Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er ute på badetur, og finner et helt greit sted med en steinete bunn som er regelrett vond å tråkke på. Så hundene må delvis klatre/hoppe utti :p Mona gjør det etterhvert og da jumper Siri utti, frivillig. Yeey :D

Så svømmer jeg litt bakover og Siri er forran Mona. Pluselig kommer giant paw ut av intet og drar Siri under! Jeg roper "hvor ble hun av??!!" mens Mona river av meg bikinien. Så heldigvis kommer Siri fort opp igjen da, og plasker mot land.

15 min senere hoppa hun utti vannet igjen selv, så det gikk greit :) Bare utrolig ekkelt der og da.

Lenke til kommentar

Hehe, huff da :p Traumatisk...

Diesel løp etter ei and en gang. Den flakset bortover sjøen, med Diesel i hælene. Uti vannet.. Han viste ikke at det var marebakke, og forsvant :!:

En stk forfjamset hund som kom opp. Kanskje derfor han ikke er noe badenymf. hmm..

Lenke til kommentar

Synes du burde la henne holde seg ute av vannet om hun ikke vil uti. Tre av hundene mine er redd vann, og oppdretter mente det var helt normalt. Chico og Kayzer står i ro når de bades, men blir merkbart stresset av det, så vi prøver å holde det til et minimum. Atlas stritter i mot og prøver å stikke av om han merker at jeg blir uoppmerksom på et tidspunkt. Ruff står helt i ro og synes jævlig synd i seg selv. :p

Lenke til kommentar
lc:

Bader den store da?

Diesel vil ikke bade, eller ligge i sola. Lik mor si :p (jeg kan godt sole meg, men ikke på ei strand med hundre mennesker).

Nei, Geisha er heller ikke glad i å bade. Når vi soler oss i hagen må vi dusje hundene med vannslangen innimellom for at de ikke skal bli for varme. De har ikke vett til å legge seg i skyggen. På stranda har jeg de med uti vannet når de trenger litt avkjøling (eller heller litt vann fra ei flaske over de)

Det var bare trivelig å ha med Thea på stranda i går. Hun var verdens triveligste hund og lå fint ved siden av meg. Jeg var redd hun skulle gneldre på folkene eller noe, men de brydde hun seg ikke noe om.

Lenke til kommentar

Jammen er jeg glad jeg har bikkje som er glad i vann!

De tre siste dagene har vi vært hjemme hos foreldrene mine på stranda der å bada. Både mennesker og dyr storkoser seg i vannet. Tilogmed lille valpen på 11 uker svømte som en tulling ;)

270708_009.jpg

270708_029.jpg

270708_036.jpg

260708_003.jpg

260708_008.jpg

260708_018.jpg

260708_015.jpg

260708_019.jpg

Lenke til kommentar

Connie hater å bli våt. Det hender når det er 30+ grader i lufta, at hun ser nedkjølingsverdien i å bade, og det ser ut som hun liker det de gangene jeg tar litt vann på hodet hennes.

Det hender faktisk at hun blir med frivillig i baderingen da. :wee:

Tror kanskje at hun ble litt skremt av vann en gang da hun var liten. Vi var og badet på hytta en gang i mai, med sikkert rundt 10-12 grader i vannet. Connie hadde jo aldri prøvd å bade før, så da vi gikk uti, hoppet hun etter. :p

Tror det var en kald overraskelse ja. :p

Lenke til kommentar

PS: Ikke ta vann på hodet til hunden! Det kan faktisk gjøre det verre for dem.. veldig mange gjør "feil" der og vanner hundene på toppen.

Kjøl dem heller ned på steder som under albuene og mellom bena der det er veldig lite pels og tynn hud :) Bedre for hunden og absolutt ikke farlig.

Lenke til kommentar
PS: Ikke ta vann på hodet til hunden! Det kan faktisk gjøre det verre for dem.. veldig mange gjør "feil" der og vanner hundene på toppen.

Kjøl dem heller ned på steder som under albuene og mellom bena der det er veldig lite pels og tynn hud :) Bedre for hunden og absolutt ikke farlig.

Hm, det visste jeg ikke nei. Takk for infoen. :)

Hun synes det er deilig der og da i alle fall. Skulle jo tro at våt pels virket nedkjølende, men når du sier det så... :hmm:

Brukte også en våt klut en gang. Mulig det er bedre..? Hun satt i alle fall bare der, med kluten på hodet, uten å prøve å ta den bort. Så ut som hun skjønte poenget med den. :p

Lenke til kommentar
Daisy har fobi for vann hu. Bærer hu utti noen ganger når det er veldig varmt. Men hu bare svømmer mot land med en gang :p

hehehehe nei, det var rart at hun svømmer mot land gitt. not. Du må ikke tvinge henne. Tøm heller ferskvann over henne hvis du så absolutt må ha henne våt.

En tørr pels holder sola bedre unna enn en våt pels ;) (ser Juliess skriver om det over her).

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Hunden min var ikke noe glad i å bade før, men så var vi mye på stranda og lot den utforske litt selv. Etterhvert gikk den litt lengre og lengre ut, og nå elsker den å bade :) utrolig koselig å bade med hunder, bortsett fra når de svømmer over magen din! det svir=p

Lenke til kommentar

Når pelsen er tørr "står" den ut fra huden og luft kommer rundt omkring. Mens våt pels klistrer seg sammen og blir VARM.

Ganske logisk, men ikke mange som tenker på det. Visste det ikke selv heller, tenkte at "må jo være deilig om jeg vanner henne på ryggen", hehe.

Lenke til kommentar

Hunder svetter gjennom tunge, nese og poter.

Sørg for å kjøle disse punktene i første omgang. Varme hunder kan få slimete munn, som legger seg som en hinne over respirasjonen aka tunga. Ergo slipper den ikke ut overskuddsvarmen. Sørg for å holde unna slim etc.... La hunden drikke mye vann.

Ellers er jeg tilhenger av Juliess tanker om at langhåra hunder ikke skal kjøles ned på den måten at du hiver en bøtte over de. Korthåra derimot har det helt greit med dette :)

Uansett har Juliess en grei formel her :) Ellers kan du tilby hunden isbiter etc som du lager i stand for den. Selv forer jeg med frossen v&h om dagen :)

Lenke til kommentar

Ja, Ni Kon har et bra forslag.. kjøle ned ting! Om du frosser en pølse, lager "hundeis" eller frosser en kong med leverpostei. Ting hunden kan holde på med uten å bruke mye energi og glemme at det er varmt. Mange hunder klarer ikke begrense seg og løper og herjer seg til heteslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...