Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ah ja kan vel poste litt her også da :)

I dag var jeg i Moss på hundeutstilling. Jeg og søster og hennes staffordshire bull terrier!

Kjempevarmt, men artig! Flere som var der?

Jeg var der i dag - utrolig varmt i dag også! Noe som virkelig forundrer meg er at de også i dag - i DEN heten faktisk flere ganger måtte rope opp at det fantes hunder i biler og at ruter ble knust og hunder hentet ut hvis ikke eier STRAKS kom og tok de ut! Forbauser meg stadig at ikke hunde-eiere har bedre vett! En bil stående på en asfaltert parkeringsplass uten antydning til skygge og 30 grader i SKYGGEN - og så ikke forstå at det blir ulidelig varmt i løpet av 15 minutter, SELV om vinduer står litt på gløtt??

Lenke til kommentar
For de som husker Decoy så har han blitt stor gutt nå... :cool:

Her er han på jakttrening...

Er det du som jakttrener han? Så artig at han får lov til å aktiviseres med det han er "laget" for! Har han blitt stilt på prøve enda?

Lenke til kommentar

Nei, Decoy har ikke stillt på jaktprøve enda, har gått 3 jaktkurs, å prøver å gå sakte frem...

Som kursholder sa, han har stor motor men dårlige bremser...

Så vi driver å ettermonterer bremser å annet tilleggsutstyr som ikke følger med en toller... :p

Det hele er snudd litt på hodet i dette huset, Dama jakttrener og jeg stiller ut på Utstilling...

BIR og Cert i norge

3x Exellent i sverrige den helga Verdensutstillingen var...

Ellers går vi også blodspor med begge hundene.

Buster er like frisk og rask som alltid. :wee: Gogutten.

IMG_6208_edited-2.jpg

Lenke til kommentar
Nei, Decoy har ikke stillt på jaktprøve enda, har gått 3 jaktkurs, å prøver å gå sakte frem...

Som kursholder sa, han har stor motor men dårlige bremser...

Så vi driver å ettermonterer bremser å annet tilleggsutstyr som ikke følger med en toller... :p

Det hele er snudd litt på hodet i dette huset, Dama jakttrener og jeg stiller ut på Utstilling...

BIR og Cert i norge

3x Exellent i sverrige den helga Verdensutstillingen var...

Ellers går vi også blodspor med begge hundene.

Buster er like frisk og rask som alltid. :wee: Gogutten.

IMG_6208_edited-2.jpg

Så flott da! Jeg driver også med retrieverjakt, blodspor og utstilling! Utrolig artig alt sammen! Greit å få på plass bremsene før man stiller på prøve ja :D !

Lenke til kommentar

Jeg slet i halvannen måned med å lære Atlas at det var mer enn full guffe på bommen som måtte til. Vippen sliter han enda med. Det er ikke noe gøy å vente på at den skal bytte side, er mye morsommere å gå på trynet hver gang, vel! :wallbash:

Lenke til kommentar
Helt klart et stort problem når de blir for ivrige ja.. lett å sette pris på stor fart, og glemme at det kan være smart at hodet også skal henge med ;)

Bremsene begynner å komme på plass og tålmodigheten også, så egentlig er han så godt som prøveklar... Skal nedover på Tollerlagkampen i høst som en første "test"...

Så spor, retrieverjakt, tollerjakt, utstilling og en anelse lydighet, og litt agility for "avvekslingens" skyld...

Er liksom så mye morro å gjøre med hund... :D

Syns forøvrig det var en fin sammenligning, det med bilen. Dumt å kun ha gasspedal, det er sikkert suksess om det går rett frem hele tiden. Men sjeldent det gjør det :whistle:

Ja,

Bilen er noe alle har et forhold til, så alle skjønner sammenligningene mellom hund og bil... :)

(Edit:3xExellent ja også 2x 2.JKK i sverrige)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Daisy slapper av etter en varm dag i sola :love:

post-151939-1217185332_thumb.jpg

post-151939-1217185352_thumb.jpg

post-151939-1217185374_thumb.jpg

Tenkte jeg kunne si litt om Daisy siden det er første gang jeg poster bilder av hunden min her :p

Hun er en 2 år gammel Shetland sheepdog (Sheltie/mini collie/liten Lassi) med fargen tricolour.

Grunnen til at vi ville ha en sheltie var fordi vi hadde den samme rasen 13 år som dødde i 2003.

Hun liker å bjeffe og knurre på alt som rører seg, men folk begynner bare å le av hu. Så hu har ikke så stor suksess i å skremme folk. Ellers er Daisy en grei hund som liker å leke og gå tur. Hu liker også katter, og prøver hele tia å følge etter katta vår opp trær og gjærer. Men har aldri klart det :p

Endret av Andie93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...