Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må le :!:

 

Men jeg skal høre med hun jeg har på msn, om du kan få msnadressen hennes, så kan du gjerne diskutere med henne om hunden hennes reagerer på RC eller ikke ;)

Hun er ikke ofte pålogget, så du får smøre deg med tålmodighet.

 

Ja le i vei man gjør gjerne det når man skal få alvoret bort.. Glem det du Zaroos jeg trenger ikke en oppdiktet msn adresse og påstanden din har for meg falt i grus for lenge siden.

 

Takk for meg!

Lenke til kommentar

Det handler ikke om å være kompis eller å henge sammen fordi man har vært i tråden lenge.

Jada-jada, mener du virkelig at INGEN hunder kan reagere dårlig/allergisk på tørrfòret til RC?

 

Først: Ja, såklart det er flest positive erfaringer med RC. Søkeresultatene er definitivt mest positive. Selv liker jeg merket veldig, veldig godt og kjøper det om jeg får tak i det.

Men her er eksempler på at det ikke fungerer for ALLE:

 

"Vi foret med RC maxi junior da Bea var valp.. Dette fikk vi fra oppdretter men hun tålte det IKKE.. hadde mye diarè osv.. Nå forer vi på Eukanuba sitt Rottweilerfor.. det funker hun utmerket på, mindre avføring og sjelden dårlig i magen. Inni mellom her prøvde vi også proplan, noe hun heller ikke tålte sånn supergodt, men det gikk bedre enn med RC."

http://doggis.no/forum/index.php?showtopic...st&p=605575

 

"Min tåler ikke Royal Canin, hun får diare og "svak" mage av det!"

http://doggis.no/forum/index.php?showtopic...st&p=569934

 

"Nikita fikk løs mage av Royal Canin fòret vi kjøpte hos vetten."

http://doggis.no/forum/index.php?showtopic...st&p=570971

 

"Royal Canin - Dårlig pels, ble tynn, dårlig pigment"

http://doggis.no/forum/index.php?showtopic...st&p=560171

 

Jag har fått ca 10-15 kg Royal Canin Medium junior som bara står.

Pga ev allergi mot valpmaten så va ja tvungen att byta mat, men hade nyköpt en säck...

http://hundera.se/annonser/ovrigt/ovriga_annonser/901.asp

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du "etter meg" i denne tråden, når det er flere som har skrevet at det er hunder som reagerer på enkelte fortyper?

eks: Du har hunder som får matt pels og kløe av Labb, mens andre som glinser.

Vil du ha dokumentasjon på det også kanskje?

 

Jepp, jeg lager meg en ny msnadresse, kun for din skyld :!:

 

hvor lenge har du drevet med hund, og har du egen hund?

 

 

 

 

Takk, Juliess! :)

Jeg prøvde å søke selv, men søkefunksjonen ville ikke funke til meg.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Dere kommer sikkert til og slakte meg, men hunden min spiser en blanding av pedigree junior og våtfor! Han er blank og fin i pelsen har energi til tusen og er frisk og rask så det holder... Gjør jeg noe galt med og gi ham "butikkfor" ?

 

Det er ingen her inne som har noe og si om mainstream hundefor virker det som..

 

PS: Den forrige hunden min Oswald tålte ikke Royal Canin, ei heller eukanuba eller noen av de andre forene, men han måtte ha spesiellt allergifor da, så det tells kanskje ikke :)

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Jeg er "imot" hundemat fra butikken, hovegrunnen er at de fleste jeg kjenner sine hunder fungerer veldig dårlig på denne typen mat. De spiser som gale og den smaker antakeligvis himmelsk - men neste morgen ligger det FJELL av bæsj i hele hagen, man kan se at det er veldig veldig lite som blir tatt opp i kroppen (i og med at så ekstreme mengder bare fyker rett gjennom). Samt jeg har en forestilling om at noe som er SÅ billig, der ligger det ikke mye bak. Men det er ikke en påstand jeg skal fyre oppunder, for jeg aner virkelig ingenting om produsjonskostnader ved laging av hundemat, eller hvordan de "forsker" seg frem til de forskjellige typene. Samt jeg er en forbruker som gjerne betaler 100kr ekstra for "kvalitet" :p Hehe.

 

MEN. Dersom du har en hund som fungerer supert på sånn type fòr, så hvorfor ikke bruke det.. :) Jeg kan ikke, men det betyr ikke at jeg skal vifte med fingeren dersom din hund får fin form, god pels og bra avføring av det!

Lenke til kommentar

Jeg er også imot hundemat fra matbutikken. Hundene mine fikk dårlig pels, begynte å røyte (noe de ellers aldri gjør) , fikk mere og oftere (!) avføring (gjorde #2 dobbelt så mange ganger om dagen!) og avføringen hadde dårlig farge. Hundene ELSKET smaken av maten though, så jeg kan kanskje sammenligne det med "bossmaten" vi mennesker liker å spise en sjelden gang, men som vi ikke bør spise for mye av fordi det ikke er bra for oss.

 

Og hvordan dokumenterer man en påstand forresten? Vil tro at Zaroos sin påstand om hundeeier med hund som var allergisk mot RC er akkurat like mye verdt som din påstand fra en veterinær og 2 ansatte på dyrebtutikk ;) Har du jada-jada "dokumentasjon" på disse påstandene?

 

Jeg overhørte en dyrlege si til en hundeeier at hunden hennes muligens kunne være allergisk mot Labb. Får vel føye til at jeg desverre ikke har dokumentasjon på denne da? :p

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at den dyrelegen eller dyrebutikken som NEKTER på atRoyal Canin KAN gi allergi burde byttet jobb ;)

 

Royal Canin er et bra fôr, men som sagt, og det står jeg for, det KAN gi allergi.Men det er ikke noe man burde gå å være nervøs over. Sjangsen for å bli påkjørt er vel større enn at bikkja har forallergi ;)

Sorry Zaroos, men det er vel her du har driti deg ut :p Nei, RC GIR ikke allergi, men noen hunder KAN reagere på det...

 

 

Buffy reagerte på RC... Men hu reagerte jo i tilegg på alt som var med tørrfor, FORDI hu var allergisk mot lagermidd. Som finnes i alle tørrfor sekker. ;) Men det var ingen av tørrfor typene som GA hu allergi, dne lå nok fint i slekta hennes og genene.

 

 

Og til deg som reagerte så veldig på dette.

Tørrfor GIR ikke allergi, men mange hunder reagerer desverre på enkelte typer. Eller alle, for den del, som min gamle Buffy.

 

Av en eller annen merkelig grunn er det sagt av min veterinær her at 9 av 10 hunder han har inne som klør, går på labb, og de aller fleste av dem blir bedre ved for bytte. Men jeg (min egen konklusjon) er at hunder som reagerer på Labb, allerede HAR en eller annen svakhet i "kroppen" som gir utslag ved foring av Labb. Men kanskje ikke ved andre fortyper.

Endret av LuciferLynx
Lenke til kommentar
Hva er det egentlig du vil ha svar og dokumentasjon på? :roll:

Har du ikke fått nok svar her i tråden?

Du virker som for meg en person vil er ute etter å kverulere, over ting som ikke er nødvendig å diskutere. Derfor kommer jeg ikke til å sende deg noe pm når du har den holdningen.

Du har bestemt deg for at dette er feil, så for all del :)

 

Nei selvfølgelig vil du ikke sende en PM med din påstand da den ikke eksisterer og du aldri ville trodd at jeg skulle følge dette opp. Jeg skjønner at hunder kan få allergi av enkelte for men din påstand var at du viste om flere hunder som har fått dette av foret RC noe du nå ikke klarer å bekrefte som forventet. Dette var poenget mitt og her virker det som alle er mer kamerater en og kunne ta poenget slik jeg skriver det. Uansett så ble reaksjonen kraftig av de jeg vil kalle eksperter på for og gjerne ville ha dette dokumentert spesielt da det var snakk om RC som alle anbefaler. Vel kall meg troll og andre ting men jeg har faktisk bare spurt om at en påstand kan bevises.. Konklusjon er da NEI som jeg forventet :roll:

Unnskyld - men nå bør du lese gjennom det du selv har skrevet, og hva folk har svart. Bare fordi vi er flere som faktisk er enige i det her så har ikke det noe med kameraderi å gjøre. Leser du gjennom tråden vil du se at vi faktisk er rykende uenige om mange ting - men det at enkelte stoffer i for (LES: IKKE FOR TYPER!)kan gi allergi på hund er faktisk noe vi alle vet og som vi da faktisk ikke kan si oss uenige i. At mange av oss har valgt å gå mer og mer bort i fra tørrfòr og heller bruker en type våtfor bygger i hovedsak på egne erfaringer med hund - mange av oss gjennom mange år.

"Eksperter" på fòr?? Jammen er de heldige som kan kalle seg eksperter du.... Mange av "ekspertene" vil jeg tro tjener penger på å selge fòret videre til andre for å minske utgifter på egne hunder...Beklager - ekspert kan man være - men kun på sin egen hund i forhold til det foret som faktisk funker på DEN!

Skal du delta i et forum må du tåle at alle ikke alltid er enig med deg - slik er det faktisk..

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at den dyrelegen eller dyrebutikken som NEKTER på atRoyal Canin KAN gi allergi burde byttet jobb ;)

 

Royal Canin er et bra fôr, men som sagt, og det står jeg for, det KAN gi allergi.Men det er ikke noe man burde gå å være nervøs over. Sjangsen for å bli påkjørt er vel større enn at bikkja har forallergi ;)

Sorry Zaroos, men det er vel her du har driti deg ut :p Nei, RC GIR ikke allergi, men noen hunder KAN reagere på det...

Det var det en alorlig skriveleif ja!!

Takk for at du rettet meg :!:

Lenke til kommentar

Jada granny jeg bøyer meg for allmenheten men som du ser i posten over din så er påstanden til Zaroos at RC kan gi allergi noe som ikke er tilfellet men at noen hunder kan reagere på det er jo bekreftet av dyktige Juliess men alikevel en "stor forskjell"

 

Tror ikke du eller andre skal belære meg om hvordan man bør oppføre seg på forumet selv om man er uenig med meg da jeg verken har vært frekk eller vist noe som helst dårlig oppførsel hissig og irritert JA men jeg har hold meg til sak hele veien... Jeg har vært medlem av dette forumet i flere år og aldri fått en advarsel for min oppførsel så jeg klarer meg fint vil jeg tro spesielt med tanke på hvor aktiv jeg er . Jeg har også figurert før i denne tråden ca 400 sider tilbake og et par år siden snart så er ikke ny her heller som enkelte tror.

 

Til de som lurer på om jeg har eller har hatt hund så er svaret ja jeg har nå en vakker Golden R på snart 2 år og har hatt hund i min tillværelse nesten hele livet inkl familehunder.

 

God kveld

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Saken er vel ikke om du har så rett eller ikke her Jada-jada, men at du kanskje overreagerer en smule ut fra hva vi diskuterer.

Skal man hisse seg opp over hver gramatisk uttale må det jo bli fryktelig slitsomt tenker jeg.

 

Hun som ville ha tips til for har jo fått mer enn nok, så kanskje man skal la hele tørrfor debatten ligge nå da man ikke kommer lenger enn å diskutere gramatikken i hverandres innlegg ;)

Lenke til kommentar
Til de som lurer på om jeg har eller har hatt hund så er svaret ja jeg har nå en vakker Golden R på snart 2 år og har hatt hund i min tillværelse nesten hele livet inkl familehunder.

 

God kveld

Skjønner vel godt at du er skeptisk for allergi med en Golden i hus. De er jo desverre ganske utsatt for hudproblemer, de i likhet med schæfer.

 

Men sku hunden din begynne å klø, så er det nok IKKE RC i seg selv som har startet det. Hunden må være disponert for det ;)

Lenke til kommentar
Til de som lurer på om jeg har eller har hatt hund så er svaret ja jeg har nå en vakker Golden R på snart 2 år og har hatt hund i min tillværelse nesten hele livet inkl familehunder.

 

God kveld

Skjønner vel godt at du er skeptisk for allergi med en Golden i hus. De er jo desverre ganske utsatt for hudproblemer, de i likhet med schæfer.

 

Men sku hunden din begynne å klø, så er det nok IKKE RC i seg selv som har startet det. Hunden må være disponert for det ;)

 

Vel for å rett opp en misforstålese så er det som skrevet før ikke meg selv som stilte spørsmålet ved for men min søster alias Just-Me gjorde dette og fikk til svar at allergi kunne være et problem med bruk av RC og at den som svarte hadde erfaring at flere hunder var et eksempel på dette. Hun tok da kontakt med meg da hun hadde bestemt seg for å begynne med dette foret samt vet at jeg har brukt det nå i ca et år men ble skeptisk etter hva den enkelte skrev her inne til henne. Som den storebroren jeg er så undersøker jeg da videre på dette og derfra kom debatten som jeg nå skal legge død en gang for alle. Min egenerfaring på billigfor er svært negativ da min Golden røtet hele året da jeg gikk over på RC så forsvant problemet og min hund har bare gode erfaringer med dette men jeg har skjønt at en liten prosentandel kan reagere på RC selv om den er svært liten. Min søster er slett ikke noen nybegynner da hun hadde sin gamle hund i 15 år og fikk faktisk denne da hun var bare 10 år den døde i 2006. Hun har brukt en annen type for før som vår lokale dyrebutikk fører men ønsker nå og prøve RC på sin nye boxervalp etter anbefalinger av dyrlege, opprettere, dyrebutikker og meg selv så valget hennes er tatt og da slipper vi å diskutere dette noe mer.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Vel for å rett opp en misforstålese så er det som skrevet før ikke meg selv som stilte spørsmålet ved for men min søster alias Just-Me gjorde dette og fikk til svar at allergi kunne være et problem med bruk av RC og at den som svarte hadde erfaring at flere hunder var et eksempel på dette.

neinei. Nå må du lære deg å lese.

Ingen sier at det er problemet med selve foret, men at det er faktisk hunder som kan reagere på det.

Juliess siterte jo fra et annet forum, hvor flere hunder hadde diare, dårlig pels osv.

 

 

Siterer fra innlegget som fikk det til å koke over:

Så lenge det foret du bruker fungerer på DIN hund, så det er samme hvilket merke den får.

Mange styrer jo unna labb, mens andre sverger til det foret wink.gif

Jeg vet om hunder som er allergiske mot R.C.

 

(Den ene hunden reagerer på R.C men ikke Hills feks.)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...