granny Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 åj.. desken! det var en del... Er du sikker på at dette er en seriøs oppdretter med GODE kull? Jeg håper da virkelig det..... Han hadde hold på en laaaang stund han var vel en 65-70 år gammel tror jeg. Dyrlegen hadde vært og sjekket dem alle sammen før jeg kom, så jeg fikk kvittering for det og stamtavle helt ned til oldeforeldrene til Harley. Vaksinering og chipping må jeg fikse selv, men så kostet han ikke mer en 6000,- heller da, så jeg har råd til det. Gratulerer så mye med valpen! Kan jeg spørre hvor i landet du har kjøpt han? Jeg skal ikke stille ham ut Dette er en kompis til meg selv. Jeg fant ham på finn.no og reiste til Flekkefjord og hentet ham (bare 1 1/2 time herfra) Han er den mest kjælne hunden jeg har sett!! Jeg har "pels" rundt halsen her jeg sitter og skriver. Han skal baaaaaaaaaare kose. Dette høres ut til å være akkurat det du trengte og jeg er så glad på dine vegne! Beagelen er jo kjent for å være en sunn og frisk hunderase. Bare pass på å holde han slank og fin. Finnes så alt for mange kortbente hunder som har så alt for mye å bære på og dermed blir gamle lenge før tiden! Min svoger har en aldeles nydelig beagel tispe som heter Kaisa, og hun er bare verdens søteste, så jeg skjønner godt at du falt pladask! Lykke til! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 ID-merking er jo nødvendig for utstilling, Zaroos. Du sier jo du har stilt Diesel. Han skal enten ha øretatovering (som ikke er vanlig i Norge lengre) eller microchip. Finner ingenting om det på NKK i deres utstillingsregler, men jeg mener bestemt at det er slik det er. Snodig. jeg har møtt flere som ikke er det! Ingen som har nevnt noe på det. Og jeg har ikke ført opp det på påmeldingen hvertfall.. det blir gjort snart. Lenke til kommentar
granny Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) ID-merking er jo nødvendig for utstilling, Zaroos. Du sier jo du har stilt Diesel. Han skal enten ha øretatovering (som ikke er vanlig i Norge lengre) eller microchip. Finner ingenting om det på NKK i deres utstillingsregler, men jeg mener bestemt at det er slik det er. Snodig. jeg har møtt flere som ikke er det! Ingen som har nevnt noe på det. Og jeg har ikke ført opp det på påmeldingen hvertfall.. det blir gjort snart. 3. Utstillingsberettigede hunder 3.1 Krav For å melde på til utstilling må følgende krav være oppfylt: - alle hunder født etter 1. januar 1998 må være ID-merket. - hunden må være registrert i NKK eller i register anerkjent av NKK. Til nå har jeg enda til gode å bli kontrollert - men det KAN jo skje da.. og da er det litt surt hvis det ikke er i orden. Jeg id merker valpene før jeg selger de, og det kan da ikke koste mer en 200-300 kr? Disse reglene gjelder forøvrig for alle offisielle arrangement ikke bare utstilling. Endret 12. juli 2008 av granny Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jaja, er det ikke i orden.. surt for meg Men som sagt.. det blir! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Du kan risikere utestengelse fra NKK om det blir oppdaget, da. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Vet du Eplefe, jeg var faktisk ikke klar over den biten. (har faktisk skrevet på påmeldingen at han ikke er chippet, uten å fått noe tilbakemelinger på det) Og siden han ikke kom ferdigchippet må jeg gjøre det selv, og igjen, som sagt, det blir -skjønner ikke hva det er å "diskutere" ?! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det er ikke noe å diskutere, og jeg er ikke "ute etter deg", så trekk til deg klørne noen centimeter. Du skrev, og jeg siterer: Jaja, er det ikke i orden.. surt for meg Alt jeg gjorde var å poengtere nøyaktig hvor surt det kan bli for deg. Jeg ser ingenting galt i å ha en uchippet unghund, og som du sier selv, du skal få det gjort. Ro ned temperamentet litt, selv om du tydeligvis ikke fant min info om hva som kan skje med en hund uten ID-merking interessant, kan det være at andre har nytte av den. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 [Ro ned temperamentet litt, selv om du tydeligvis ikke fant min info om hva som kan skje med en hund uten ID-merking interessant, kan det være at andre har nytte av den. :!: jeg tar det faktisk helt kuli ;D Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Etter å ha sett Harley (kult namn) skal min neste hund definitivt være en Beagle! Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) "billige" hunder kan straks bli dyre :O (sykdom osv).Han er sikkert en seriøs mann, med litt for mange hunder :!: Min er ikke chippet enda. Lurer på å gjøre det samtidig som vaksine, røntgen og fjerning av ulveklør. Hører kontoen vrir seg bare ved tanken Neida.. det er uansett noe som MÅ gjøres, så jeg skal ikke klage. "Dyre" hunder kan bli seriøst dyre dem og Bare se på Oswald (Stakkar) jeg brukte ca 60.000,- på veterinær på de åra jeg hadde ham (og det var ikke mer en 2 1/2 år) Savner gutten min Skal hente urna hans i uka. Det blir trist! må bare spørre. var han forsikret? Fått helt noia jeg etter hun hadde ørebetennelse på begge øra. Bare hun rister litt på seg eller klør øra litt tenker jeg med en gang here we go again..:S Ikke no morsomt. Siden jeg vet hva som kommer til og skje om det blir kronisk:( Hun hadde en periode med veldig mye risting om morgenen, men det gikk heldigvis over.. Etter 3 øreskyllinger på øret som plagde henne. Nesten så jeg gruer meg til å ta henne med til dyrlegen om det trengs.. For det var ingen morsom samtale jeg hadde med vetten sist gang jeg var der.. buuuhuu. Men men. Får vel bare leve i nuet. Endret 14. juli 2008 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) "billige" hunder kan straks bli dyre :O (sykdom osv).Han er sikkert en seriøs mann, med litt for mange hunder :!: Min er ikke chippet enda. Lurer på å gjøre det samtidig som vaksine, røntgen og fjerning av ulveklør. Hører kontoen vrir seg bare ved tanken Neida.. det er uansett noe som MÅ gjøres, så jeg skal ikke klage. "Dyre" hunder kan bli seriøst dyre dem og Bare se på Oswald (Stakkar) jeg brukte ca 60.000,- på veterinær på de åra jeg hadde ham (og det var ikke mer en 2 1/2 år) Savner gutten min Skal hente urna hans i uka. Det blir trist! må bare spørre. var han forsikret? Jepp!! Full forsikring fra Agria.. Men det er begrenset hva du får igjen på forsikring, du må koste mye selv.. Hadde livsforsikring så jeg får igjen kjøpesummen.. Endret 14. juli 2008 av ASCIWhite Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 "billige" hunder kan straks bli dyre :O (sykdom osv).Han er sikkert en seriøs mann, med litt for mange hunder :!: Min er ikke chippet enda. Lurer på å gjøre det samtidig som vaksine, røntgen og fjerning av ulveklør. Hører kontoen vrir seg bare ved tanken Neida.. det er uansett noe som MÅ gjøres, så jeg skal ikke klage. "Dyre" hunder kan bli seriøst dyre dem og Bare se på Oswald (Stakkar) jeg brukte ca 60.000,- på veterinær på de åra jeg hadde ham (og det var ikke mer en 2 1/2 år) Savner gutten min Skal hente urna hans i uka. Det blir trist! må bare spørre. var han forsikret? Jepp!! Full forsikring fra Agria.. Men det er begrenset hva du får igjen på forsikring, du må koste mye selv.. Hadde livsforsikring så jeg får igjen kjøpesummen.. Har full forsikra Maia igjennom gjensidige. Får dekt opp til 30000 året. har fått dekt 900kr sålangt.. .29000 igjen.. Jau og livsforsikring kan være godt og ha. .selv om det ikke hjelper stort om man må ta steget selv.. Eneste som kan hjelpe Maia om hun får kronisk ørebetennelse er en operasjon.. Men var veldig liten sannsynelighet for at dem ville utføre den siden den er såpass utfordrende både for kirug og hund. da det kommer til og bli veldig smertefullt osv for hunden i ettertid.. Og det er ikke sikkert den hjelper en gang. Og når vetten sier det er større sjanse for at hun får ørebetennelse igjen enn at hun ikke gjør det var ikke så morsomt og høre. Men men. får vel bare ta dag for dag og nyte tiden vi har. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Har full forsikra Maia igjennom gjensidige. Får dekt opp til 30000 året. har fått dekt 900kr sålangt.. .29000 igjen.. Jau og livsforsikring kan være godt og ha. .selv om det ikke hjelper stort om man må ta steget selv.. Eneste som kan hjelpe Maia om hun får kronisk ørebetennelse er en operasjon.. Men var veldig liten sannsynelighet for at dem ville utføre den siden den er såpass utfordrende både for kirug og hund. da det kommer til og bli veldig smertefullt osv for hunden i ettertid.. Og det er ikke sikkert den hjelper en gang. Og når vetten sier det er større sjanse for at hun får ørebetennelse igjen enn at hun ikke gjør det var ikke så morsomt og høre. Men men. får vel bare ta dag for dag og nyte tiden vi har. Uffameg.. jeg blir tom for ord når sånt skjer Bare nyt tiden så mye dere kan. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Har full forsikra Maia igjennom gjensidige. Får dekt opp til 30000 året. har fått dekt 900kr sålangt.. .29000 igjen.. Jau og livsforsikring kan være godt og ha. .selv om det ikke hjelper stort om man må ta steget selv.. Eneste som kan hjelpe Maia om hun får kronisk ørebetennelse er en operasjon.. Men var veldig liten sannsynelighet for at dem ville utføre den siden den er såpass utfordrende både for kirug og hund. da det kommer til og bli veldig smertefullt osv for hunden i ettertid.. Og det er ikke sikkert den hjelper en gang. Og når vetten sier det er større sjanse for at hun får ørebetennelse igjen enn at hun ikke gjør det var ikke så morsomt og høre. Men men. får vel bare ta dag for dag og nyte tiden vi har. Uffameg.. jeg blir tom for ord når sånt skjer Bare nyt tiden så mye dere kan. Jau. men så er sjansen for at hun ikke får det der også så er ikke helt mørkt. Men en ting er sikkert. hun skal ikke lide mer enn nødvendig så blir hun skikkelig syk så vet jeg hva som må gjøres.. selv om det ikke blir lett. Rasen er jo kjent for å ha øreproblemer så. Men ørebetennelse er visstnok en av dem vanligste sykdommene blant hunder så.. Men uansett.. Ikke morro når dem sier dem mest sannsynelig ikke kan gjøre noe med det om skjer igjen. Hun starta på medisinen den 28/5/08 ser jeg så knappe 2mnd siden hun ble frisk. (14 dager til) Og hvor lenge hun gikk med ørebetennelsen aner jeg ikke men det var nok en stund ja:( ) Men regner med at hadde det vært kronisk så hadde det kommet tilbake rimelig fort:S Endret 14. juli 2008 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 meg og Harley! Damn.. du så farlig ut:S Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Maia som ligger og chiller etter dagens morgentur. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 meg og Harley! Damn.. du så farlig ut:S Jeg syntes valpen nøytraliserte litt, jeg ;p Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 meg og Harley! Damn.. du så farlig ut:S Jeg er farlig og Tenk deg hvordan meg og Oswald ble mottatt på åpen gate (hehe) Blir kanskje en annen hverdag med Harley på slep (eller meg på slep etter Harley) Lenke til kommentar
granny Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Har full forsikra Maia igjennom gjensidige. Får dekt opp til 30000 året. har fått dekt 900kr sålangt.. .29000 igjen.. Jau og livsforsikring kan være godt og ha. .selv om det ikke hjelper stort om man må ta steget selv.. Eneste som kan hjelpe Maia om hun får kronisk ørebetennelse er en operasjon.. Men var veldig liten sannsynelighet for at dem ville utføre den siden den er såpass utfordrende både for kirug og hund. da det kommer til og bli veldig smertefullt osv for hunden i ettertid.. Og det er ikke sikkert den hjelper en gang. Og når vetten sier det er større sjanse for at hun får ørebetennelse igjen enn at hun ikke gjør det var ikke så morsomt og høre. Men men. får vel bare ta dag for dag og nyte tiden vi har. Uffameg.. jeg blir tom for ord når sånt skjer Bare nyt tiden så mye dere kan. Jau. men så er sjansen for at hun ikke får det der også så er ikke helt mørkt. Men en ting er sikkert. hun skal ikke lide mer enn nødvendig så blir hun skikkelig syk så vet jeg hva som må gjøres.. selv om det ikke blir lett. Rasen er jo kjent for å ha øreproblemer så. Men ørebetennelse er visstnok en av dem vanligste sykdommene blant hunder så.. Men uansett.. Ikke morro når dem sier dem mest sannsynelig ikke kan gjøre noe med det om skjer igjen. Hun starta på medisinen den 28/5/08 ser jeg så knappe 2mnd siden hun ble frisk. (14 dager til) Og hvor lenge hun gikk med ørebetennelsen aner jeg ikke men det var nok en stund ja:( ) Men regner med at hadde det vært kronisk så hadde det kommet tilbake rimelig fort:S Ikke ta sorgene på forskudd du . Jeg fikk noe av samme beskjeden om min Fanny da hun hadde ørebetennelse, og at det så ut til å kunne bli kronisk -men da jeg var der på kontroll en tid etterpå så var veterinæren mye mer positiv og mente at det så ut til at det hadde leget seg fint og at risikoen for kronisk ikke var noe større for henne en for andre . Hun har (bank i bordet...) ikke hatt det siden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå