Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånne aggressjonstester er så håpløse. De gir jo aldri et klart bilde av noenting.. og hva er australsk gjeterhund? Australske gjeterhunder som i aussie, eller som i en mer original australsk gjeterhund som acd, stumpy tail eller kelpie?

Er så enig med deg i at slike tester er helt håpløse - MEN man skal være klar over at dachs er avlet fram for blant annet å kunne krype inn i grevlinghi, så det er en stri og egen hund! Hvis folk ikke er klar over dette og sørger for å oppdra den riktig fra første stund, kan man nok risikere å få seg en overraskelse hvis man plutselig stiller krav til den! (men det gjelder også får en god del andre raser da...)

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over en oppdretter. Hun overpriser, parrer alle tispene hun KAN parre i år, og lar en tispe ta sitt TREDJE keisersnitt. Hunder får IKKE smertestillende etter keisersnitt (det kan gå i melken), og valper kloreskraper på såret de påfølgende ukene fordi bandasjen detter av. I tillegg parrer hun datteren til hunden som skal ha sitt tredje snitt på to påfølgende løpetider, etter å ha fått fem velskapte, nydelige valper forrige gangen lar hun hunden ta seg enda en gang, etter at hun hadde jurbetennelse sist gang. Huhei.

Jeg. Blir. Så. SINT! >_<

Lenke til kommentar

Har hatt to dachser, kjempetrivelige hunder begge to + at et par venner hadde dachs ( har).

Kosete, glad i unger (de må selvsagt bli vant med barn) lettstellte, men noe sta og egne.

Hadde null problem med aggesjon, men de stakk av!!! De kunne godt gå løse så lenge jeg så dem, ble gresset litt høyt så smatt de av gårde fortere enn....... Dette er hunder som må gå i bånd, ev. bruk langline. Det er viktig at de får bruke hodet sitt til det de er ment til, blodspor er en super aktivitet for dachsen.

Endret av elelmar
Lenke til kommentar

Har bare positiv erfaring med dachs (av jaktlinjer).

EDIT: jeg kan ikke helt se greia med å rote frem tvilsomme artikler når noen spør om prisen på en rase. Hva er det du vil frem til Zaroos?

Endret av mushi
Lenke til kommentar
EDIT: jeg kan ikke helt se greia med å rote frem tvilsomme artikler når noen spør om prisen på en rase. Hva er det du vil frem til Zaroos?

Hvorfor må jeg forklare for deg hvorfor jeg har limt inn linken? Legg sammen to og to.

Men du kan godt får en forklaring.

Siden han spurte om rasen(pris), så tenkte jeg at jeg skulle lime inn denne, siden det stod i lokalavisen i går.

Lenke til kommentar
dachs04.jpg

Den har korte ben, er ikke spesielt stor og virker fredelig. Men synet bedrar, for dachsen er den mest aggressive hunderasen.

Dachsen er farligst av alle.

Dachsane kan vere litt hissige, men aggressive mot folk pleier dei ikkje å vere, og om dei bit, så bit dei svært sjeldant hardt. Som regel er det ein advarsel. Blir du bitt av en dachs er sjansen stor for at du har hissa han opp eller terga han. Hugs på at ein dachs er ein svært hardfør jakthund og han skal kunne forsvare seg når han går inn i eit grevlinghi. Ellers må det seiast at dachsane er svært forskjellige frå hund til hund.

Lenke til kommentar

Minner meg om en hissig liten laban av en dvergpinscher som bet en mann på gata i Oslo. Han bøyde seg ned for å la den lukte på hånda. Eieren bare: "ånei, det må du ikke gjøre!" ETTER at den hadde bitt. Mannen gikk bare videre og lo litt forvirra mens han sjekket hånda. Var det særeste jeg noen gang har sett, tror jeg. Liten tvil om at det er oppdragelse, vil jeg si.. Og hvordan man oppfører seg rundt hunden. :roll:

Eplefe: Når kommer det bilder? :)

Lenke til kommentar

Jeg synes også at linker med raserelatert stoff kan være greit å sette inn. Det får igang diskusjoner og kan kanskje også få folk til å tenke seg om to ganger før man kjøper en rase, eller ihvertfall vurdere noe mer en utseendet på hunden...

Selvfølgelig biter golden og labrador mest - har noe med antall registrerte hunder å gjøre - samt at de jo er kjent som gode familiehunder og folk uten gode hundekjennskaper tror at det er helt trygt å slippe barna bort til en "godslig bamse" av en golden - uten å tenke på om hunden faktisk er vant til barn. Schäfere derimot - de er de fleste skeptiske mot, også fordi de har meget lav terskel for lyd noe som gjør at folk skvetter unna...

Statistikker kan brukes til så mangt - men man bør kanske ikke bruke de til å velge seg hund :whistle:

Lenke til kommentar

Santoz: Og du vet jo at eg er vakker for det går du rundt og sier hele tiden mens du driver og kysser på meg.... kortid skal du få deg dame mann?

Summer_santoz06.jpg

Santoz: Vent.... *sniff sniff* Hmmm bitch'n nedi gaten har forsatt ikke kommet i løpetiden....

Summer_santoz07.jpg

Santoz: Ka var det vi snakket om? Jo....Eg er pen! Comprende?

Summer_santoz08.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...