Turtlis Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Fordi det er "tøft" ? Nei si det. Er du spes interessert i Dober, så kjøper du en fra seriøs oppdretter, som du kan bruke. Det gjelder for alle raser. Jeg må innrømme at hvis jeg skulle hatt dobermann måtte det ha vært en med kuperte ører. (det betyr ikke at jeg kommer til å skaffe meg en) Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Mange som kjøper kuperte hunder som valper og lar oppdretter stille dem, importerer dem som voksne, og avler. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg reagerer sterkt på kuperte hunder. Det får meg rett og slett til å bli sint. Jeg vet at det ikke nødvendigvis er så smertefullt eller har så stor betydningen på livet til hunden, men FAEN HELLER DA???? Kutte av kroppsdeler for utseendet? Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, er det heller ikke lov å stille raser som oprrinnelig IKKE kuperes, om de har måtte amputert feks halen pga skade? Eks jakthunder som river opp igjen sår på sår i skogen? Kjekt med naturlig stump hale syns jeg Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg reagerer sterkt på kuperte hunder. Det får meg rett og slett til å bli sint. Jeg vet at det ikke nødvendigvis er så smertefullt eller har så stor betydningen på livet til hunden, men FAEN HELLER DA???? Kutte av kroppsdeler for utseendet? Så en dokumentar om dette for noen år siden. Selv med bedøvelse så var det ikke smertefritt for hunden. Problemet var bare at eierne kommer bare å henter hunden når alt blodet er vasket bort og tolker logringen som at den egentlig ikke hadde det vondt eller var redd. Hunder er logrer jo alltid når de ser eieren. Ikke dyrelegen, men dyrkepleieren som behandlet dem etter operasjonen viste tydelig at dette var ikke noe hun likte at eiere gjorde. Fordi hun så hva eierne ikke fikk oppleve. Lenke til kommentar
granny Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hm. Var temmelig sikker på at man skal stille hund med amputert del, så lenge man har vetrinær attest og det ikke er en gammel kuperingsrase. Tok vel feil da. I en overgangsperiode var loven slik, men nå er det ikke lov å stille kuperte/amputerte hunder uansett grunn. Er imidlertid litt usikker når det gjelder jakthunder/andre der det aldri har vært vanlig å kupere for utseendes skyld - men TROR regelen er lik også der. Mulig du kan få vist hunden for en dommer for å få en uttalelse på den når det gjelder avl - men som sagt - dette vet jeg ikke om er slik. Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Nydelig bilde Marit! Jeg vil også ha sånn farge på min! Håper det blir det på den neste Endret 14. september 2008 av Leffy Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 På fjelltur! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kjempetøff Tyrant! her har du da min ikke fullt så tøffe som var å lekte med en ganske så ivrig gutt Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Takk Fine hunder du har bilder av, hvilken er din? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Min er den minste som prøver å komme seg unna den parringsklare Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hehe Små muskelbunter det der! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ja absolutt, selv om min ikke har begynt å legge seg ut veldig enda og er fortsatt endel slankere enn normalen. Forventer vel et par kilo i breddefyll det neste året, så vi i hvertfall kommer over 10kg Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Fransk bulldog er bare herlige! Hadde en sånn på valpekurset, er som en blanding av gris og bulldoser :!: Vært på tur med julie, siri og mona idag. Øvde på felles-sitt, ikke akkurat lett når bare to av dem kan det, men fikk det til Siri og mona ser så brutale ut når de leker Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 For et bilde av Mona som faktisk TRÅKKER på Siri :!: Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hadde en liten tanke om at min neste hund skulle bli en Fransk en for ei stund her men.. Hvis jeg skulle ha en litt mindre hund enn de jeg har nå. Tøffe skapninger Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kan ikke annet enn å anbefale rasen jeg i hvertfall. Slitne krabater Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Vi gikk forbi en liten kortsnuta hund på tur i dag. Det kan ha vært en mops. Jeg så ikke etter så godt, men jeg HØRTE den veldig godt. Hørtes ut som ei 70 år gammel overvektig kjerring med KOLS som gikk oppover en tung bakke Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ikke bra. Den vi lekte med i dag var også over grensa kort i snuten og min er over dobbelt så lang som den i snuten. Min hører man ikke pese og stresse etter lang lek og morro heldigvis, så håper alle kan se hvor viktig det er at man kjøper hunder hvor dette er prioritert. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Dagens "ikke faen om du får sove i natt" artikkel: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article1687702.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå