Birdbox Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Ah ja kan vel poste litt her også da I dag var jeg i Moss på hundeutstilling. Jeg og søster og hennes staffordshire bull terrier! Kjempevarmt, men artig! Flere som var der? Jeg var der i dag - utrolig varmt i dag også! Noe som virkelig forundrer meg er at de også i dag - i DEN heten faktisk flere ganger måtte rope opp at det fantes hunder i biler og at ruter ble knust og hunder hentet ut hvis ikke eier STRAKS kom og tok de ut! Forbauser meg stadig at ikke hunde-eiere har bedre vett! En bil stående på en asfaltert parkeringsplass uten antydning til skygge og 30 grader i SKYGGEN - og så ikke forstå at det blir ulidelig varmt i løpet av 15 minutter, SELV om vinduer står litt på gløtt?? Uff ja det stakk i brystet når jeg tenkte på de stakkars hundene som ble satt igjen i bilen! Helt ufattelig. Syns det var kjempebra å høre at vaktene passet på, og tok på seg ansvaret å lufte de "gjenglemte" hundene! Tommel opp! Solgte de mye pølser og burgere i går da?? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Synes du burde la henne holde seg ute av vannet om hun ikke vil uti. Tre av hundene mine er redd vann, og oppdretter mente det var helt normalt. Chico og Kayzer står i ro når de bades, men blir merkbart stresset av det, så vi prøver å holde det til et minimum. Atlas stritter i mot og prøver å stikke av om han merker at jeg blir uoppmerksom på et tidspunkt. Ruff står helt i ro og synes jævlig synd i seg selv. Hu vil ut i vannet med tørr ikke Hu står og vasser og ser på oss. Men etter et bad så blir jo Daisy halvparten så stor, så mye pels som pluttselig blir borte Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 VIL hun bade, så bader hun. Kanskje hun er redd? Når Diesel var valp svømte han etter meg. Han stod å hyla på land, og labbet etter meg. Så lenge jeg var på land kunna samboeren min bade til krampa kom -uten at Diesel brydde seg. Så det kan jo være at hun vasser uti fordi hun vil være sammen med deg, eller er redd for deg. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hun vasser uti uavhengi om jeg er der eller ikke. Pleier ikke å bære hu utti, hvis du tror det Men nå som det er så varmt, så bærte jo hu ut til det var ca. 40 cm dypt. Så ikke så behagelig ut å sitte i 35 varmegrader med tykk pels. Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har veldig lyst å anskaffe meg en grå norsk elghund. Jeg har lest endel om den, og jeg vet at den primært brukes til jakt. Jeg kommer selv mest sannsynlig ikke til å bruke den på elgjakt med det første (driver kun med småvilt for tiden). Jeg vet at en slik hund vil kreve mye av eieren når det kommer til aktiviteter, dette kommer ikke til å bli noe større problem. Men jeg er veldig usikker om dette er et bra valg, på grunn av at jeg aldri har eid en egen hund før! Er det noen med erfaringer som kan gi meg noen råd? Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Søke litt på canis.no og hundesonen.no ? Jeg vil tro elghunden har litt lyd og trenger en del mosjon i skog og mark ja. Utover det har jeg ingen erfaring, desverre. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Mitt råd er å ikke kjøpe brukshund med mindre man har planer om å bruke den til det den skal brukes til. Ikke kjøp BorderCollie med mindre du vil drive aktivt med lydighet eller agility, ikke kjøp Engelsk Setter med mindre du skal drive med jakt på fugl, og ikke kjøp Elghund med mindre du ikke skal bruke den til jakt (av elg?) Forrige uke sa en bekjent at han ville ha seg en Border Collie fordi han skulle få den for 2000 kroner og den var så fin. Prøvde så pent jeg kunne å si at han ikke burde kjøpe Border Collie med mindre han hadde tenkt å drive aktivt med lydighet eller agilty , og at det ikke var nok å bare gå tur. Desverre tror jeg ikke det bet på Lenke til kommentar
granny Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Man kan faktisk godt ha seg elghund selv om man ikke drive med elgjakt, men man må være klar over at det er en jakthund man får! En veldig fin aktivitet for en elghund om man ikke driver med jakt, er å utdanne den som ettersøkshund og stille seg til rådighet for viltnemda når de trenger ettersøkshund i forbindelse med påkjørsler eller om det finnes et jaktlag i området uten ettersøkshund. Blodsportrening er en meget god aktivitet, og det burde ikke være noe problem å få frem en sporchampion og stille aktivt i konkurranser. Den egner seg ikke til å gå med løs uten tilsyn da den fort vil stikke til "skogs", og det er en hund som fort kan stå å søyke (bjeffe) hvis den settes ut i bånd. (Dette gjelder forøvrig de aller fleste raser...) Den har en enorm mengde pels og underull noe som VIRKELIG synes! De er en del plaget med fettkuler som vokser ut og må fjernes/tømmes. Dette gjelder sikkert ikke alle men jeg vet det er en svakhet på rasen. Ellers er det en meget trivelig hunderase og avlen har gått i riktig rettning så nå er det mange flotte og vennlige familiehunder. (Ikke som tidligere da de var kjent for å være biske hunder som bet først og spurte etterpå...) Jeg ville tatt kontakt med Elghundklubben og spurt der jeg! Mitt råd er faktisk at man ALLTID kontakter raseklubbene ved kjøp av hund! Info om de forskjellige raseklubbene finner du på www.nkk.no Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Ei venninne av meg hadde elghund. Det var en aktiv og sporty familie som var relativt mye ute i skog og mark. Men det var ikke nok for hunden. Den stod mye og bjeffet og var "hyper". For meg virket det som om den hadde sterke instinkter på at den ville springe rundt i skogen og jakte. Det kan jo hende det var spes. for denne hunden, siden jeg ikke har noe mer erfaring med elghund enn dette. Men hadde det vært meg så hadde jeg tenkt meg nøye om før jeg kjøpte enn sånn hund. Synes LC har et godt svar ovenfor her. Endret 30. juli 2008 av Mirann Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Nye bilder av hvor jeg og Harley bor Herligt i sommerværet! Her bor meg og hunden min året rundt!!! PS: Jeg har bare en Sony Ericsson og ta bilder med så quallyen er så som så Veien som går fra hytta mi opp mot fjellet Rett utenfor døra Samme her Stort bilde utenfor MMMmmmmm veeeegg (Homer Simpson stemme) På siden av hytta mi Vil ikke gå i bånd!! Vil leke for svarte. Endret 30. juli 2008 av ASCIWhite Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Nye bilder av hvor jeg og Harley bor Herligt i sommerværet! Her bor meg og hunden min året rundt!!! PS: Jeg har bare en Sony Ericsson og ta bilder med så quallyen er så som så En liten tass som ikke liker båndtvangen? Edit av mod: Vennligst ikke quote bilder Endret 30. juli 2008 av darkness| Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Båndtvang tells ikke på ett sånt knøtt Flott å se at dere koser dere ASCIWhite! Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=197595 Noen som kjenner seg igjen? Hehe... Lite bilde av snuppa i varmen =) Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Thea halter! Nekter å bruke venste bakben Jeg er bekymret. . Har prøvd å finne ut om det er poten eller selve benet hun har vondt i, men det er vanskelig. Har sjekket poten nøye også uten å finne noe. Ikke har hun skadet seg heller som jeg har fått med meg... Var så heldig å få time hos veterinæren allerede i dag (sist måtte vi vente i en uke). Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hvis legen vil sjekke for patella, sørg for at han veit hva han gjør! Har hørt om dyrleger som doper ned hunder for å gjøre det eller røsker og river i beinet.. Man kan faktisk gi bikkja patella av en dårlig eller "voldlig" undersøkelse Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Vi har sjekket for patella tidligere da det knirket mye i bakføttene hennes (knirket eller smallt som når vi mennesker "knekker" fingrene" Da var patellaen ok, mens smellinga kom fra hasene. Fikk da beskjed om å vente et par-tre måneder for å se om det gav seg av seg selv. Jeg har nå ikke hørt mer til knirkingen... Så da slapp vi å ta røntgen. Hinkingen begynte i går i 12'tiden og er litt av og på. En stund kan hun hinke , og så plutselig løper og hopper hun på føttene som om ingenting var galt. Nå er hun ute og går tur med sambo (som har ferie mens jeg er på jobb) og han sa at nå ser alt ok ut . Jeg skal til dyrlegen uansett. Hvis det er noe galt med føttene hennes vil jeg helst vite det straks! Legen er veldig forsiktig og flink , har sjekket både Geisha og Thea for Patella der og hun er veldig forsiktig når hun kjenner etter. Jeg krysser iallefal fingrene for at det bare er at hun har litt vondt eller er litt sår på poten. Vi har gått mange og lange turer i skog og mark de siste ukene så det kan jo være derfor.. fått seg ett lite kutt i poten eller noe. Typen mente han kunne se at hun hadde ett kutt der, men jeg synes mer det ser ut som en "rynke". Noen ganger reagerer hun når jeg tar på puten, mens andre ganger virker det som det gjør vondt når jeg kjenner på samme benet. Hun løper rundt på 3 ben som om hun aldri har gjort noe annet da, søta mi Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Æsj da. så leit. Får håpe hun bare har tråkket feil. Jeg har prøvd å ringt dyreklinikken TO ganger nå, uten å få noe svar fordi hun var ny/sommervikar. De skulle ringe meg opp, mn har enda ikke hørt noe. gr. Fikk brev i posten om time, men den har jeg seff rotet bort og husket ikke når vi skulle. Og det kunne hun ikke svare på Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg fikk brev for noen uker siden. Det sto at nå var det ett år siden sist vi sjekket tennene til Geisha, og det burde man gjøre en gang i året minst. I fjor var vi til dyrlegen etter at alle valpene var flyttet "hjemmefra" for å få fjernet all plakken hun hadde fått av å spise valpemat. Hun har ikke plakk nå, og jeg synes det var unødvendig å sende innkallelse. Spesielt irriterende når innkallelsen kom i posten 2 dager etter at vi hadde vært der og vaksinert Geisha. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Var et slikt brev vi også fikk. Om vaksine og røntgen.. Syns det er kjekt jeg, at de minner oss på ting. Ikke værre enn å ta en tlf derfor det ikke passer Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg fikk ikke tildelt time da, men bekjed om å besille en. Jeg ble jo irritert fordi vi hadde vært der med begge hundene bare to dager tidligere. Koster jo 300 kroner å sette potene innom der i gården, og tennene kunne de sjekka på 2 min mens vi allerede var der Vi får kvantumsrabatt da. Skal jeg til dyrlegen med den ene er det like greit å ha med den andre også. Geisha sine klør må klippes jevnlig, fordi jeg ikke får til å klippe de kort nok når jeg holdr på. Før fikk jeg ikke lov å klippe i det heletatt, men med hjelp av typen min får jeg det til nå. Men hun hyler og bærer seg og røyter så jeg synes skrekkelig synd på henne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå