Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke? Hvorfor skal ikke de få leve et så normalt liv som mulig? Det er ikke deres feil om de blir født slik.. alle fortjener en sjanse spør du meg.. ;)

Fordi den lever IKKE et normalt liv..

Ville du latt katter få leve opp dersom de manglet frembena? Eller ser du saken fra en annen side da, fordi de "må" bruker klørne sine på en annen måte enn hunder?

Nei, jeg syns ikke noe om hunder uten fremben/bakben. Jeg tror de kan leve helt fint med ett amputert ben, men når de mangler to blir det et stort handicap.

Lenke til kommentar

Hvis det kommer til den grad at hunden plages med det så synes jeg selvfølgelig at man bør gjøre det som er best for hunden..

Jeg setter dyrs liv like høyt som et menneskes liv.. Og hvis man kan unngå avliving så synes jeg man bør prøve det. Er jo slik for mennesker også.. Man tar heller vare på de som blir født med et slikt handicap enn å "kaste" vekk livet dems.

Så lenge hunden eller dyret klarer å tilpasse seg et slikt handicap har ikke jeg noe imot det.. Men det er jo min mening da.. :roll:

Lenke til kommentar
Hvis det kommer til den grad at hunden plages med det så synes jeg selvfølgelig at man bør gjøre det som er best for hunden..

Så lenge hunden eller dyret klarer å tilpasse seg et slikt handicap har ikke jeg noe imot det.. Men det er jo min mening da.. :roll:

Enig med deg. Så lenge dyret ikke plages og har tilpasset seg så den fungerer så ser eg ikke grunnen til avliving. :)

Lenke til kommentar

Er da mange hunder som lever godt med protese og kun to ben.

Er vel en her i norge også mener jeg å ha sett på norge rundt eller hva det var, og det var sannelig ikke mye tegn til lidelse hos den hunden.

Man tar da ikke livet av hunden ene og alene fordi den mangler ben når det finnes alternativer å undersøke.

At det koster mer enn hva de fleste kan ta seg råd til får heller være.

Lenke til kommentar

For meg så handler det ikke om alternativene man kan skreddersy når hunden vokser opp.

Jeg tenker som Mushi, du sitter der som oppdretter, ene valpen blir født med et stort hadicap. Hva gjør du?

Det er jo forkastelig, har dere lest artikkelen?

The tiny nine-month-old is one of four siblings born with just stumps at the front, probably due to inbreeding.

For meg er det ikke noe sjokk at en oppdretter som innavler i den grad at valpene får handicap, lar dem leve opp..

Lenke til kommentar

Nei hele artikkelen har jeg ikke lest, og klart er dyret mangelfullt i så stor grad ved fødsel blir det en ting.

Jeg siktet vel mer til hunder som opplever å måtte amputere i løpet av sitt liv, men som fortsatt kan leve lykkelig om eier og leger gjør en innsats.

But to help them on those longer trips, owners Donna and John Imhof have built them lightweight ‘carts’ so they can trundle along on front wheels.

Ta med denne setningen også når man først skal quote, så gir det saken langt mer mening da, og ikke kun vinklet slik at det høres illest mulig ut ;)

Hundene virker jo lykkelige og fornøyde de, og eierne gjør hva de kan for å gjøre det så bra som mulig, så får man heller undres over hva oppdretter har drevet med!

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Nei klart kan man sette spørsmålstegn med det livet, men slik som disse som er født slik vet jo faktisk ikke noe annet heller.

Det er hva de er vant med, og er de tilfredse og lykkelige med dette aplauderer jeg heller de som forsøker enn de som løper til legen og skriker etter sprøyta.

Da er det jo verre med de som blir amputert midtlivs, men det viser seg jo ofte at disse tilpasser seg sin nye tilværelse og blir lykkelige hunder igjen.

Hun som eide disse 4 hundene så jo ut som en lege, og for alt jeg vet da veterinær, og da regner jeg med hun har tatt en seriøs vurdering på om disse ville få et godt liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...