Leffy Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Gjeterhundene som har vært i møkk kjelleren er en deilig lukt. Takk og lov så har ikke rottisen funnet ut det enda Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Min går rundt vanndammer og våt asfalt.. Eneste er at hvis hun først blir skitten går det ikke ann å børste det ut. Har fuglekirkegård her ute pga alle kattene, men hun bryr seg ikke nevneverdig. Endret 29. august 2008 av mushi Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Atlas er veldig fisefin på dammer, men han sier ikke neitakk til litt sauebæsj når vi er på hytta. Til gjengjeld er det kun sau og geit sine avfallsstoffer han har en ekstrem trang til å rulle seg i. Heldigvis. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 I dag er jeg sikker på at jeg har plukket minst 10 flått/påter av hundene mine. Saken er bare at de er så usannsynlig små. Det går såvidt an å se de, og til sammenligning kan de minne om en nupp på et menneske. De sitter ved siden av ørene, nær øynene, oppå hodet, og langs halsen. Jeg har tatt et bilde. Bildet viser helt tydelig at det er en flått/påte det er snakk om. Jeg har vanlige damehender , og flåtten sitter på pekefingeren min på bildet. Den dekker ikke mange linjer i fingeravtrykket mitt kan du se.. Jeg kan ikke fatte og begripe at dere med store hunder har lett for å oppdage udyr av denne størrelsen. Jeg har problemer med Geisha som har tett og tykk pels (selv om den er kort) . Enklere med Thea som har tynn valpepels enda. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Klarer ikke å merke dem eller få dem av når de er så små, men de pleier aldri å ha så mange som ti stk på seg heller. Kanskje en eller to? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg fant 4 stk som satt rundt omkring på hodet til Thea. Og så satt det 3 stk i en klynge ved øret til Geisha. Fant 2-3 på brystet til hver hund, og enda flere rundt halsen. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at tallet er 15 bare i dag. Jeg har ringet ut en som satt ved øyet til Geisha. Rusket hun hadde i øyekroken var dobbelt så stort... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hvordan får du dem ut når de er så små? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Pinsett. Får merkelig nok ut hele også, uten hokus pokus. De som det er nogenlunde størrelse på får jeg lett ut med å ta tak med fingrene. Drar de rett ut. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg bruker den vri-teknikken, selv om mange sier at da vrir man hodet av dem. Tar ca en runde rundt, da løsner de lett. Har sikkert litt med hvordan man gjør det også, for hvis jeg drar dem rett ut får jeg sjelden med hodet Mens du klarer det jo på den måten. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Første tur alene med hund og vogn Se filmen hos Youtube Endret 30. august 2008 av tradhtare Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Kan ingenting om hundekjøring, så må bare spørre De to bakerste i spannet, skal de løpe sånn "skeivt"? Ser de løper litt mer ut til siden og lengre fra hverandre enn hundene forran. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Lov å spørre. Hihi, det er bare Søvnig(til venstre), som har en uvane med å trekke litt utover. De skal helst holde seg til lina ja! edit: dessuten - han som løper foran Søvnig har en uvane med å lene seg innover mot sidemannen, så det gjør at det ser ut som Søvnig løper ekstra langt ute til siden. Endret 30. august 2008 av tradhtare Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Etter mine beregninger har bikkja hatt innbilt i nesten to mnd (!) nå. Når går detta over da? Hun har ikke hatt melk eller samla bamser. Lenke til kommentar
granny Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Etter mine beregninger har bikkja hatt innbilt i nesten to mnd (!) nå. Når går detta over da? Hun har ikke hatt melk eller samla bamser. Hvorfor mener du hun er innbilt når hun ikke har melk? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hva kan det være da, når hunden er helt annerledes og har GIGApupper? Lenke til kommentar
granny Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hva kan det være da, når hunden er helt annerledes og har GIGApupper? Det stod det jo ikke noe om da Derfor jeg lurte... Har ikke sett henne jeg vet du Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Glemmer at ikke alle er inne på Hundesonen jeg vettu Lenke til kommentar
granny Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Helt greit Hvor lenge er det siden løpetiden da? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ca to mnd. Hun fikk innbilt med en gang etter hun var ferdig. Lenke til kommentar
granny Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ca to mnd. Hun fikk innbilt med en gang etter hun var ferdig. Merkelig? Ikke antydning til melk i pattene nå heller? Bare at de er store? Hvordan er hun ellers da? Siden hun er så forandret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå