Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Digger Ezydoghalsbåndene! Men ingen av mine er det noen vits med fancy halsbånd, det syns nesten ikke uansett :p

Jeg og!

Kjøpte et blått et her i fjor.. men fikk feil. størrelse miniatyr :roll:

bestille 2 størrelser jeg:p ett i medium og ett i large. jeg visste da ikke hvor stor hun ble til slutt:p men medium holdt:p Og så er dem så lette og ta av og på:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Digger Ezydoghalsbåndene! Men ingen av mine er det noen vits med fancy halsbånd, det syns nesten ikke uansett :p

Jeg og!

Kjøpte et blått et her i fjor.. men fikk feil. størrelse miniatyr :roll:

bestille 2 størrelser jeg:p ett i medium og ett i large. jeg visste da ikke hvor stor hun ble til slutt:p men medium holdt:p Og så er dem så lette og ta av og på:D

Kjøpte både sele og halsbånd til Oswaldi Ezydog. Det var jo liten vits, nå ligger de ubrukt i en pose i et eller annet skap. Får spare på dem til jeg får meg ny bulle om et par år :) Harley kunne sikkert brukt halsbåndet til Oswald som magebelte *hehe* Har også et nydelig flott lærhalsbånd med masse små messingbulldogger rundt, men det fikk han aldri tid til og vokse seg inn i (Veeeeldig stort)

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Det er vel billigere for oppdretter om h*n slipper å registrere valpen? Ikke kan jeg forstå at en seriøs oppdretter ønsker å ha noen reg og noen ureg valper fra samme kull, det beste er jo full oversikt på dogweb så man kan se evt. helsetester, premieringer osv.. Samt greit for valpekjøperne at de har muligheten til å se om det er noen i kullet som lider av eksempelvis sterk HD eller AA..

Er så enig med deg, og må si jeg blir en smule skeptisk når jeg hører om slike..

Kom over en annonse på Finn som jeg synes var noe snodig. Samme valper, med eller uten stamtavle?

Fine Labrador valper etter sunne og friske HD frie foreldre.

Valpene er vandt til barn. De leveres vaksinert med helseattest.

6000 uten Stamtavle 8000 med Stamtavle.

Kan jeg få linken til den annonsen på PM fra deg?

Lenke til kommentar

Nå husker jeg ikke navn eller adresse, men det ligger en liten butikk i nærheten av nasjonalgalleriet i universitetsgata. Jeg har ikke vært der på årevis, men når jeg var der så det ut som en hestebutikk på utsiden, men de hadde temmelig stort utvalg hundeting også. Litt dyrt, men kvalitet.

Lenke til kommentar

Nå må jeg nesten få skryte litt av oss her.

Har trent dekk under marsj (altså at jeg rygger og Siri følger etter meg, og så skal hun dekke mens jeg fortsetter å rygge) en stund, og også sitt under marsj. Har fått problemer med sitt under marsj fordi hun BARE dekker HELE TIDEN!

Men i kveld, åhåhå. Kom opp i jogging bakover! :wee: Med kjempefine sitter.

Er vel logisk at det ble mye dekk siden det var det første hun lærte? :p

Men forøvrig, hvilken betydning har kunnskapen dekk under marsj? Er det lydighetselement?

Har lært bikkja å sette seg uten kommando når jeg stopper, ikke at jeg ser nytta i det, men det "ble bare sånn" og dermed begynte jeg å forsterke atferden.

Kom over en annonse på Finn som jeg synes var noe snodig. Samme valper, med eller uten stamtavle?

Fine Labrador valper etter sunne og friske HD frie foreldre.

Valpene er vandt til barn. De leveres vaksinert med helseattest.

6000 uten Stamtavle 8000 med Stamtavle.

Syntes også den var merkelig, for rett ovenfor lå en annonse med samme bilder (Sjekka ikke tlfnr) og tittelen "labrador/golden blanding".

De så litt funky ut... Er så mye rart det er innen golden og/eller labrador rasen :(

Lenke til kommentar

Jepp, dekk/sitt under marsj har en funksjon. Foreløpig så rygger JEG mens hun går fremover mot meg, rett og slett fordi det er enklere. Når vi har en god fri ved fot på plass, så setter vi inn dekk/sitt-elementet i fvf (under kommando).

Når vi trener mye sitt/dekk/stå under baklengs marsj, lærer de seg

- det går an å gjøre en øvelse i bevegelse

- bevegelse betyr ikke at det KUN går an å sitte

- generalisering av øvelser under marsj før man setter det sammen med fvf

- det går raskere å overføre dekk/sitt/stå under baklengs marsj ---> dekk under marsj, enn om man kun trener stillestående dekk/sitt/stå og så skal sette det inn i en fvf

Stå under marsj, pluss også etter hvert dekk og sitt er deler av lydighetsprøver :)

Lenke til kommentar

Ser godt det rosa Ezy dog halsbåndet på bridie faktisk ;) Ellers så kan du jo få kjøpe selen jeg har til bridie her da... som jeg fant ut at jeg ikke kommer til å bruke allikevel, Str aussie :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...