Notatblokk Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg er faktisk helt enig i dette, men det å skjære alle over en kam og tro at alle "bastarder" / ikke utstilte hunder er så mye sunnere og friskere en andre det er direkte feil. Er mer for at de som ønsker å kjøpe seg hund begynner å sette krav jeg - slik som enkelte har vært inne på tidligere. Sørge for å kjøpe valper etter hunder som faktisk klarer å føde naturlig, puste skikkelig med en snute som faktisk er normalt utviklet, hunder med normalt utviklede hofter osv.... Oppdrettere avler kanskje delvis for å vinne på utstillinger, men i hovedsak fordi de ønsker å selge sine valper og kanskje få en smule overskudd på sin hobby. Bevistgjørelse er helt på sin plass og der bør rase/kennelklubbene gå foran! Men å boikotte utstillinger er så helt klart ikke veien å gå! +1! Det er VIKTIG at man gjør forarbeidet ordentlig. Ikke bare kjøper første og beste fra f. eks finn.no fordi man vil ha akkurat nååå. Oppdretterne er nødt til å vite at om de ikke avler sunne hunder (de må gjerne være pene også, for all del, hehe) så vil det slå negativt ut på dem. Men det krever tydeligvis mye av kjøperne. Jeg vet jo at om jeg hadde parret Mona med en malle så hadde jeg antakeligvis fått solgt valpene ganske lett. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 hør lydene den lager da? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg er på utkikk etter denne type refleks. Noen som har et billigere alternativ enn disse? Endret 18. september 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Da er det høst, og masse billig deilig lammekjøtt på markedet. Er det noen som vet hvor lenge jeg bør tine et kjøttstykke fra fryseren før jeg gir det til hunden? Holder det med noen timer på kjøkkenbenken, eller er det bedre å ha det over natten i kjøleskapet. Jeg vil helst ikke gi henne for mye bakterier. Edit: Og litt ekstra tyggemotstand skader jo ikke, uten at jeg vil at hun skal brekke tennene. Endret 18. september 2008 av tofagerl Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Da jeg kom hjem fra jobb i går hadde hundene mine kost seg skikkelig. De hadde klart å åpne den nederste kjøkkenskuffen. Der har jeg toroposer og diverse ting. De hadde kost seg skikkelig med Strøkavring og oboypulver. Herregud! Flirte godt da jeg så rotet de hadde laga til. Ingen ble dårlige heldigvis.. Må vurdere å barnesikre kjøkkenet mitt tydeligvis Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Tok du bilde? :!: Da jeg kom hjem etter å ha vært borte 20 min istad hadde Siri og Mona dratt utover en pose med søppel på soverommet. Heldigvis har vi sperra for senga Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Her har kattene hatt det gøy på badet og knust alt som kan knuses, inkl de tingene jeg brukte 500 kr på igår for å gjøre det fint der. Bikkja er heldigvis snill Endret 19. september 2008 av mushi Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Glemte å ta bilde. Var ikke så mye å fotografere heller, bare en rotete kjøkkenskuff med masse strøkavring og oboy i:P Geisha er så ufattelig søt når hun lister seg bort til typen min sin arbeidsveske og plukker ut det han måtte ha av godbiter der. Hun har listet seg derfra med blant annet en agurk i munnen, og senest i går med en pakke majones. Vi fersker henne hver gang, og jeg ler meg ihjel av måten hun lister seg på når hun skal prøve å gjøre noe uten at vi merker det. Thea er også søt når hun sniker seg inn på badet mens typen min står der. Ser til høyre, ser til venstre, peiler seg inn på ei truse eller en sokk som ligger der, og løper så fort hun kan bort med det hun har funnet i munnen. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Diesel prøver også å liste seg..men det er litt vanskelig å ikke høre han! Han får en slik hurtig tripping over gulvet.. Store øyne og halen rett til værs :!: Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Huff, jeg gruer meg litt - på tirsdag skal Vinnie operere bort en stor svulst hun har på ene baklabben. Vi vet ikke om den er ondartet eller godartet og vi vet heller ikke hvor vellykket operasjonen blir og om det vil gro bra - ei heller om de i det hele tatt kommer til å operere. Lenke til kommentar
granny Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Huff, jeg gruer meg litt - på tirsdag skal Vinnie operere bort en stor svulst hun har på ene baklabben. Vi vet ikke om den er ondartet eller godartet og vi vet heller ikke hvor vellykket operasjonen blir og om det vil gro bra - ei heller om de i det hele tatt kommer til å operere. Skjønner godt at du er nervøs, men jeg har operert bort flere kuler på mine hunder - nå sist en ganske stor jursvulst på Cleo (som ved sjekk etterpå viste seg å være ondartet..men håper vi fikk tatt den tidsnok!) Hunder blir utrolig fort i fin form igjen, og ved skikkelig forhold hos veterinæren når det gjelder hygiene - samt en god antibiotikakur (samt at dere må hindre hunden i å slikke på såret) så burde det gro fort og greit. Etter 10 dager er det vanlig å fjerne stingene og da er såret også så godt som leget. Cleo fikk smertestillende noen dager nå, og jeg tror hun trengte det - men tidligere har det heller ikke vært så vanlig. De har vært i fin form ganske kjapt. Cleo er nå sprekere en noen gang og tror hun er en skikkelig ungdom.. (hun er 8 år) Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Takk for beroligende svar, granny. Problemet her er at kulen er plommestor og er oppå selve baklabben. Dvs at huden er fra før av så stram at det er svært vanskelig å få nok hud til å sy der, og da kan man ende opp med et stort, åpen kjøttsår som vanskelig vil gro siden en labb alltid er i bevegelse, selv om man bare tusler inne. I tillegg er hun 11 år, og da gror jo ting senere. Ting som taler for at den er ondartet er at den ser "usunn" ut og at den sakte men sikkert har vokst hele tiden. Ting som taler mot er at den er tydelig avgrenset og har ikke vokst innover i selve labben, den ligger kun oppå huden. (Jeg har vært hos dyrlegen flere ganger og snakket om kulen, men de har tidligere ikke villet fjernet den nettopp pga den vanskelige plasseringen, men nå skal vi altså prøve siden den vokser). Håper så absolutt de fikk tatt "din" kul i tidsnok! Endret 19. september 2008 av Tabris Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg vil stille dere et spørsmål i ly av det som skjedde inne på chinese crested forumet (CCsnakk) i går... Det er blitt startet et nytt raseforum, og eieren av dette kom med trussler til eieren av CCsnakk, dette var hun åpen om, og startet en tråd. Eieren av det andre forumet kom da med enda flere trussler, og dro inn en del elementer i diskusjonen som jeg søkte opp. Jeg fant da en del ikke så alt for positive ting om ham. Disse la jeg ut, siden det var ham selv som dro inn et selskap i diskusjonen. Da ble jeg utestengt fra det andre forumet, for å spre "usannheter", i tillegg så prøvde han seg med ENDA flere trussler i stedet for å forsvare seg selv på noen måte. jeg er ikke på noen måte rettslig kyndig, men jeg er unormalt opptatt av lov og rett, og har deretter lest en del om emnet. Han har absolutt ingen sak mot CCsnakk, det vet jeg, men det skaper jo bølger å gjøre det. Utestengelsen min fra det andre forumet tar jeg heller ikke så tungt, det bare beviser at jeg åpenbart traff et sårt punkt med ham. Faktum er, at hele greia dreier seg om hevngjerrighet fra ham og hans samboer. Til dilemmaet. Disse to driver på og starter oppdrett nå. Ville dere kunnet gi gode skussmål om noen som var hevngjerrige for noe så smålig som en ukes ferie på et forum (hun oppførte seg ikke bra, og siden de utestenger på IP-adresse gikk det ut over samboeren hennes òg)? Altså, om det er nok til at de truer med anmeldelse og påstår at det er direkte personangrep etc., hva ville de gjort om du gikk ut med at du fikk syk valp fra deres oppdrett? Hva ville de gjort om noen hadde noe annet enn positivt å si? Fyren er jo åpenbart full i bullshit, så han kunne fint kommet på å påstå at siden de la ut resultatene på et åpent forum så mistet de all rett til refusjon e.l.. Ville dere kjøpt valp fra noen dere visste var hevngjerrige? Jeg tror ikke jeg ville turd det, for hva hvis noe gikk galt, og jeg ikke hadde oppdretter å støtte meg til... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 De hundene hennes er ikke akkurat avlsmaterie heller da Skjeldne og friske linjer gitt Nei jeg ville aldri i verden kjøpt valp derfra, så ustabile som de begge virker. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 I dag har jeg gått igjennom gamle CD'er med bilder på, og fant noen bilder av mine 2 første hunder. Kaisa (blanding Schæfer, Chow Chow, Labrador og Rotweiler!) og Shadow (Border Collie) . Kjempesnille hunder som jeg tilbragte masse tid på å trene hver dag etter skolen. Savner de masse. Begge to var mine hunder. Teenage-Linn snek seg med på ett bilde også :!: Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Her har kattene hatt det gøy på badet og knust alt som kan knuses, inkl de tingene jeg brukte 500 kr på igår for å gjøre det fint der. Bikkja er heldigvis snill Da jeg kom hjem etter 6 timer på skolen på torsdag lå Luna og sov, håndduken hun har som teppe hadde ikke blitt rørt (noen ganger "graver" hun for å komme seg ut) og ganske tissatrengt gikk hun passe i ørska ut og tissa og ble til en ny hund igjen. Så greit kan det være med bur! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Her er det bare kattene som bruker buret :!: Bikkja nekter åvære der, så hu slipper, men pakker det ikke vekk for det ligger alltid en katt der og sover haha. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Her er det bare kattene som bruker buret :!: Bikkja nekter åvære der, så hu slipper, men pakker det ikke vekk for det ligger alltid en katt der og sover haha. Hadde ikke du flere hunder? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hadde ikke du flere hunder? Er reservemamma for søstra mi sin hund, så har to hunder innimellom Men bare en som er min. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg syns denne her var jævlig bra: Xsvigersen til venninna mi har passet hunden hennes, han har gjort bikkja deres drektig, og eksen sa til henne: Hun er gravid nå, og han må være der for å støtte henne fram til hun føder. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå