så gjerne sove men vi har styrt henne til sengen og hun elsker nå bare denne.

 

P-S Et lite bilde til av sjarmtrollet fra stedet hun har begynt å elske :love:

post-85184-1225629754_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Knappe to dager til vi henter valpen nå. Gleder oss stort! Det er hun i midten i kurven under her.

 

Natt.f.valparhonor2.jpg

 

Diskuterer litt om mat her. Vi forer Igor på V&H, noe den nye hunden også skal over på etterhvert, men vi går for et bra tørrfor til å begynne med (litt fordi det blir langt å kjøre 50 mil over til Norge for å hamstre opp kjølebagene med vommen...). Hvilket tørrfor til valper vil dere anbefale? Hunder reagerer jo forskjellig på ulike typer av for, men om noen har bra erfaring med et valpefor tar vi gjerne imot tips.

 

Vi er forresten ganske sikre på at navnet blir Anoushka (lille Anna) - da får vi s'ene vi var ute etter i tillegg til at det er russisk. Også kan man gå herlig opp i falsett når man sier det!

 

Just-Me: Herlig hund du har der. Ser ut som hun koser seg veldig i senga si

Endret av bjaraas
Lenke til kommentar

Sist gang vi henta valp der fikk han bare et sånt "Rema1000-fór". Er ikke så keen på å bruke det. Men det er klart, det går vel an å spe det ut med det nye fóret til å begynne med. Igor gikk på det butikkfóret noen måneder før vi gikk over på vom, og det har jo blitt hund av han også...

Lenke til kommentar

Ok, hørtes jo ikke noe spesiellt ut med butikkforet da, men for en periode går jo alt bra.

Jeg ville nok personlig fått den over på et mer skikkelig tørrfor, hvor du sper i med maten den er vant med i mindre og mindre doser.

Jeg har som sagt veldig god erfaring med RC, men den er jo av de dyreste og noen steder vrien å finne.

Eucanuba (sånn det skrives?) har jeg også hørt mye bra om, og det meste man finner i dyrebutikker/dyrleger er veldig bra.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Prisen spiller ikke så veldig stor rolle bare det er et bra fór. Jeg er ikke ute etter å starte no stor debatt om akkurat fór (det har vi hatt nok av i denne tråden før), men alltid bra med litt tips. Og som sagt, vi fórer bare på vom, så er ikke så veldig inne på hva som finnes av tørrfór.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...