Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en rekke ulike meninger om hundedressur.

Noen er opptatt av kommandoer og dressur. Noen roper sågar på kustus.

 

For det første er mitt hundehold likt en foreldreskap og ikke et gammeldags lederskap. Min hund er min venn og kamerat. Ergo har han det jeg kaller hverdagslydighet.

 

Sette seg, være her, legge seg etc. Han vet at han setter seg ned ved lyskryss og han vet at man ikke krysser veien før jeg sier i fra. Kort sagt er hverdagslydighet noe vi har for å fungere lettere sammen i hverdagen. Kommandoer derimot har vi kun når vi er i treningsmodus. Det er helt latterlig å gå rundt med en hund under kommandoer på turen. Dette er ødeleggende for deg og hunden din som begge ikke får noe ut av den turen :)

 

Uansett er det intet problem å få en hund å gå pent i bånd. Men det faller under hverdagslydighet. 90% av de som har hund, skulle aldri hatt det. Så for dere som TROR eller VET dere kan hund: KOM DERE PÅ KURS. Selv har jeg gått 4 i 2006.

Lenke til kommentar

Vår hund er veldig flink til å være inne, han gnager ikke på noen ting, biter ingen osv. Men problemet er an han vil ikke tisse ute, han tror det er helt greit. Vi klarer aldri å han når vi er der - han gjør det bare alene. Som sagt han bæsjet ute, men dra dro jeg litt i båndet (så bort), og lurer på om han tror det er en dårlig ting han gjorde. Men de siste gangene har han bæsjet ute, og tisset inne. Snodig.

Lenke til kommentar

Du burde absolutt gå på dressurkurs, ja.

 

Når det gjelder kommandoer, er det lurt at hunden kan "på plass" (eller "fot"), for da slipper man å bruke båndet når man trenger at den går ved siden av. Men man må likevel ikke misbruke det, hunden må også få snuse og gjøre litt som den vil.

Lenke til kommentar

Kurs er viktig. Altså.. Man er aldri utlært, samme hvor mange hunder man har hatt.

Jeg har vært på, dette året, seks kurs? Ett av dem var uten hunden (foredrag over to uker om konkurransepsykologi). Og nå har jeg meldt meg på enda et åtteukerskurs i klikkertrening, og ett handlerkurs (det blir nummer tre) :) både for min og hundens sosiale del, og for å lære ting.

Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat gått tur med han. Han vil snuse en del når vi går i gatene, men når gi går i parken følger han utrolig godt med, og er en kjempekar å gå med. Men han gjør ikke i fra seg med meg, men når han går med moren min går det helt fint. Jeg håper det bare er at han ikke spiser mye før ettermiddagsturen. Ellers kiker vi litt rundt etter kurs :)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen :)

 

Jeg har mistet min andre hund i kreft han ble 14 år og det var veldig tungt for meg :(

 

Jeg har nå vurdert frem og tilbake om å skaffe meg en ny samboer da jeg fikk tilbud om å få ei lita jente som er blanding av Dax og Drever.

 

Jeg har hatt to hannhunder i middels størelse og ønsket denne gang en liten hund...

 

Jeg falt pladask for denne lille jenta så jeg kunne ikke si nei...

 

Vedlegger nye bilder da hun er bare 4 uker, og jeg får henne i slutten av neste mnd :love:

 

Hva syntes dere hundemennesker om min lille jente? Hennes navn blir Zita :love:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hvor mye koster hundekurs?

6765379[/snapback]

Det varierer litt. Kanskje du skulle skjekke hos nkk eller noe om hvilke kurs som er i nærheten av deg.

 

 

Får legge ut enda en hund mens jeg er innom her en tur.

Flott vofs. Din?

 

Hei alle sammen :)

 

Jeg har mistet min andre hund i kreft han ble 14 år og det var veldig tungt for meg :(

 

Jeg har nå vurdert frem og tilbake om å skaffe meg en ny samboer da jeg fikk tilbud om å få ei lita jente som er blanding av Dax og Drever.

 

Jeg har hatt to hannhunder i middels størelse og ønsket denne gang en liten hund...

 

Jeg falt pladask for denne lille jenta så jeg kunne ikke si nei...

 

Vedlegger nye bilder da hun er bare 4 uker, og jeg får henne i slutten av neste mnd :love:

 

Hva syntes dere hundemennesker om min lille jente? Hennes navn blir Zita :love:

6779639[/snapback]

Skjønn valp! Kommer til å bli litt av en vilter liten hund.

 

 

Vofsen her hjemme har det ikke godt i det siste. Forgårs klarte han å rive av seg ulvekløren og som vanlig gir ikke han beskjed om sånt og da vi var komme hjem så eg blodflekker i gulvet. Fikset nå men han får jo ikke leke eller noen ting før om hvertfall 10dager+. Heldigvis var det ikke klør fra potene for det er verre da de hele tiden må tråkke med det mens nå må vi bare holde oss i asfalt eller flat terreng. Han røsket faktisk av seg hele neglen.

 

Her er bilde av han som syns litt synd på seg.

 

 

Santoz_skadet.jpg

Lenke til kommentar

Åh hunder er gøy! :!: er litt hundegal selv så. Har en snart 3 år gammel Dobermann tispe som er veldig snill og sjarmerende. Veldig aktiv er hun og elsker å løpe når hun har mulighet. Hun er en stor tispe på 38 kg og har lange bein. Er like høy som en hannhund. Men hun er så vakker fordet! :) En nydelig rase som jeg falt for med en gang jeg så den. :love:

 

vakkerthoder.jpg

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...