LuciferLynx Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 :!: Det siste bildet der var bra! Skikkelig kvelningsbilde! Men flotte hunder da Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hehehe! Ei venninne av meg kommenterte det nederste bildet på facebook. Hun syntes det så dramatisk ut , og lurte på om det gikk bra med hundene.Holdt selv på å le meg ihjel da jeg så bildet etter overføring til PC Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Vi gikk en times tid i terreng i skogen i dag , og da jeg kom hjem fant jeg en pittepitteliten flått på Thea. Jeg har aldri sett så små flått før.. Eller.. de jeg fant på Geisha sitt øre var enda litt mindre (halvparten av størrelsen kanskje) men jeg var ikke sikker på at det var flått.. Vanskelig å vise hvor liten den er på bilde, men den er virkelig liten. Var kjempevanskelig å få tak i den med fingrene.. EDIT: Flåtten ligger ved siden av et centimeter-målebånd Endret 18. august 2008 av L_C Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) hm.. Gratulerer med påte? Diesel har hatt en hel haug. Endret 18. august 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jo men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan du klarer å finne de hvis de du finner på diesel er så små også ? Jeg finner de fordi de er så lett synlige der de stikker frem i den korte pelsen og har en annen farge.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Jeg ser de når de kryper på han feks, fordi de er rød/orange. Finner de veldig lett. Ser/kjenner de godt når de er i ansiktet på han. Og jeg vet hvor jeg skal lete etter en tur på landet. har funnet et par døde på gulvet. En gang når jeg vasket klirret det noe bortover gulvet. Tok det opp. Trodde det var en rar sten. Så på den... studerte nøye.. det var ei forsteina påte :!: skikkelig kvalmt. Endret 18. august 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Æsj, er så ekkelt å finne dem helt stappfulle, rullende på gulvet Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Enda værre er å ta de av når de er såå store. Nesten så de skvises mellom fingrene!! :O Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Kjekt å ha en korthåret hund med rødbrun pels som vasker seg selv i flåttsesongen ja On the other hand fant jeg i dag en liten kul på hoften/skulderen hennes... Den kan ikke ha vært der lenge, så jeg får følge med og sjekke henne oftere. Lenke til kommentar
Blindgate Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 hm.. Gratulerer med påte? Diesel har hatt en hel haug. Hatt en hel haug bare i år? Her har det vært to stk, og da snakker vi om en hund som ruller og vrir seg i gresset, men så er flåttbånd i bruk også. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Er glad det ikke finnes flått her jeg bor Det er for tynn luft for dem her tror jeg Folk sier at det er flått her, men jeg har ikke sett noen på de snart 3 årene jeg har hatt hund! Ikke noen av de andre jeg kjenner som har hund heller... Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Er glad det ikke finnes flått her jeg bor Det er for tynn luft for dem her tror jeg Folk sier at det er flått her, men jeg har ikke sett noen på de snart 3 årene jeg har hatt hund! Ikke noen av de andre jeg kjenner som har hund heller... Tror sånn kan ha mye å si på hunden også... På Buffy hadde jeg aldri flått. Selv om hu var med oss på ferie på steder der det er MYE flått osv. Vi brukte vel kanskje Exspot på henne en gang eller to, men hu var jo med til Sverige, østfold, hele sørlandet, vestlandet osv uten at vi noen gang fant noe. På Bridie tok det oss en dag og en tur til Trøndelag, så hadde hu to stk. Forskjellen på Bridie og Buffy var at Buffy alltid gikk på stien/veien sammen med oss. Hu raste ikke noe rundt i skogen, eller i høyt gress eller noe. Mens Bridie? Slipper jeg hu løs så sier det SVOSJ så er hu borte i nærmeste kratt/skog/gress whatever. Hu løper rett dit flåtten finnes. Nå veit jo ikke jeg åssen dyrene til dere andre her inne oppfører seg, men det var dette jeg konkluderte med på mine iallefall Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Njaa. Atlas går mye i skog og mark, han, og løper gjerne rundt i lyng og greier. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 I går overtalte jeg min bedre halvdel til å ordne døra. I den forbindelse kom vi på at vi også skulle pusse ned hele døra og male på nytt. Døra ble tatt ned. Før jobb i dag redde jeg opp sengen, og installerte ett bord foran døråpningen for at ikke hundene skulle ta seg til rette på soveromet. Da jeg kom hjem var bordet omstendig skubbet akkurat nok vekk til at man kan smyge en liten dvergpinscherkropp igjennom. Senga så ut som den aldri hadde vært redd opp. Sengeteppet var skubbet nesten helt av, og dyna var rotet til. Må nesten le. Søtt da Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hatt en hel haug bare i år? Her har det vært to stk, og da snakker vi om en hund som ruller og vrir seg i gresset, men så er flåttbånd i bruk også. Har ikke fått på seg noe i byen, men "landet" og i skogen er det mange. De fester seg som oftes på/rundt hodet, så jeg fjerner de rimelig fort. Men de dagene jeg er sløv til å lete finner jeg døde påter på gulvet :!: Skummelt med borrelia. Derfor er det lurt å fjerne de fort som fy. Det kan ta livet av en hund. Han skal få dråper neste år. Ikke lenge siden jeg leste om en som kom hjem fra skogen med hundene full i flott! Snakker flere hundre. Da hadde jeg faktisk besvimt. -- Jeg har en som tigger etter oppmerksomhet her. Drar ut undertøyet mitt. Rene horhuset her Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hunden min ble avlivet i går. *Knust* Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hunden min ble avlivet i går. *Knust*Åååh, kondolerer. ><Hvorfor? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Åååh, kondolerer. ><Hvorfor? Takk, eplefe. Han ble så syk. (Det viste seg at han hadde hjertfeil.) Vi har vært heldig å få hatt han i 15 år. Men ufattelig tomt uten han. Endret 19. august 2008 av Mirann Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Føler med deg Mirann. Går gjennom et savn for tiden jeg og Grusomt og miste noen som du er så glad i..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå