Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ca to mnd. Hun fikk innbilt med en gang etter hun var ferdig.

Merkelig? Ikke antydning til melk i pattene nå heller? Bare at de er store? Hvordan er hun ellers da? Siden hun er så forandret?

Hun er bedre nå i gemyttet, nesten som normalt, men fortsatt digre pupper. På det verste kunne jeg ikke gå ut døra omtrent for hun skulle drepe alle hunder, skvetten/redd for alt, skjelvte heletiden for oppmerksomhet, knurret og glefsa etter kattene, ble helt rabiat når hun så unger (hyla og skreik og knurra om hverandre), gadd plutselig ikke hilse på søstra mi som hun elsker, sulta seg i to uker, ville ikke ha tunfisk og pølser engang etc. Kjente ikke igjen bikkja.

Har ikke prøvd galastop. Kanskje jeg skulle ha tatt en tur til dyrlegen for å prøve det? Eller burde jeg vente siden det virker som det gir seg på oppførselen hennes nå? Vært på hundetreff og hilst på to-tre hunder i tilegg på tur idag, og hun har vært fin. Snakket med noen på treffet og det er vist vanlig at kinesere får innbilt første løpetid i 2-3 mnd. Andreløpetid er det ikke like ille, og tredje har få det. Får håpe vi slipper unna nestegang da :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Jeg ville nok vurdert å la det gå sin gang jeg nå, siden det virker som det verste er over. Galastop brukes jo mest for å undertrykke melkeproduksjonen, så hvis hun ikke har melk er det vel ikke sikkert det vil hjelpe noe heller? Brukte det på Tessa sist hun hadde innbilt, og det syns jeg hjalp veldig også på det psykiske, men hun hadde melk da.

Lenke til kommentar

Har lenge (eller hele livet) hatt lyst på hund, å har noen spørsmål til hundeeiere :)

1. Hvordan funker det med hund og 8-16 jobb? Kan en hund være hjemme trygt en hel arbeidsdag, eller har folk med bikkja på jobb?

2. Bor i kjellerleilighet i tettbygd strøk, så vil gjerne ha en hund som ikke krever alt for mye mosjon, men som også kan være turkamerat :) Størrelse har ingenting å si, men gjerne en hund som er lettstelt hva angår pels o.l. Noen formening om hva som kan passe meg?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

De fleste hundene jeg kjenner er alene en arbeidsdag. Men når du får den som valp lønner det seg å ta ut ferie samtidig. En hund kan ikke plutselig være alene syv timer. Den må venne det til seg gradvis. Noen hunder kan faktisk ikke være alene heller. Hyler og får panikk.

Tja.. det er mange hunde som kan passe for deg. Stor? liten? langhår? korthår?

Lenke til kommentar
De fleste hundene jeg kjenner er alene en arbeidsdag. Men når du får den som valp lønner det seg å ta ut ferie samtidig. En hund kan ikke plutselig være alene syv timer. Den må venne det til seg gradvis. Noen hunder kan faktisk ikke være alene heller. Hyler og får panikk.

Tja.. det er mange hunde som kan passe for deg. Stor? liten? langhår? korthår?

Liten til mellomstor, helst korhåret. Tror ikkje jeg kunne hatt en St. Bernhardshund her :p Har sett litt på Jack Russel Terriers, har vistnokk høyt behov for mosjon og mentale utfordringer, men virker som en utrolig morsom å sjarmerende rase :) Er aktiv av natur selv (spiller fotball, sykkling, jogging, tur i skog å mark), så den virker interessant.

Lenke til kommentar

Er litt smak og behag, jeg er jo litt forutinntatt i og med at jeg har tisper :p

Syns ikke det er så fint med pung hengende ut mellom beina på hunden, eller tiss som ofte stikker ut..

Begge kjønn kan være vanskelige med samme kjønn, tisper kan gjerne være litt bitchy. De har jo også løpetid to ganger i året ca. Jeg har også inntrykk av at hannhunder markerer mer enn tisper, jeg liker at mine hunder ikke KAN tisse oppover ting :!:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd at mine tisper har slåss (hverken med hverandre, eller med andre hunder) Det er derfor ikke noe problem for meg å slippe mine hunder , og jeg er ikke redd for at de skal angripe eller bli angrepet.

Med hannhund derimot, er saken en helt annen. Er man først så heldig å få en hannhund som er glad i andre hannhunder, kan du nesten banne på at dere daglig vil møte andre hannhunder som HATER alle andre hannhunder.

Dette er grunn nummer 1 for at jeg velger tisper.

De stygge ballene og markeringen er jo også en grunn. .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...