Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

Mitt første bidrag i denne tråden pga. en "egen" hund. :)

Jeg og samboeren min er dedikerte hundeelskere og har blitt sånn halvveis handlere for et par som driver med hundekjøring.

Nå i sommer var de på ferie, og vi bodde hjemme hos dem og passa hele hurven av huskyer mens de var borte.

Som en del av betalingen for jobben kan vi få den 4 mnd. gamle huskygutten Geronimo, som ikke har blitt solgt enda fordi de ikke har funnet egnete eiere. Han er virkelig nydelig.

Nå har vi Geronimo hjemme på sosialiseringsbesøk, for å få ham vant til offentlig kommunikasjon, byliv og mennesker.

Og han lærer kjempefort! Skikkelig godgutt.

Da vi spurte huseierne(bor i sokkel), i fjor engang, om å være krisehjem for hund, så sa de at det ikke var greit. Det står ingenting i kontrakta om dyr, de sa ingenting om det når jeg nevnte det på visninga og de hadde et skikkelig dårlig argument for hvorfor vi ikke kunne ha:

"Hvis dere skal ha hund, kommer vår hund bare til å stå nede på døren deres når vi slipper ham ut på lufting. "

Det skal være sagt at hunden deres nå er død, eller i allefall borte, og at de har erstatted ham med en valp av samme rase, som er kanskje fire mnd. han også.

Vi har en del å gjøre før vi eventuelt kan overta ham. For det første må vi finne noen gode argumenter til huseierne(kanskje har noen av dere litt hjelp og tips å komme med), så må vi ta oss en prat med dem. Og så må jo vi selvfølgelig tenke godt over de utgiftene og det ansvaret det er å ha hund, så ingenting er bestemt enda.

Jeg vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget. :p

Bare dele gleden av litt hundebesøk, og litt frustrasjon over de ellers meget hyggelige huseierne, og kanskje på søken etter litt innspill på gode motargumenter.

Legger til et bilde av sjarmøren. :)

Fikk ham hjem i kveld, så har ikke rukket å ta noe skikkelig.

Dere får bare unnskylde!

post-100327-1218492564_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Veldig, veldig søt :D

Hvis det ikke står noe i kontrakten kan dem vel strengt talt ikke si noe imot at dere har en hund. Bare pass på at hunden ikke ødelegger inventaret som hører til leiligheten.. ellers har dem vel ingenting å si om dere har hund eller ikke.. Håper alt går supert for dere, alltid koselig å få en valp i hus :D

Lykke til fra oss =D

Lenke til kommentar
*SNIP*

Hei!

Huseierer kan være noen ekte skitsekker om de vil . I to år hadde jeg en huseier som nekta meg å ha besøk av hund i det heletatt. Undskyldninga var at sønnen var allergisk. Sønnen hadde Marsvin, og uansett om han hadde vært allergisk, så hadde han ingenting nede i vår leilighet å gjøre uansett, siden vår leilighet og huseiers del av huset hadde forskjellig inngang.

Den egentlige grunnen til husier var mest sannsynlig frykt for at inventar eller møbler skulle bli mer slitt med en hund i huset (vi leide møblert). Vi fikk ikke rikket huseieren, og måtte egentlig bare finne oss en annen plass hvis vi ville ha hund. Det var to kjipe harde år.

Hvis huseier vil nekte deg å ha hund, kommer han til å gjøre det.

Er selv "huseier" og vi leier ut en hybel som ligger vegg i vegg med vår leilighet. Jeg hadde syntes det var kjempetrivelig om det flyttet inn noen med en hund. Jeg ville kanskje vært mer skeptisk til om de skaffet seg valp etter at de hadde flyttet inn, da det er mye mer arbeid med en valp enn en voksen hund. Hadde vært kjipt om hunden ble stående å bjeffe/hyle hele dagen mens vi var på jobb, med tanke på at mine hunder prøver å slappe av/sove på andre siden av veggen...

Lenke til kommentar

Vi sa ikke fra til huseier at vi skulle få valp :blush: Jeg var redd for at han skulle si nei, men det står jo i kontrakten at det er lov å få hund, så jeg hentet Siri og sa ingenting. Hehe. De har heldigvis ikke sagt noe på det, de syns hun er søt.

Men ja, det blir jo mer slitasje i en leilighet av hunder. Kanskje en liten hund ikke har å mye å si, men har man to så får man ikke fraskrevet seg at det påvirker.

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke sagt noe om valpen til min huseier, men han ga beskjed om at han ville jeg skulle følge styrets regler i borettslaget, for han ville ikke bli forstyrret unødvendig med ting som gjaldt leiligheten.

Styrelederen er helt forelsket i min lille, og maser om å få sitte barnevakt, så har fått bekreftet at styret ikke plages av pelsen min :)

Lenke til kommentar
Huseierer kan være noen ekte skitsekker om de vil . I to år hadde jeg en huseier som nekta meg å ha besøk av hund i det heletatt. Undskyldninga var at sønnen var allergisk. Sønnen hadde Marsvin, og uansett om han hadde vært allergisk, så hadde han ingenting nede i vår leilighet å gjøre uansett, siden vår leilighet og huseiers del av huset hadde forskjellig inngang.

Du er klar over at det er flere typer allergi, og reaksjoner?

Kjenner ei lita jente som er hyper allergisk mot Diesel, men har kanin. Du har de som dør hvis de får en katt i fanget, men som lett kose med et marsvin.

Inngang har ingenting med saken å gjøre, så lenge det er i samme hus. Det er nok til å reagere for enkelte.

--

At folk ikke kan respektere "hyperallergi" syns jeg er hårreisende. Finner opp unnskyldninger for at folk IKKE har allergi, og drar med seg dyr i hus tross det som står i kontrakten.

Lenke til kommentar

Du er klar over at det er flere typer allergi, og reaksjoner?

Kjenner ei lita jente som er hyper allergisk mot Diesel, men har kanin. Du har de som dør hvis de får en katt i fanget, men som lett kose med et marsvin.

Inngang har ingenting med saken å gjøre, så lenge det er i samme hus. Det er nok til å reagere for enkelte.

--

At folk ikke kan respektere "hyperallergi" syns jeg er hårreisende. Finner opp unnskyldninger for at folk IKKE har allergi, og drar med seg dyr i hus tross det som står i kontrakten.

Man kan jo nesten lure på hvordan disse menneskene kan gå ut av døra.

Men allergi er ingen spøk, selv om visse er flinke til å utnytte det for hva det er verdt også.

Lenke til kommentar

"Du, kan du gå en annen vei enn forbi huset mitt med hunden din? Jeg er allergisk, skjønner du."

Prøver du å si at om noen hadde sagt dette til deg hadde du gått store runder rundt det huset hver gang du var på tur med Diesel, Zaroos?

Appropos allergi, jeg irriterer meg over kjæresten til storebror. Da storebror skulle sitte kattevakt mens mamma var på ferie kastet han katten bastant ut og matet ham på terassen fordi "Camilla er liksom allergisk daaa". Og i tillegg inviterte storebror både kjæresten sin (allergisk mot katt) og besteforeldrene hennes (allergisk mot hund) på kaffebesøk, så jeg måtte sperre to hunder inne på rommet og kaste katten ut i regnet.

Lenke til kommentar

Nei, jeg prøver ikke å si det ?? :roll:

Jeg snakker om INNI et hus !! I går faktisk, hørte jeg om de som ikke kunne leie ut leil til ei med fire(!) bikkjer, fordi huseieren er allergisk. Det var noe med ventil/luftesystem i huset.

Hvorfor ta sjangsen på at man KAN reagere? Sier seg selv at de aller fleste med allergi som leier ut, ikke kommer til å merke noe. Men hva med de som er alvorlig syke, tenk på hvordan de reagerer. eks: barnehagetantene kan ikke ha på seg så mye som litt deodorant fordi ungen er hyperallergisk.

Sønnen til husverten vår var vist veldig allergisk, men har vokst det fra seg. Takk gud. Hvis ikke kunne vi ikke hatt dyr. Og jeg har...seks. Kommer vel til å blusse opp igjen, stakkars :!:

Det hjelper ikke mye å kaste ut dyrene, så lenge sofaen ikke er støvsugd, og gulvet vasket. Virker som mange er allergisk mot å SE ett dyr?? Får pustebesvær bare tanken.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Atlas er enten fire eller fem år, og han har ikke hatt en eneste flått så langt i livet sitt. :cool:

Santoz gutten nærmer seg 5åE nå og kun engang så eg noe flått krype på pelsen hans og da hadde vi egentlig vært i skogen nesten en hel dag. Han er så korthåret at minste uting i pelsen hans blir meget synlig. :)

Han får ofte ris som matrester og man har jo litt hvitløk i den så eg tror det er det som gjør at de holder seg langt unna. :)

Aldri brukt noe anti flått greier på han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...