Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Mange hunder spiser bæsj generelt.. Min holder seg til sauemøkk. Og ettersom jeg har hørt så spiser de det for og få i seg noen stoffer de ikke får igjennom noe annet inntak. Og det er ikke farlig.. Ruller seg også i det for og skjule sin egen lukt.. Noe med jaktinnstinkt og gjør!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldigvis så ruller ikke beagelen min seg i basj, men han har en uvane med og rulle seg rundt i døde froskelik (det er vist alle tiders)

Skal si hunden min har et vannvittig sterkt jaktinstinkt jeg må finne ut om jeg kan bruke ham til noe så han ikke blir ulykkelig med meg... Han kommer jo fra en linje med hunder som ER jakthunder.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt kjøpe en hund uten stamtavle jeg, eller en blanding, så lenge jeg vet hva jeg får, og det er fra en seriøs oppdretter. Da til redusert pris såklart!!

Sier seg selv at man ikke kjøper en Chi til 25.000 usett når du kan få en for 15!!

Jeg ser for meg at en meget fin Chi med en sjelden farge kan være noe dyrere, og da får du gjerne bilder av den osv under oppveksten, og oppdretter stiller gjerne noen krav til kjøper.. Noe useriøse ikke gjør! De som skal ha hund, ser de ikke at ting skurrer??

Og når de ringer til denne oppdretteren som snakker dårlig norsk må det hvertfall ringe ei bjelle :roll:

Lenke til kommentar
Veldig vanskelig å finne småhunder til under 20k lovlig nå. Det er en skikkelig bølge.

Prisen på chi ligger på 15-20k nå, de fleste ligger rundt 17 :)

Mange små raser som ikke koster så mye. Chinese crested, papillon, dvergpinscher etc. Altså de ingen vil ha i veska for de er for krevende eller du trenger en bag :p

Lenke til kommentar
Og når de ringer til denne oppdretteren som snakker dårlig norsk må det hvertfall ringe ei bjelle rolleyes.gif

Hm, smårasistisk uttalelse ute å går her??

Hva om en seriøs oppdretter er fra utlandet og snakker gebrokkent norsk da?

Sier du nye hundeeiere ikke skal handle av slike heller da?

Prisene på miniatyrhunder er jo også preget av en mangel i forhold til etterspørsel, og det er jo desverre dette som bidrar til lønnsomheten i smugling også desverre.

Er også utrolig mange oppdrettere som kun selger hundene sine til folk som vil stille ut osv, noe som gjør at en stor andel folk som kanskje ønsker seg en slik rase møter mange negative oppdrettere om man ikke ønsker dette selv.

Til syvende og sist får man vel takke frøken Hilton for hennes trend med å putte chi`s i veska, for det har jo gjort at færre ønsker seg slike hunder i fremtiden, når alle bimboene har gått lei ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...