medlem-90636 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 I går forsøkte en ørn å ta en av hundene mine på skogstur Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hundene sto og plukket/spiste blåbær (og slike røde bær) . Mannebeinet mitt sto like ved. Plutselig hørte han "SVOSJ SVOSJ" over seg. Han tittet opp, og 1-2 meter ovenfor var ørnen på vei ned med klørne ut. Når han snudde seg mot den snudde den HELDIGVIS. Må si jeg blir skremt når jeg hører om slikt på turene deres. Selv var jeg hjemme og vasket rundt leiligheten... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men ørn, som går etter hund? O_o Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Tydeligvis. Med mindre det var typen min den ville ha Jeg har fått advarsler tidligere om at vi som har småhunder må passe oss for ørn. Husk at Thea bare veier 3 kg, og ville blitt et lett bytte Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hoii. Jeg er glad min minste er nærmere 7kg og at Atlas er litt stor. O.o Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hundene sto og plukket/spiste blåbær (og slike røde bær) . Mannebeinet mitt sto like ved. Plutselig hørte han "SVOSJ SVOSJ" over seg. Han tittet opp, og 1-2 meter ovenfor var ørnen på vei ned med klørne ut. Når han snudde seg mot den snudde den HELDIGVIS. Må si jeg blir skremt når jeg hører om slikt på turene deres. Selv var jeg hjemme og vasket rundt leiligheten... er det tyttebær du tenker på? *humre* Men jøss ja skummelt da!!! Glad jeg har stor hund jeg.. Og lite ørn Men ørn, som går etter hund? O_o Ja, er vel ikke akkurat noe nytt dette desverre... Små hunder (og katter, valper osv) er jo et lett bytte for en diger ørn... Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Flere her som har hunder som liker å rulle seg i forskjellig udelikate ting? Min har begynt å rulle seg i kattebæsj og museinvoller for å nevne noe, og man kan jo ikke gå over en gressplen lenger uten at hun lille skal begynne å gni seg rundt på forskjellige lukter. Noen gode tips for avvenning av slik oppførsel?? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Argh, Ruff gjorde det på tur for en uke siden. Jeg og kjæresten lå inne med hodepine, så svigers tok ham med ut da de uansett skulle ut med puddlene, og etter nesten halvannen time fikk vi en nyvasket Ruff dumpet inn på rommet og i buret, da hadde han rullet seg i det de mistenker var elgbæsj. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Min dusjer jo flere ganger for dagen noen dager, og i dag har hun vært der allerede etter at hun smøyg seg ut av båndet og løp til flekken i hagen med museinvoller. Argh!!! Prøver å si nei og fy når jeg tar henne på fersken, men da bare løper hun til neste flekk og prøver seg der Vurderer faktisk å innføre hagen forbudt frem til snøen har lagt seg jeg nå, selv om hun elsker å være der ute. Endret 29. august 2008 av archongamer Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Kanskje det rett og slett er duftmaskering. Jaktinstinkt med andre ord. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Sværing det der, ja Traff forresten på en Tervueren på tur med Bowser her om dagen. Fin rase Men ser generelt veldig få belgere når jeg er ute og går tur. Groenendael har jeg aldri sett når jeg har vært ute med Bowser. Det er ikke så mange av de, egentlig. Jeg vet om en her i byen, men flere Terver, blant annet to "grå". Irriterende nok har jeg aldri møtt de !! Kjekt med andre som har din rase. Du kan dele erfaringer, og sammenligne hundene. Jeg har en god idè: ha de i bånd, så slipper de å rulle seg i alt mulig ekkelt Min har aldri gjort det. heldigvis. men han spiser hestebæsj, hestenegl(fra når hovslageren har vært der), kattbæsj, og døde mus. Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Små dyr generelt er lett bytte for ørn som det nevnes. Lamunger og blir tatt masse ta av ørn om våren og sommeren da de er på beite, så alltid da jeg har en valp eller små hunder, eller vet om noen som har så anbefaler jeg de og være ute med hundene der det stort sett kan være ørn. Bikkja mi ruller seg i alt hu nesten finner også.. Bor riktig nok på gård, så sur gammal silo og sånt er favoritten her Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg å vil bo på gård.. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Kanskje det rett og slett er duftmaskering. Jaktinstinkt med andre ord. Nå skulle vel ikke min rase være mest kjent for akkurat jakt instinktet sitt da, men kan nok ha noe med det å gjøre ja. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Men ørn, som går etter hund? O_o Jeg var vitne til at ørna stakk av med et lam i sommer. Jeg er usikker på hvor gammelt det var, men vil tippe på rundt 10 kg.. Ørna tar større dyr også, men da er det ikke snakk om å stikke av med det - bare drepe og spise på stedet. Endret 29. august 2008 av Ciryaher Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ørnen er nok som regel ute etter lett bytte, og så sent på året begynner lam og andre ungdyr å bli voksne nok til at de kjemper mot, så da er de litt mer desperate. /bygutt med store teorier og lite fakta Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg har en god idè: ha de i bånd, så slipper de å rulle seg i alt mulig ekkelt Min har aldri gjort det. heldigvis. men han spiser hestebæsj, hestenegl(fra når hovslageren har vært der), kattbæsj, og døde mus. Mener du hunden ikke skal få fri noen gang ute du da?? Alltid være fastlenket uansett hva som skjer, eller om den skal leke med andre hunder? Sier seg vel selv det ikke er så enkelt alltid. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Nei, jeg sier ikke det Hvis det er et stort problem, da er det ei enkel løsning. Langline kan og være en idè. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hos oss er dette et STORT problem, men jeg vil da ikke engang vurdere å sette Bridie i bånd uansett! Stakkars Bridie jenta i tilfelle.. men ja, senest i går rullet Bridie seg i en halvrotten fugl, og det luktet jo selvfølgelig deretter... Idag ble det bad kan man si... ellers ruller hu seg i ALT som er... ALT som er dødt, eller alt som kan minne om bæsj. Men... det er jo bare sånn hu er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå