Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha det til kalde dager i skog og mark som nevnt over ;)

Og regndekken vil jeg ha så jeg slipper en våt hund i hus. Herlig når han kommer inn og rister seg :p

Ikke sikkert jeg trenger å ha det på hele turen heller, bare i begynnelsen, til han er varm.

Så slapp av folkens. Det er ikke noe dyremishandling på gang...

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Jeg skal ha det til kalde dager i skog og mark som nevnt over ;)

Og regndekken vil jeg ha så jeg slipper en våt hund i hus. Herlig når han kommer inn og rister seg :p

Ikke sikkert jeg trenger å ha det på hele turen heller, bare i begynnelsen, til han er varm.

Så slapp av folkens. Det er ikke noe dyremishandling på gang...

Tenkte ikke det var snakk om dyremishandling akkurat. Jeg bare lurte, rett og slett, fordi jeg selv har en lignende hund. Men slik jeg har sett belgisk fårehund er det kanskje greit med varmedekken. Smart uansett. Og regndekken har jeg null problemer med å skjønne. Våt hund i sofa/seng er ikke akkurat en drømmesituasjon. :!:

 

Jesus, forskjell på å pakke hunden inn i ull hver dag når det er under 10 varmegrader og å ta med et dekken når det er minus tredve og du skal på skitur i 8 timer.

 

Folk er så forbanna pedantiske i denne tråden... Og jeg er i dårlig humør...

Det må da virkelig være lov å stille et spørsmål uten å bli skjelt ut?? Ikke var jeg negativ til å ha dekken på heller! Greit at du er i dårlig humør, men hva med å la det gå ut over noen som fortjener det, istedenfor på noen som bare stiller et enkelt og greit spørsmål?

Lenke til kommentar
Det var ikke din kommentar jeg (og han?) reagerte på, var vel heller "Trodde hunder hadde pels for en grunn jeg".

 

Ser du er ny her. Hvilken hund har du? :)

 

Mitt innlegg var heller ikke ment som et angrep Turtlis :)

 

Jeg trodde hunden din hadde god nok pels til å takle at det kryper nedover på graderstokken jeg..

Lenke til kommentar
Onsdag om en uke får Igor en lillesøster. Har lenge tenkt på å skaffe oss en hund til, og i går bød muligheten seg fra samme kennel som Igor er fra. Det blir en shiba som bærer navnet Edeängs Olivia

Så spennende da :) Er det forskjellige kombinasjoner slik at du har tenkt å ha valper på sikt?

Lenke til kommentar

Granny: Det er samme far, så det blir ingen avel. Vi vurderte lenge en fra Norge litt med tanke på det å kunne avle selv, men nå bød sjansen seg fra Edeäng, så da slo vi til.

 

Turtlis: Ja, samme farge. Rød. Hadde veldig lyst på en black&tan, men de vokser ikke på trær har jeg skjønt.

 

Kom gjerne med navneforslag!

Lenke til kommentar

Det er flere til salgs der ser det ut til faktisk. Men siden vi bor i Falun så blir det litt langt å kjøre til Bryne for å hente en valp.. Men de finnes ja, det er helt klart.

 

Vi vil gå for et russisk navn så det klinger godt sammen med Igor. Sasjenka ligger høut opp akkurat nå. Da har vi de fine s'ene og muligheten til å korte ned til Sasha

Lenke til kommentar

Tatjana :wee:

Kosenavnet er Tanja (overraskende)

Nadezjda (Nadja), Svetlana (Sveta), Anastasija (Nastja), Jelena (Lena), Ljubov (Luba)

Puttet kosenavnene (de russiske) i parantes, jeg.

Edit: Sasja/Sasha er forøvrig den russiske koseformen for Alexander/Alexandra.

 

Edit2: Hvis dere vil ha S-er kan dere kalle henne Stefanya (Stesha). Jeg fant forresten ut at Sashenka er en annen form av Alexandra, så kallenavnet Sascha var rett.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...