Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Han blir 3 måneder imorgen :) Han er vel omtrent slik Oswald var i valpestadiet, bortsett fra at denne karen er vannvittig kosete av seg.

Glad i folk og barn, full av faen o.s.v (hehe) Har vært heldig med denne karen også. Eneste er at valpebitinga er ganske mye verre på denne gutten, men det forsvinner nok av seg selv etter en stund!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stoler på Maia 100% løs blandt folk og barn. Hunder er jeg litt mer usikker på. Får hun lov å snuse i ett par sec så bryr hun seg ikke mer om dem. med mindre det er leketid. Og folk er hun ikke så ivrig etter alikevel. Møter du på maia så må du nok ta deg noen minutter til å få henne til å komme bort til deg. Men det varierer fra person til person:s Noen er det "ooooh kos med meg" og andre "ikke prøv å ta på meg en gang":p

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke at folk kommer bort for å hilse på hundene mine når vi er ute. 99% av de som vil hilse har null peiling på hunder og aner ikke hvordan de skal gå frem for å hilse på hunder. Bøyer seg fremover og går mot de med hånda i retning oppå hodet og ser ufattelig truende ut for en hund som er 27cm høy. Regel nr 1 er at hunden skal komme til deg!

Folk generelt aner ikke hvordan de skal hilse på en hund da. Når de kommer inn døra vår så snakker de med "gladstemme" og begynner å gå etter hundene og slik. WTF? Jeg vil ikke at hundene mine skal sprette og løpe rundt og være sånn "glad" inne. Inne skal vi være rolige og avslappet. Det er like mye arbeid å trene de som kommer på besøk som det er å trene hundene.

Lenke til kommentar

Jeg stoler veldig på Connie når det gjelder å hilse på og leke med andre folk og barn. Hun driver aldri og trenger seg på fremmede, og når det gjelder å være tålmodig med barn, kan det nesten bli for mye av det gode. Man kan nesten gjøre hva som helst med henne uten at hun reagerer annet enn å gå vekk hvis hun ikke liker det. Kan til og med ta fra henne maten uten at hun gjør annet enn å se spørrende ut og lure på om hun får den tilbake snart. :p

Har aldri sett noen som har klart å provosere henne så hun viser det minste tegn til agresjon. Det nærmeste var en gang det kom en person som hun allerede var litt skeptisk til, og prøvde å løfte henne opp. Da kom det et glefs, men det var bare et skremmeglefs, ikke noe forsøk på å bite.

Når det gjelder å ha henne løs, kan man ikke stole like mye på henne. Hun kommer stort sett på innkalling, men hvis hun får ferten av noe som er veldig interessant, tar nesa helt over styringen. Dettte gjelder ofte dachser generelt; de kan fort finne på å ta seg en tur på egenhånd for å sjekke ut et spor. Dachser er også som kjent ganske sta, så når vi roper på henne, er det som regel "skal bare snuse ferdig først" som gjelder. :roll:

-------------------------------------

Jeg skal i militæret nå i høst, så da blir det nok dessverre ikke så mye tid til forumet framover. Så hvis noen føler seg kallet til å ta på seg oppgaven å holde utkikk etter ting som burde havne i førsteposten, er det bare å sende meg linker på PM, så ordner jeg det ved første anledning. ;)

Lenke til kommentar

Jeg stoler på bikkja med mennesker og barn. Hun var redd for utenlandske barn en stund, men det tok en interessert unge, så var det borte like fort som det kom. Hun er redd/skeptisk for de fleste dyr og reagerer ved å reise bust. Store dyr som hester og kuer bare knurrer hun på. Fugler er til for å jages og katter er kule.

Lenke til kommentar

Ruff knurrer på sauene på beitet oppi her, men han løper ikke etter dem, i det minste. Og hestene kommer han helt greit overens med, bortsett fra når Guten vil nappe litt i håret hans og susse litt. :p

Da er det en stykk Ruff som står bak beina mine og gjemmer seg. Skal prøve å trene av ham knurringen mot sauene, men er litt vanskelig siden de er helt oppi fjellsiden og svært sjeldent gidder å bevege seg ned i hestene sin innhengning.

Lenke til kommentar
spørsmål til dere alle:

Stoler du på hunden din?

Kan du med god samvitthet slippe den løs der hvor det ferdes folk/dyr -uten at bikkja går bort til de, eller stopper på kommando ?

Stoler du på hunden sammen med barn, inne og ute? (ute er det mere lek, løping og herjing)

Nei, stoler ikke på hu.... Kan ikke slippe hu løs der det er folk og dyr, for hu kan fint finne på å tenke "oi, jeg vil hilse litt på dem, så kommer jeg etterpå".

MEN, jeg slipper hu løs i hagen her, selv om porten er åpen. Hu går ikke så ofte ned på veien :p I sentrum slipper jeg hu løs om vi trener,men da har vi kontakt hele tida.

I skogen slipper jeg hu løs om det ikke er beitedyr der.

Ang barn så stoler jeg IKKE i det hele tatt på hu... Hu er redd unger, og hyler dem gjerne midt i ansiktet om hu har mulighet. Men dette er et ansvar vi tar nøye.

Lenke til kommentar
Hun er redd/skeptisk for de fleste dyr og reagerer ved å reise bust. Store dyr som hester og kuer bare knurrer hun på. Fugler er til for å jages og katter er kule.

Diesel koser med hester han. Slikker de på mulen, og drikker fra samme vannkar :!:

Han ble nesten sparket av en pitteliten shettis her i vinter :roll: Jeg skulle leie de begge to (hesten var like stor som diesel btw). Plutselig snudde hestræva til og sparka etter bikkja :O

Har jeg lært? Jepp, ingen hissige ponnier ved siden av hundene min.

Lenke til kommentar

fin hund.

hunden min. ellers retteresagt hunden din min onkel som eg og min familie bruker å passe på.

blanding rase . med en scãffer? og noe til. døde i bil kræsk i fjor. den var 5 6 å gammel. men de var en kjekke hund. den var ikke veldig store. men sånn passlig

Lenke til kommentar

Jeg stoler på rottisen min. Er snart 2 år, har hu med overalt. Er veldig snill og lydig. God mot barn. Ek.s. bestefarungen til stefar min har akkurat lært og gå, en dag så åpna han buret der hu lå og hu bare slekte han i ansiktet og var glad. Går med hu løs støtt. Greit og gå på vei hvor det er trafikk, hu bare setter seg ned ved siden av og ser på meg til trafikken har passert. Går siden av meg om det kommer folk eller ikke.

Eneste jeg uroer meg littegran for er og møte andre tisper.. Men da pleier jeg og ta båndet på. Det liker hu ikke noe særlig godt!

Ville ikke skadet noe som helst. Men hu liker ikke fulle folk, og folk som kommer inn alene midt på natta :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...