Turtlis Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Nå er jo alle hunder forskjellig som som oss da.. Så noen får ikke den samme effekten av å bli rykket i båndet eller få time out.. Det gjelder bare å prøve diverse metoder en stund for å finne ut hvilken en som har mest effekt.. Det kan hende fysisk straff er det eneste som får din hund til å slutte.. Du har helt rett i det. Det lønner seg å prøve litt forskjellig, og se hva som fungerer for deg og din hund Jeg har venninner som tar i bikkja si så det synger etter, og andre som ikke trenger å si nei i det hele tatt. Kommer helt an på rasen. En Dogo canario krever en hardere hånd enn en Yorkie feks. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ett eksempel på hvordan man ved å endre metode på hvordan man "tar" hunden, kan fjerne en uønsket adferd helt : Min samboer gikk fra første stund VELDIG godt sammen med Geisha, og Geisha ble veldig fort glad i han. Hun likte å ligge på magen hans i sofaen når vi så på tv og slikt. Jeg berører ofte samboeren min når jeg går forbi og slikt, men nå som Geisha hadde "gjort krav på" han ble dette en hodepine. Jeg kunne gjøre så lite som å stryke han over foten når jeg gikk forbi, og hun ville fare mot hånda mi og lage sinte lyder. Jeg reagerte selvsagt med sinne på dette, og for å få gjort noe med adferden kunne jeg selvsagt ikke bare overse den. (Hadde jeg trukket meg tilbake hadde jo dette også forsterket adferden betraktelig) . Så jeg utfordret Geisha med å prøve å ta på samboer en gang til, og hun ville "snappe" etter meg nok engang, hvorpå jeg i sinne ville si "NEI!!!" og ta henne i nakkeskinnet og legge henne i bakken. Der ville jeg holde henne til hun roet seg, men som den kveilerslangen hun er klarte jeg som regel ikke å holde henne uten at hun fikk bitt meg flere ganger i hånda. En så liten hund gjør ikke stor skade, men dette er adferd som for meg var TOTALT uaksepter og ikke minst svært sårende. Jeg så en episode av hundehviskeren med en liten chihuahua som var hakket værre enn Geisha. Ingen fikk nærme seg matmor mens han satt på fanget. Hundehviskeren fjernet adferden ved å knytte neven og utfordre hunden. Med knyttet neve tok han hånden sin mot hunden, istedet for å ta den bort. Jeg prøvde dette neste gang Geisha gjorde utfall mot meg. Det hadde en umiddelbar virkning. Hun prøvde ikke å bite engang! Så sa jeg "ned!" og gjorde tegn til at hun skulle gå ned. 3 ganger tok det, og nå er adferden helt borte. Før kunne jeg ikke tenke på å gå bort å kysse typen min mens bikkja lå på brystet hans. Nå faller det meg helt naturlig og det er ikke noe problem i hele verden. Den samme metoden tok jeg i bruk for å få Geisha til å gi fra seg noe hun har stjålet og som hun ikke kan beholde (f.eks hvis hun har stjålet sjokoladePAPIR). Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Godt å se at det er god stemning i Hundetråden fortsatt, etter at jeg har vært borte en stund. ^^ Deilig å komme hjem til bikkja etter to måneder i militærert! Hun var helt gal av glede da jeg kom. Hun har forøvrig operert bort tre fettkuler, som heldigvis ikke var noe mer enn det. Skal til dyrlegen i ettermiddag for å ta stingene. Foreløpelig går hun rundt med tre plasterlapper, og irriterer seg over at hun ikke får lov til å dra dem av... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ah, minner meg på... Nevnte for noen uker siden her at Ylva hadde et par kuler høyt på det ene benet. Den ene var rett og slett et sår, og den andre var ID-brikken hennes som hadde flyttet seg fra nakken til hofta Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Her har dere den farlige dachsen min! (Sannheten er at dette er midt i avslutningen av en gjesp... ) Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fett bilde Juliess. Ser nesten ut som en slik forhistorisk rendering av jakt på steppene (hehe) Bare halsbåndet som tipser Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ser ut som Mona koser seg med "lillesøster" Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ja, de går godt sammen. Heldigvis Siri får ligge inntil Mona om hun har lyst, det syns jeg er koselig. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hvem er det som tar bildene av deg Juliess og hundene? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) På jordet der tenker du? Det var mamma som tok de Edit: Jeg tok mesteparten av hundebildene, og så tok hun såklart de som jeg er med på Endret 11. oktober 2008 av Juliess Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 På jordet der tenker du? Det var mamma som tok de Edit: Jeg tok mesteparten av hundebildene, og så tok hun såklart de som jeg er med på Ok.. Du har alltid så mange fine bilder. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 kan noen svare meg på hva som er så forbanna godt med kattebæsj? 2 siste dagene så har Maia vært innom kattedassen for en liten smakebit. bleh Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Ojsann RaW_DeNiM. Tror hunder ikke har godt av kattebæsj er et eller annet stoff i det som gjør at de blir sjuke! Håper det går bra med Maia. Oswald høvla innpå noe kattesjokolade når han var liten og han ble helt grønn i trynet og spydde som en griiiiiiiiiiis... Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Ojsann RaW_DeNiM. Tror hunder ikke har godt av kattebæsj er et eller annet stoff i det som gjør at de blir sjuke! Håper det går bra med Maia. Oswald høvla innpå noe kattesjokolade når han var liten og han ble helt grønn i trynet og spydde som en griiiiiiiiiiis... Er vel en ørliten forskjell på bæsj og sjokolade? EDIT: skal shoppe ormkur til hele gjengen her i morgen:p Endret 12. oktober 2008 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Min må holdes unna alt som heter sandkasser da hun graver frem og spiser kattebæsj. Hun kan også finne på å rulle seg litt i den før hun spiser også :/ Endret 12. oktober 2008 av archongamer Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det er ikke farlig for dem å spise kattebæsj, men ingenting er jo bra i for store mengder heller Er noe ordentlig plagsomme greier, sånn bæsjespising! Siri spiste bæsjen til Mona èn gang. Så spydde hun den opp igjen og har aldri gjort det igjen Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Ojsann RaW_DeNiM. Tror hunder ikke har godt av kattebæsj er et eller annet stoff i det som gjør at de blir sjuke! Håper det går bra med Maia. Oswald høvla innpå noe kattesjokolade når han var liten og han ble helt grønn i trynet og spydde som en griiiiiiiiiiis... Ikke noe farlig i kattedritten annet enn at det faktisk er dritt og ufattelig usmakelig for oss mennesker. Om da ikke katten har mark eller andre ekle saker. Buffy spiste sin dose med kattedritt (gjerne iblandet litt klumpesand, så jeg måtte spyle kjeften hennes for sand i flere timer etterpå), og bortsett fra forbanna ekkel ånde og at det generelt er discusting, så er det ikke FARLIG Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 er det noen spesiell grunn til at dem er så glad i kattebajs da? Maia er jo kjempeglad i kattene og leker med dem hele tiden.. men finnes da grenser over hvor glad man kan bli i noen... 2cats1dog1cup.com eller noe:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå