Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Så lenge det foret du bruker fungerer på DIN hund, så det er samme hvilket merke den får.

Mange styrer jo unna labb, mens andre sverger til det foret ;)

Jeg vet om hunder som er allergiske mot R.C feks.

Jeg har faktisk aldri hørt noe negativt om RC før nå da du skriver at enkelte hunder er alergiske dette høres merkelig ut for meg.

Jeg sier det er hunder som har reagerert på det foret.

Diesel gikk på royal canin før vi kjøpte v&h, så jeg har ingenting negativt å si om det merket ;)

 

"Jeg vet om hunder som er allergiske mot R.C feks" Dette er dine ord og da spør jeg om dette er fleip eller fakta for allergi er ikke noe jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er dine ord og da spør jeg om dette er fleip eller fakta for allergi er ikke noe jeg ønsker.

Det er da fakta, men hunder kan da være allergiske mot så mangt - akkurat som mennesker. Så det finnes vel ingen fasit. Og er hunden allergisk, så kan du ikke gjøre noe for at den ikke skal være det lenger. Du kan jo evt. høre med oppdretter hva h'n forer valpene med, så får du også vite hva valpen er vant til :)

Lenke til kommentar

Jeg har snakket med to opprettere i dag og 3 stk dyrebutikker da min søster ble frustert over foret og spesielt da noen sier at Royal Canin kan gi allergi. Alle sier at dette er feilopplysninger og ingen har hørt om dette og lurer veldig på hvordan RC kan gi en hund allergi? Å gi en person feilopplysninger er direkte idiotisk da man kan prege denne personen sine valg av ting. Man har ansvar når man gir opplysninger og disse skal være 100% sikre da man snakker om liv og helse for et veldigt kjært familiemedlem. Er man ikke sikker så la vær å skrive kjære alle sammen.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Er vel ingen som har sagt at det kan gi allergi, men at man har hørt om hunder som er allergiske.

 

Ok alergiske mot foret et det noen som kan gi en link evt omtale om dette eller babler man bare tull her? Jeg tror at kjentforet Royal Canin burde ha minst en stk omtale om dette hvis det er tilfelle... Så til deg og andre gi meg fakta og ikke dine egene fantasier for det blir egentlig bare irriterende.

Lenke til kommentar
Det er jo ingenting å ta på vei for, uansett hvilket fòr man peker på - det vil ALLTID finnes individer som ikke tåler det bra. Hills, Eukanuba, Vom & Hundemat, Pro Plan, Royal Canin, IAMS osv osv.

 

Mitt mål for en påstand er sannhet og skal være godt dokumentert hvis dette er feil så skjønner jeg ikke poenget ved å gi råd til mennesker som ønsker hjelp i en tråd eller kan jeg mulig ta feil? Jeg tar ikke på vei for dette men syntes det er en uting hvis man gir direkte feil info til rådspørrende mennesker og da spesielt i en slik tråd.

Lenke til kommentar

Herrefred.. Blir hverdagen deres virkelig forstyrret over en liten uttalelse, så burde dere kanskje ikke vært registerert på et diskusjonsforum ? ;)

Det er ikke min eller din feil at noen hunder har reagert på R.C, det er bare slik det er det. Dokumentasjon på en forallergi får du hos dyrelegen. Kanskje jeg kan skaffe en kopi av regninga til hun jeg snakket med hvis det gjør at du får sove om nettene :)

 

Mange merker har SENSITIVE SKIN. Det er er spesialfor for de som reagerer på et eller flere merker. Nøyaktig HVA de ragerer på i föret tørr jeg ikke å uttale meg om.

 

Royal Canin har også et fôr for de med allergi.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Herrefred.. Blir hverdagen deres virkelig forstyrret over en liten uttalelse, så burde dere kanskje ikke vært registerert på et diskusjonsforum ? ;)

Det er ikke min eller din feil at noen hunder har reagert på R.C, det er bare slik det er det. Dokumentasjon på en forallergi får du hos dyrelegen. Kanskje jeg kan skaffe en kopi av regninga til hun jeg snakket med hvis det gjør at du får sove om nettene :)

 

OK så jeg har ikke noe å gjøre på dette forumet å gjøre grunnet jeg reagerer på din feilutalelse... Dette kalles forsvar for egen feilpåstand spør man meg. Det burde i såfall være du som ikke burde figurere på dette forumet da du gir råd om ting du ikke kan bekrefte. Vel JA jeg vil sove bedre hvis du gir meg kopi av den regningen så send den via PM da jeg har som skrevet flere som er int i å få dette skriftelig og bekreftet av en kyndig person.

Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet at enkelte hunder har FORALLERGI???

Nei vet du hva.. spar meg ;)

Les her..

 

Hunder og katter kan få allergi akkurat som oss mennesker, og problemet er svært vanlig hos mange raser. Allergi betyr overømfintlighet mot et allergen i omgivelsene, et protein i for eksempel pollen, soppsporer, flass fra dyr og mennesker, husstøvmidd og lopper, andre typer parasitter, legemidler og fôrstoffer.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at den dyrelegen eller dyrebutikken som NEKTER på at Royal Canin KAN gi allergi burde byttet jobb ;)

 

Royal Canin er et bra fôr, men som sagt, og det står jeg for, det KAN gi allergi.

Men det er ikke noe man burde gå å være nervøs over. Sjangsen for å bli påkjørt er vel større enn at bikkja har forallergi ;)

Lenke til kommentar

Kjære Jada-jada... Nå overreagerere du veldig her... De som har svart deg har KUN sagt at foret KAN gi allergi.. i likhet med ALLE andre fòrtyper på markedet fordi de alltid kan inneholde et stoff som en allergidisponert hund reagerer på...Du skal være klar over at når det gjelder hundefòr så er det like mange oppfatninger som det finnes fòr merker, mye bassert på egne erfaringer men også på "jungeltelegrafen" som igjen basserer seg på erfaringer "noen" har gjort.

Når du ber om "råd" når det gjelder hundefòr så er dette noe du bør og må være forberedt på.

Noens hunder går utmerket hele livet på "Doggy" mens andre overhodet ikke kan bruke det... (Doggy er vel det fòret som har blitt mest "slaktet" men likevel er det veldig mange som er veldig fornøyde også... (og nei - jeg har aldri brukt det selv og har derfor ingen som helst formening om hvor "bra" det er...). Du er bare nødt til å prøve ut selv, og INGEN fòr gir nok allergi - men stoffer i foret kan ALLE hunder reagere allergisk på... det er forskjellen.

 

Noen reagerer også på "lam og ris" som forøvrig skal være et "godt" fòr. Så lenge vi snakker om levende individer som en hund jo er - så KAN du bare ikke gardere deg mot alt, men må ta ting som de kommer. Noe som er langt viktigere en fòr valget er nok å sjekke opp hvordan det ligger an med allergi i hundens slekt..

 

Når det gjelder hvem som hører hjemme på et forum eller ikke - så synes jeg dere burde holde dere for godt til slike diskusjoner... her bør det være rom for alle som vil spørre/diskutere alt som angår hund - og så får vi heller være enige om at vi ikke er enige...

 

Min gamle instruktør sa en gang at man skal putte i "verktøykassen" det man har bruk for og så kaster man alt "skrot" man ikke trenger... Til slutt får man en velfylt og verdifull verktøykasse, men det er fortsatt rom for nytt verktøy da ingen hunder er like...

 

Søker du "guder" som vet alt og kan gi deg fasitsvar på alt må du nok søke andre plasser er jeg redd...

 

Lykke til med fòr valget - og så vil du nok oppleve at du kommer til å bytte merke noen ganger i hundens levealder...

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig du vil ha svar og dokumentasjon på? :roll:

Har du ikke fått nok svar her i tråden?

Du virker som for meg en person vil er ute etter å kverulere, over ting som ikke er nødvendig å diskutere. Derfor kommer jeg ikke til å sende deg noe pm når du har den holdningen.

Du har bestemt deg for at dette er feil, så for all del :)

Lenke til kommentar

Jada-jada:

Dette her er noe av det dummeste jeg har lest på lenge og jeg håper du troller. Det er allmenn kunnskap at dyr kan være allergiske akkurat som mennesker, og tro det eller ei, hva en hund er allergisk mot har lite med hvor velkjent produktet er.

 

Les litt om allergi på wikipedia, så kanskje du skjønner at du gjør en idiot av deg selv i denne tråden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alergies

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig du vil ha svar og dokumentasjon på? :roll:

Har du ikke fått nok svar her i tråden?

Du virker som for meg en person vil er ute etter å kverulere, over ting som ikke er nødvendig å diskutere. Derfor kommer jeg ikke til å sende deg noe pm når du har den holdningen.

Du har bestemt deg for at dette er feil, så for all del :)

 

Nei selvfølgelig vil du ikke sende en PM med din påstand da den ikke eksisterer og du aldri ville trodd at jeg skulle følge dette opp. Jeg skjønner at hunder kan få allergi av enkelte for men din påstand var at du viste om flere hunder som har fått dette av foret RC noe du nå ikke klarer å bekrefte som forventet. Dette var poenget mitt og her virker det som alle er mer kamerater en og kunne ta poenget slik jeg skriver det. Uansett så ble reaksjonen kraftig av de jeg vil kalle eksperter på for og gjerne ville ha dette dokumentert spesielt da det var snakk om RC som alle anbefaler. Vel kall meg troll og andre ting men jeg har faktisk bare spurt om at en påstand kan bevises.. Konklusjon er da NEI som jeg forventet :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...