Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei jeg øsker tips til et godt for!

 

Jeg har en dyrebutikk som selger et kvalitestsfor i følge de med flere og det er med Lamb og rice. Dette er et dyrt og Royal C koster bare noen få kroner mer men må da bestilles. Jeg beklager at jeg ikke husker merket på foret men er det noen som mulig vet for jeg vil huske med evt tips.. Hva anbefaler dere?

 

Edit- Kan Choise være en mulighet på navnet jeg søker?

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

Arg. Diesel har en irriterende uvane. Han biter nemlig av knapper på klær.

I går hadde han bitt av alle på strikkejakken til mamma :roll:

Utrolig rart.. han lager ikke et eneste merke på plagget, så det er kun knappene som må bøte med livet. Jævlig irriterende hvertfall :!:

 

Har hundene deres uvaner?

 

Ikke akkurat en uvane;

Han tar av toppen på brusflaska, samme hvor hardt vi skrur de igjen :p

Lenke til kommentar
Pro Plan har med lam og ris

http://www.zooplus.com/bilder/pro/plan/adu.../300/2163_2.jpg

 

Hills har lam og ris

http://www.zooplus.com/bilder/hills/canine..._adult_lr_1.jpg

 

Sikkert flere også, men dette er de to vi har i butikken som jeg kommer på i farta.

 

Snakket med dyrebutikken nå og de har begynt å føre Royal Canin så ting forandrer seg på et år. Før måtte man bestille og da ble det litt tungvindt men da ble vi enige om Royal C Maxi junior med valpepakke da får jeg 16 kilo for 500,- ikke noen dårlig start for tulla vår :) Det foret vi brukte før heter Nutrochoise med lamb og rise de fører dette enda men det er like dyrt nesten så da er dette ikke noe å lure på.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Så fint! Jeg blir glad av nye hunde-eiere som kjøper skikkelig mat til hundene sine! Vi bruker Royal Canin selv, og er kjempefornøyde

 

Fint å høre fra drevende hunde eiere :)

 

Vi var veldig fornøyd med Nutrochoise men alle som har peiling på hunder anbefaler jo Royal Canin og man sparer ikke penger på foret til hunden. De som går og kjøper hundefor på Rimi skjønner jeg meg ikke helt på faktisk.

Lenke til kommentar

Nå har jo uansett RC et veldig godt rykte blandt hundeeiere, og ut fra min erfaring et veldig utbbredt valpefor. Altså får man gjerne hjem en valp som har vent seg til Rc fra før.

 

Jeg skal ikke si RC er bedre enn noe annet, men hos meg er det ikke aktuellt å bytte da både hund og avføring virker veldig fornøyd slik de har det.

Eneste jeg synes man skal tenke på om man kun gir tørrfor er å bruke fantasien innimellom og ikke bare la det bli samme tørre maten hver gang.

Har man kraft eller milde sauser er det populært å få blandet i litt for spenningens skyld her i huset, selv om det stort sett kun er helgene hun får noe ekstra med tørrforet.

Lenke til kommentar

Min får vom og tørrfor. Fikk en sekk med naboen som vi skal bruke opp..

Men jeg forer heller på vom enn tørr. Pelsen blir bedre, avføringen blir mindre. Magen kan bli litt hard med kun vom, så han får ofte brødskiv, ris og pasta.

Når vi flytter om en stund har jeg lyst til å lage egen mat. Kjøpe slakteavfall og begynne med råforing. Men jeg er redd for det blir for mye grisert. Noen som har erfaring med det??

 

Hver helg er det griseøre eller lignende :D

Lenke til kommentar
Så lenge det foret du bruker fungerer på DIN hund, så det er samme hvilket merke den får.

Mange styrer jo unna labb, mens andre sverger til det foret ;)

Jeg vet om hunder som er allergiske mot R.C feks.

 

Jeg har faktisk aldri hørt noe negativt om RC før nå da du skriver at enkelte hunder er alergiske dette høres merkelig ut for meg. Vi har flere hunder i familien både min bror og søster har hunder og broren min kjøpte et rimlig for etter han så en annose fritt tilkjørt strålende kvalitet etc men hans Golden R røtet hele året og han byttet til RC og problemet ble borte. Jeg skjønner at man kan kjøpe andre merker jeg brukte som skrevet Nutrochoise men dette ble også kjøpt i en dyrebutikk med anbefalelse og det fungerte strålende på min hund som ble nesten 15 år men trolig det var grunnet han fikk kjøttkaker og kålstuing hver gang han var hos mormoren sin :!: Min mor lånte min hund Rockey i 3 uker da hun skulle på hytta og ville ha selskap, jeg sende med hundefor men Rockey ville ikke spise når han kom hjem og satt egentlig bare å ventet på kniv og gaffel og sin middag som han hadde blitt vant med av sin mormor :yes: Det tok 3 dager før han spiste igjen... Jeg har blitt advart mot Rimi/Rema for som jeg kaller det og man ser jo aldri disse merkene i en proff dyreforettning og jeg velger å tro det er en grunn for dette og at dette er for dyrets vel og behag. En annen ting som ikke jeg eller min søster viste var at en hund skal gå på valpefor i minst et år og min søster ble forbannet da hun fikk tipset 6 mnd var mer en nok også dette fra uproffe mennesker. Man lærer litt med årene men jeg vil føle meg sikker på at min hund skal det beste derfor RC for oss men jenta skal også "kanskje" få en Søndagsmiddag hos sin mormor av og til..

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar
Så lenge det foret du bruker fungerer på DIN hund, så det er samme hvilket merke den får.

Mange styrer jo unna labb, mens andre sverger til det foret ;)

Jeg vet om hunder som er allergiske mot R.C feks.

Jeg har faktisk aldri hørt noe negativt om RC før nå da du skriver at enkelte hunder er alergiske dette høres merkelig ut for meg.

Jeg sier det er hunder som har reagerert på det foret.

Diesel gikk på royal canin før vi kjøpte v&h, så jeg har ingenting negativt å si om det merket ;)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...