Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Høres meget fornuftig ut :thumbup: . Lykke til med valpen og med fòret - og så håper jeg du blir fornøyd med begge deler... Heldigvis er det jo ikke verre en å kjøpe et annet hvis det ikke funker - for som andre sier.. det er ikke fòret i seg selv som gir allergi men stoffer i det. Nå er vel ikke boxer den rasen som er mest disponert for allergi heller? Eller tar jeg feil? Gleder meg til å følge med på valpen din jeg - og så må du ta masse bilder å dele med oss! Boxer er bare en helt utrolig flott rase, og vel den som minner meg mest om min egen (flatten.. om ikke av utseende men av oppførsel...) Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jada granny jeg bøyer meg for allmenheten men som du ser i posten over din så er påstanden til Zaroos at RC kan gi allergi noe som ikke er tilfellet men at noen hunder kan reagere på det er jo bekreftet av dyktige Juliess men alikevel en "stor forskjell"

 

Tror ikke du eller andre skal belære meg om hvordan man bør oppføre seg på forumet selv om man er uenig med meg da jeg verken har vært frekk eller vist noe som helst dårlig oppførsel hissig og irritert JA men jeg har hold meg til sak hele veien... Jeg har vært medlem av dette forumet i flere år og aldri fått en advarsel for min oppførsel så jeg klarer meg fint vil jeg tro spesielt med tanke på hvor aktiv jeg er . Jeg har også figurert før i denne tråden ca 400 sider tilbake og et par år siden snart så er ikke ny her heller som enkelte tror.

 

Til de som lurer på om jeg har eller har hatt hund så er svaret ja jeg har nå en vakker Golden R på snart 2 år og har hatt hund i min tillværelse nesten hele livet inkl familehunder.

 

God kveld

Da må jeg få be om unnskyldning for at jeg tydligvis misforstod deg, men jeg følte at du faktisk angrep oss alle som faktisk var enige om at ALLE fortyper kan føre til allergisk reaksjon... Du tolket Zaroos sin uttalelse meget bokstavlig mens en del av oss andre faktisk leste den slik vi trodde hun mente. Det er vel forskjellen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Han var skikkelig kul som valp ja:D Han er den særeste hunden jeg vet om men. lever sin egen verden og hører ikke etter :p

Felix kommer fra Kr.sund. Oppdretteren eier begge foreldrene selv.

n750515373_2844293_9392.jpg

n750515373_2844295_844.jpg

 

Forige helg fikk Diesel seg en luftetur midt på natta. Jeg slapp han løs. Plutselig løp han etter en katt og jeg ropte "Diesel, kom hit!".

Da var det en liten Felix som ble pling våken og skulle ut, ble jeg fortalt av eieren dagen etter :!:

Han kan ikke høre meg eller se Diesel uten å hyle som en liten unge. søting :)

 

 

Se lille Diesel da :wee:

DSC_0811.JPG

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Høres meget fornuftig ut :thumbup: . Lykke til med valpen og med fòret - og så håper jeg du blir fornøyd med begge deler... Heldigvis er det jo ikke verre en å kjøpe et annet hvis det ikke funker - for som andre sier.. det er ikke fòret i seg selv som gir allergi men stoffer i det. Nå er vel ikke boxer den rasen som er mest disponert for allergi heller? Eller tar jeg feil? Gleder meg til å følge med på valpen din jeg - og så må du ta masse bilder å dele med oss! Boxer er bare en helt utrolig flott rase, og vel den som minner meg mest om min egen (flatten.. om ikke av utseende men av oppførsel...) Lykke til!

 

Tusen takk :)

 

Jeg tror jeg blir fornøy med foret eller så er det jo bare å bytte som andre skriver her.

Gleder meg til å få en boxer det har vært min favoritthund etter vår hyttenabo skaffet seg en slik da jeg var yngre og vårt første møte så skallet den meg faktisk ned av glede.

 

Den sto mye bundet så jeg tok meg mye av den og gikk turer sammen med min egen på den tiden.

 

Naboen sa at Tussi som hun het hørte mine og kjente igjen mine skritt på lang avstand for da sto hun bare og ristet av glede i stedenfor å bjeffe som hun gjorde mot alle andre hun hørte så er det rart jeg ble forelsket i rasen :love:

 

Fantastisk hund med livsglede og fart til tusen som elsker alle men alle og flink til å lære ååå som jeg gleder meg til å begynne jobben med henne.

Lenke til kommentar

Hundene mine er så søte når de hører bilen til samboer, eller skrittene hans. De merker det med en gang (tror faktisk de gjenkjenner lyden døra på bilen hans lager når det blir lukket igjen) Da stiller de seg forventningsfullt foran stuedøra og vifter med halen. Når han åpner døren har han to små sprettballer som spretter opp og ned i vill glede. Han har for vane å gi de mye oppmerksomhet og kos når de kommer hjem, så derfor blir de gira.

Lenke til kommentar

Hehe, herlig med slike velkomster, L_C1

 

Jeg har et lite spørsmål. Som jeg nevnte tidligere i tråden så har jeg en 11 år gammel tispe som fikk fjernet en svulst fra baklabben. Den lå midt oppå selve labben og var derfor både vanskelig å fjerne og vanskelig å få såret til å gro - såret ville jo "åpne seg" hver gang hun tråkket ned.

 

Vi måtte inn en ekstra gang og sy fordi hun hadde slikket opp stingene, men nå har såret lukket seg helt. Det er vel ca. tre uker siden operasjonen. En god del av såret ser ut til å ha grodd nesten fullstendig og pelsen har vokst tilbake. Men på det stedet hvor såret var dypest er det fortsatt noe rødt med skorpe over. Hele såret er helt lukket.

 

Jeg vil tro det fortsatt er rødt og skorpe fordi hun har slikket på det. Vi stopper henne selvsagt når vi ser henne, men hun har jo klart å slikke når vi ikke ser, selv om vi har vært obs og fulgt med ganske godt. For to dager siden haltet hun litt på den foten og nektet å tråkke ned. Det gikk over etter noen få timer og jeg har ikke sett noen halting siden. Såret var rødt og varmt, og hun rykket til om jeg tok på det. I dag er det fortsatt rødt og skorpe, men ikke så varmt og hun reagerte ikke når jeg tok på det.

 

Det jeg lurer på er - kan hun ha fått blodforgiftning? Jeg har søkt på nett men klarer ikke finne noen symptomer på blodforgiftning hos hund. Hun har ikke nedsatt allmenntilstand, spiser og drikker som vanlig og har masse energi (hadde hun hatt noen alvorlige symptomer hadde jeg selvsagt kontaktet dyrlegen umiddelbart).

 

Jeg har ingen erfaring med denne type operasjonsssår på hund, og vet derfor ikke hvor lang tid det skal ta før det gror, dvs. før skorpen og rødheten forsvinner.

Lenke til kommentar

Jeg ville også trodd blodforgiftning var såpass alvorlig at hun ville fått akutte symptomer, men siden jeg ikke har noen erfaring verken med blodforgiftning eller operasjonssår på hund så tenkte jeg å spørre her.

 

Hun fikk jo en rimelig sterk antibiotikakur etter operasjonen, nettopp for å forhindre betennelser. Jeg vurderer å ringe dyrlegen å høre om jeg skal gi henne en kur til, jeg har nemlig nok antibiotika til det (jeg gjør selvsagt ikke det uten å høre med dyrlegen først).

Lenke til kommentar

Vi har pleid å ha bandasje på om natten for å unngå slikking. Vi hørte med dyrlegen om å kjøpe en slik sokk, men vi fikk ikke "lov" fordi de mente det var som en åpen invitasjon til bakterier pga fukt og lite luft.

 

De siste fem-seks dagene har vi ikke hatt på bandasje om nettene heller, fordi vi tenkte såret nå var såpass lukket at det gikk greit. Det vil jo gro fortere uten også. Men kanskje vi skal begynne med bandasje om nettene igjen likevel?

Lenke til kommentar
Vi har pleid å ha bandasje på om natten for å unngå slikking. Vi hørte med dyrlegen om å kjøpe en slik sokk, men vi fikk ikke "lov" fordi de mente det var som en åpen invitasjon til bakterier pga fukt og lite luft.

 

De siste fem-seks dagene har vi ikke hatt på bandasje om nettene heller, fordi vi tenkte såret nå var såpass lukket at det gikk greit. Det vil jo gro fortere uten også. Men kanskje vi skal begynne med bandasje om nettene igjen likevel?

Jeg tenkte ikke på en slik "plast" sokk til å bruke ute - men er "vanlig" sokk som du kan feste med bandasjteip overfor leddet - eller en slik flott fleece sokk som kan festes med borrelås. Du skal kun bruke den når hunden er uten tilsyn.

Lenke til kommentar
Ja, vi har kun brukt bandasje om nettene eller når vi ikke har vært hjemme. Ellers har vi selvsagt latt såret være åpent så mye som mulig. En vanlig sokk var jo et lurt tips. Det er sånn sett lettere å ta av og på enn bandasje også.

også kan du jo få "brukt opp" noen av de enslige sokkene som blir til overs når vaskemaskinen har spist den andre :D

Lenke til kommentar
Hundene mine er så søte når de hører bilen til samboer, eller skrittene hans. De merker det med en gang (tror faktisk de gjenkjenner lyden døra på bilen hans lager når det blir lukket igjen) Da stiller de seg forventningsfullt foran stuedøra og vifter med halen. Når han åpner døren har han to små sprettballer som spretter opp og ned i vill glede. Han har for vane å gi de mye oppmerksomhet og kos når de kommer hjem, så derfor blir de gira.

 

Buffy kjente igjen luden i selve bilen hu... Det kunne komme andre helt like biler, samme årsmodell osv, men kun da VÅR bil kom, så ble hu helt fra seg av glede!

 

Bridie er enda på det stadiet at de fleste dieselbiler er "far" :p Ganske moro å se hu første gangen vi gikk tur alle tre, og hu så en bil som "helt sikkert var far". Også så hu på Lars, bilen, lars, bilen og skjønte ingenting :p

 

Ellers ser vi det veldig godt når det kommer biler på gårdsplassen her. Da VET hu hvem som er hvem. Er det "fremmede" så bjeffer hu, er det en av våre tre biler så HYLER hu! :p

Artige dyrene!

Lenke til kommentar

De gjenkjenner ikke synet av bilen da! Ofte når vi går tur, er det før "far" kommer hjem. Når vi kommer tilbake, registrerer ikke hundene at bilen til "far" står utenfor, men de kjenner at han er hjemme så fort vi kommer inn i oppgangen. Det er helt utrolig hvor glade de er i han :love:

 

Dersom vi møter han når vi er på vei på tur og han er på vei hjem fra jobb (utenfor huset eller i gata nedenfor huset) NEKTER de å bli med på tur. Det er ikke vits å prøve å dra de med seg engang. Sist jeg prøvde (for en ukes tid siden) klarte jeg å få dratt de med meg ca 200 meter oppover gata, før Thea klarte å vri seg ut av selen sin, og løp målrettet hjem igjen :ohmy: Jeg løp med hjertet i halsen bak henne og kryssa alt som krysses kan for at det ikke skulle komme bil når hun måtte krysse en gate (30'sone). Gikk heldigvis bra, men gubben har fått streng beskjed om at hvis han sitter i bilen sin i gata får han ikke lov å gi seg til kjenne, men vente til vi har gått forbi :ph34r: Makan til pappadalter...

 

Da jeg drømte om en valp, så jeg for meg at vi skulle ha en hund hver når vi satt i sofaen og så på tv. Ble det slik ? Nånei, hvis de får lov ligger de BEGGE på gubben :D

 

Han har virkelig ett godt lag med hundene, og er så utrolig snill og god med de. Leker med de, koser med de og alt som trengs. Mora mi har gitt meg klar beskjed om at jeg snart må lage menneskebarn, og at jeg ikke kunne fått en bedre far til barna mine - "det er bare å se hvordan han er med hundene det - Linn Christin!"

Lenke til kommentar

Min hund liker bare meg heldigvis :D

Hadde han vært mere sammen med mannfolket enn meg hadde jeg blitt driiitskuffa :p

Han knytter seg til en person, og er glade i resten liksom..

Sånn er det vel med de fleste hundene. De finner seg en leder.

 

Diesel har vært til dyrelegen i dag. Vaksine og chip.

Tok på han munnbind. Forige gang var det litt vondt med sprøyte (da i baken) så han prøvde å vri seg unna.

Han hadde nok ikke bitt, uansett.

Så her kommer et crappy mobilbilde fra pasienten med tunga ute.

n750515373_4497386_8916.jpg

 

Diesel har hatt besøk av nabovalpen Bamse, en Chivalp. Sååå søt. Liten tøffing.

Synd jeg kappet av han hodet.. Det var vanskelig å ta bilder av et lite rusk som løp rundt på teppet :!:

n750515373_4515595_9484.jpg

n750515373_4515596_417.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...