Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Finnes det noen som kjøper to valper samtidig?

- En bekjent ville nemlig selge begge valpene til samme eier. Syntes det hørtes helt sprøtt ut selv. Men fikk vite for litt siden at hun hadde fått det til. Er dette normalt?

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk mange som gjør det. Det er dobbelt med arbeid da.

De må oppleve ting hver for seg feks, noe som er tidkrevende når man ikke har såå mange timer i døgnet etter å ha vært på arbeid, osv. Viktig at de blir selvstendig og ikke søker støtte i hverandre hele tiden. fire mnd og tre år derimot fungerer bra. Da er også den største med på å oppdra valpen. Du kan slippe unna et par uvaner på den måten. (biting, bjeffing og generelt herjing. en voksen hund sier ifra når det blir for mye).

Mange har bare positive ting å si om to valper i hus, mens andre sier det er beste å vente til hunden er to før det kommer en ny. Størrelse og aktivitetsnvå har jo noe å si her. En Chihuahua krever ikke like mye som en Schæfer. Blir jo straks mye mer med en stor.

Jeg var nær å kjøpe meg enda en Diesel i fjor. Glad jeg la den på hylla. To gigantiske rampete valper i hus..nei takk :!:

Lenke til kommentar

Det er garantert mer jobb med to store i forhold til to små som jeg har!

Geisha har hjulpet meg mer enn jeg er klar over med oppdragelsen til Thea tror jeg. Geisha skal blant annet ha all æren for at Thea klarte å være hjemme alene uten problem fra 10 ukers alder. Det hadde ALDRI gått uten Geishas hjelp. I tillegg har Thea lært seg å sitte pent bare ved å se på hva Geisha gjør før hun får levert en godbit eller får annen belønning (vi sitter foran døra før vi går inn etter tur, sitter før de får servert maten sin osv.osv)

Jeg hadde ALDRI kjøpt to valper samtidig! Jeg har selv passet to hunder som var kullsøsken og bodde hos samme eier. De viste ikke engang hva de het!.

Lenke til kommentar

Der er du inne på noe vesentlig, det blir mye vanskeligere å få et nært forhold til valpene når de er to. De vil ha så mye større glede av hverandre en av å være med på det DU gjør. Blir også veldig avhengig av hverandre som tidligere sagt, og fort blir den ene leder og den andre en "følger". Skal man ha to valper samtidig bør man også være to eiere med MASSE tid til å ta de med ut alene (ha de med hver for seg på jobb f.eks. slik at de ikke er hjemme sammen hele dagen) Så min anbefaling er som andre har sagt - lurt å kjøpe valp nr to når den andre er rundt 3-4 år!

Lenke til kommentar

Det finnes svært få selskaper i denne verden som har et produkt som de vet de vil tape penger på. Når det gjelder hundeforsikring, er det nå en gang slik at de også her spekulerer i at de vil tjene penger, for ellers hadde det ikke vært marked for dette....

Noen velger derfor ikke å ha forsikring :fun:

Lenke til kommentar

Jooo, jeg gjør jo slikt selv jeg. Men passer på å skjule alle spor. Legge potetgullposen pent på plass i skapet slik den lå da jeg fant den for eksempel. Men hundene bryr seg ikke engang om å re opp senga før jeg kommer hjem fra jobb, og det provoserer :!:

Uff, Døra vår er gammel, og "låsen" fungerer ikke, så det er bare å dytte hardt nok så slipper man å ta i håndtaket. Ikke går det an å låse den heller. Meget irriterende.

Thea har ikke vist antydning til å halte i dag! Stakkars Thea har nesten ikke gått tur siden søndag heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...