Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er enig i at V&H er skikkelig klin! Jeg er storfornøyd med vomen vi kjøper frossen på dyrebutikken. Fyller en passe stor beholder som jeg har i kjøleskapet. Siden vomen kommer i fine og akkurat passe små biter er det bare å bruke en gaffel og fylle skåle med passe stor (liten) mengde.

Gir du hundene ren vom som mat i tilegg til tørrfor?

Selv gir jeg Bridie en frossen kladd med vom og hundemat når vi står opp om morran jeg. Kunne ikke vært mindre klin. og lukt. Bare tar med en fra frysern når vi står opp og slipper dyret ut i hagen med en kladd på 350 g. så koser hu seg der i 10 min ca før jeg slipper hu inn igjen ;)

Lenke til kommentar
Jeg ga av og til Mona litt tørrfor i tillegg, rett og slett fordi bæsjen ble så inni hampen hard og nesten umulig å få ut :p

Ja, ar ikke det jeg tenkte på. Men mer at rein vom er veldig kraftig mat, og vi vet jo at LC har slitt litt med overvekt på Geisha, og vom er ikke akkurat slankekost. Var kun det jeg tenkte på ;) Men supert som tilskudd til hardt arbeidende hunder ;)

Lenke til kommentar

Jeg blander vom og tørrfor 50/50 . Geisha har aldri vært slankere enn etter at vi begynte å mate på denne måten (kombinert med daglige lange turer i skog og mark.

Geisha får 20 gram vom og 20 gram tørrfor til frokost. Det samme til middag.

Thea får 20 gram tørrfor og 25-30 gram vom til frokost, og samme til middag.

Thea som tidligere var alt for tynn har nå fått litt mer masse. Geisha slet litt med overvekt tidlig i sommer har endelig blitt lita og nett igjen, og har kun litt hengehud på magen som må vekk (hud, ikke fett).

Til felles har de at de begge har verdens mykeste pels. Blank og lekker og utrolig god å ta på.

Dessuten er det ufattelig herlig med matglade hunder. Maten er borte på 10 sekunder og jeg slipper styret med at den ene ikke spiser opp slik at den andre sniker til seg mer mat.

Lenke til kommentar

L_C:

Hvilken type vom er det du bruker, og kjøper henn? Disse pølsene fra v&h, eller noe annet?

Jeg kjøper fra de på st.haugen.

Ulempen med vom er at noen hunder kan bli altfor matglade og glupske. Hørt mange som driver med husky/malamute ikke gir hundene sine det.

Må være kjipt å ha en blodtørstig hund som er 30% ulv :!:

Lenke til kommentar

Jeg kjøper fra frysern på dyrebutikken på Amfi futura . Hundene elsker den, og det er ikke halvparten så mye klin med den som med pølsa fra de på st.hanshaugen.

Hundene mine er matglade men langt ifra glupske. Men jeg merker på de når det nærmer seg middagstid (de vet at de får frokost etter morgenturen, og middag etter turen vi går etter at menneskene har spist sin middag.

Men vi har begynt å stille krav til de, så de får ikke lov å hoppe rundt mens de venter på maten. Da sitter de pent og venter.

Lenke til kommentar

Hvilken type vom er det da?

Jeg har en som hopper og spretter myyye når jeg er litt forsinka med maten. Han har ei klokke i hodet ;)

Men han må sitte pent å vente på maten. "sitt. bli. værsågod"

De gangene han hopper når jeg skal sette ned matskåla stopper jeg opp, ser på han, og venter til han setter seg ned.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Ja, hunden kan ikke få KUN Provit sin vom. Den er laget som et fortilskudd, og er FULLT av proteiner! (det er proteiner, er det ikke??) Det er ikke fullverdig for, som vom og hundemat er.

Buffy min fikk Provit Vom en periode for å teste ut for allergi, men da måtte hu få vitamintilskudd i tilegg. Og gir man mer en 50% rein vom, trenger hunden tilskudd.

Det er desverre mange som blander sammen vom (som fra Provit) og Vom og hundemat. (dette er en grunn til at JEG mener Magne burde byttet navn på sitt for... ) Men dette er to "vidt" forskjellige ting.

Som sagt, det ene er et tilskudd, det andre et fullverdig for.

Lenke til kommentar
Det er litt klin i begynnelsen frem til man får teknikken med å åpne pølsa uten at innholdet renner over alt :p Hehe.. I begynnelsen var jeg for hardhendt og det endte bestandig med at den sprakk på langs.

Kan du ikke dele den teknikken med meg? Akkurat det jeg sliter med.. skikkelig klin! :ermm: . Det med å gi den frossen høres jo greit ut, men ikke når jeg har tre hunder med helt forskjellig hurtighet i spisingen og spesielt en (Cleo) som har EN tanke i hodet: "Først sluke min egen mat og så sjekke om jeg kan få stjålet de andre sin.." Halvkilos pølse på hver blir også for mye. Nei - det blir nok fortsatt N.P på meg. Den er fast og fin og kan deles med kniv eller gaffel og ikke noe ekkelt blodvann som renner... MEN hundene elsker begge typene da!

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde etterhvert var å bruke en saks på toppen, rett under der den er "snørt igjen" med den metallsaken. Klippet forsiktig rundt kanten sånn at den ikke spæra. Og så klemte jeg ut det jeg skulle ha (ca halve).

Du kan også legge den i en brødpose før den tiner, så kan du holde i den med posen uttapå.

Edit: Prøvde å dele selve plasten i to også, istedet for å klemme ut innholdet, men det var hvertfall ingen suksess :!:

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...