Tabris Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jo, er kanskje det. Men når til og med dyrlegen selv sa at hun kunne nå benet selv med krage så tenkte jeg å spare henne for det. Sliter med å bruke krage, de hunder og katter jeg har sett med det ser nærmest ut som om de har mistet livsgnisten med den på. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Kom over en annonse på Finn som jeg synes var noe snodig. Samme valper, med eller uten stamtavle? Fine Labrador valper etter sunne og friske HD frie foreldre. Valpene er vandt til barn. De leveres vaksinert med helseattest. 6000 uten Stamtavle 8000 med Stamtavle. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Åh, Berner Sennen er så flotte hunder ... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 2000 for å forfalske stamtavle? Eller to forskjellige kull med samme annonse. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Kan jo tenkes at hun har noen valper som hun ikke vil/kan registrere. Valp med feil f.eks, og at hun siden hun er en seriøs oppdretter lar være å registrere valper med feil for å unngå at valpekjøper avler videre på dette? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Wow, optimisme? Ikke mye av det i denne tråden ;p Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg liker å tro på det beste til det motsatte er bevist Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg ringte en oppdretter før jeg kjøpte hunden min. De skulle ha 5000 uten og 10 000 med! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) kjekt uten stamtavle da, for de som ikke bryr seg om den slags Endret 27. september 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Seff! Det må jo være helt supert dersom eneste forskjellen på to hunder er at den ene har papir og den andre ikke.. En oppdretter jeg vet om fikk en valp som hadde en fargeting som gjorde at den ikke kunne stilles ut. Det var den kuleste av alle valpene, og hadde jeg vært på utkikk etter denne typen hund hadde jeg ikke nølt med å kjøpe den på flekken (eller prikken :!: ) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Det er vel billigere for oppdretter om h*n slipper å registrere valpen? Ikke kan jeg forstå at en seriøs oppdretter ønsker å ha noen reg og noen ureg valper fra samme kull, det beste er jo full oversikt på dogweb så man kan se evt. helsetester, premieringer osv.. Samt greit for valpekjøperne at de har muligheten til å se om det er noen i kullet som lider av eksempelvis sterk HD eller AA.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg har litt vanskelig for å se at oppdretter skal velge å ikke registrere en frisk valp og selge denne billigere. Det kosta iallefall ikke store summen for meg å registrere mine 4 valper. Forhåndsregistrerte de . Kan ikke huske at det kostet mer enn maks 400 per valp. kanskje mindre og? Men det kan jo eventuelt være dette med feil type pels, feil fargekombinasjon .... osv. andre defekter som ikke er godkjent, og at oppdretter velger å ikke registrere de på grunn av at de vil unngå at de blir brukt i avl. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Alle valpene blir vel registrerte, men de får ikke stamtavle? Jeg skjønner ikke helt den der. Går det an å bare registrere tre av fem liksom ? Blir valper med feil registrert?? Nylig fått hørt regler osv fra ei venninne som skal drive med katteoppdrett så jeg surrer litt her kjenner jeg edit: Å herrefred, stakkars, jeg ble litt lei meg av denne! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3404743.ab Endret 27. september 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Man kan selvfølgelig registrere valper med feil, de er jo fremdeles renraset Men de bør jo ikke avles på, og når antakeligvis ikke høyest mtp. utstilling. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Og Maia hopper inn i tråden igjen. Snart ett år gammel nå. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Digger Ezydoghalsbåndene! Men ingen av mine er det noen vits med fancy halsbånd, det syns nesten ikke uansett Nå må jeg nesten få skryte litt av oss her. Har trent dekk under marsj (altså at jeg rygger og Siri følger etter meg, og så skal hun dekke mens jeg fortsetter å rygge) en stund, og også sitt under marsj. Har fått problemer med sitt under marsj fordi hun BARE dekker HELE TIDEN! Men i kveld, åhåhå. Kom opp i jogging bakover! Med kjempefine sitter. Endret 28. september 2008 av Juliess Lenke til kommentar
discostu Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Kan man se på valpene om det er noe feil med de? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Kan man se på valpene om det er noe feil med de? Både ja og nei. Kommer jo helt an på hvilken feil det dreier seg om Feil i farger/tegninger er jo veldig synlig. Noen feil i pels kan først bli synlig når valper er større. Feil på hofter og ledd, øyne og tenner kan det være vanskelig å oppdage før valpen har fått ny eier. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Digger Ezydoghalsbåndene! Men ingen av mine er det noen vits med fancy halsbånd, det syns nesten ikke uansett Jeg og! Kjøpte et blått et her i fjor.. men fikk feil. størrelse miniatyr Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Tørt øye kan være mulig å se på valpebilder. Øyet ligger litt lengre inn i hulen og virker mindre på bilder. Dårlig gemytt ser man også sånn halvveis når man hilser på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå