Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Jeg tror røntgen koster 400.. men det er mine små . Kanskje det koster mer med Diesel?

Vi skal fjerne melketenner på thea og vaksinere Geisha. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte regne med å betale opp mot 1500 for fjerning av melketennene..... for 2,5 år siden betalte vi 600 for fjerning av 5-6 tenner på geisha :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ta to hoggtenner på ponni i morgen. Dyrlegen jeg vanligvis bruker tok over 2000 kr for det, så jeg drar til en helt ny dyrlege i morgen. Hun tok en tusenlapp bare.

Gruer meg til bikkja skal dopes ned. Får håpe alt går bra :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Vi skal fjerne melketenner på thea og vaksinere Geisha. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte regne med å betale opp mot 1500 for fjerning av melketennene..... for 2,5 år siden betalte vi 600 for fjerning av 5-6 tenner på geisha :ermm:

Med samme dyrlege?? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Akkurat samme dyrlegen... ble kjempesjokkert. Vurderer å ta med kvitteringen og be de forklare prisøkningen... ringte til Molde og spurte hva prisen lå på der, og de oppga akkurat den samme...

Kjenner til folk med samme type hun i Oslo og andre storbyer som har betalt 1000 kroner PER tann! DET er syke priser det...

Lenke til kommentar
Akkurat samme dyrlegen... ble kjempesjokkert. Vurderer å ta med kvitteringen og be de forklare prisøkningen... ringte til Molde og spurte hva prisen lå på der, og de oppga akkurat den samme...

Kjenner til folk med samme type hun i Oslo og andre storbyer som har betalt 1000 kroner PER tann! DET er syke priser det...

SHIT! Det er jo helt sykt.

Skulle tro de var hardt rammet av bensinprisene eller noe. :p

Lenke til kommentar
Mente prisen på fjerning av ulveklør, ikke røntgen ;)

Ulveklør er sikkert ikke så dyrt. Kan aldri tenke meg at det koster mer enn 600 kroner iallefall. Men hey, jeg trodde trekking av melketenner var billig også...

Det kosta meg 400 kroner å komme innom døra til dyrlegen sist. Jeg var bekymret fordi det smallt i bakbena/hasene til valpen min. Hun kjente på bena. Fortalte at hun ikke ante hva det kunne være og at det ikke var knærne smellene kom fra. Og ba meg "se det an" i ett par måneder. Jævlig hjelpsomt..

Lenke til kommentar
Skal ta to hoggtenner på ponni i morgen. Dyrlegen jeg vanligvis bruker tok over 2000 kr for det, så jeg drar til en helt ny dyrlege i morgen. Hun tok en tusenlapp bare.

Hvorfor må du trekke de? Er de i veien for de nye tennene så bittet blir feil? Min erfaring er at det kan lønne seg å ha litt is i magen og se an litt så detter de gjerne av seg selv - så sant ikke bittet blir feil da. Prøve å rugge litt på de selv og gi harde ting å spise på.

Lenke til kommentar
Hvorfor må du trekke de? Er de i veien for de nye tennene så bittet blir feil? Min erfaring er at det kan lønne seg å ha litt is i magen og se an litt så detter de gjerne av seg selv - så sant ikke bittet blir feil da. Prøve å rugge litt på de selv og gi harde ting å spise på.

Har venta en mnd nå og hun får veldig vondt hvis hun biter feil på noe. Er god plass, men tar de for å være sikker. De ordentlige tennene er utvokst for en stund siden, og det er fortsatt ikke antydning til at de to melketennene skal løsne. Nakenhunder kan ha noen syke røtter på tennene sine. Hun får bare harde ting å tygge på og jeg haler og drar i de tennene hver dag synes jeg :p Leverbiter har fått ut mange tenner her i hvertfall :wee: Men disse to må jeg nok desverre ta. Er de to siste.

Lenke til kommentar
Hvor lenge lever sånn ca. en hund? Har en Engelsk Springer Spaniel hann som jeg er innmari glad i. Han er 5 år nå. Gruer meg bare til han blir borte "/

Det varierer jo selvfølgelig veldig. Små hunder lever ofte gjennomsnittlig litt lenger enn store. Mellom 10 og 15 år er vel vanlig, så du får nok en god del flere år med hunden din. ;)

Lenke til kommentar

Har venta en mnd nå og hun får veldig vondt hvis hun biter feil på noe. Er god plass, men tar de for å være sikker. De ordentlige tennene er utvokst for en stund siden, og det er fortsatt ikke antydning til at de to melketennene skal løsne. Nakenhunder kan ha noen syke røtter på tennene sine. Hun får bare harde ting å tygge på og jeg haler og drar i de tennene hver dag synes jeg :p Leverbiter har fått ut mange tenner her i hvertfall :wee: Men disse to må jeg nok desverre ta. Er de to siste.

Hvis hun får vondt når hun biter på noe så tyder vel det kanskje på at tennene begynner å løsne? Er det god plass så der jeg ikke helt vitsen - ihvertfall ikke til den prisen.. ;) Hadde nok drøyd en måned til ja...

Lenke til kommentar
Ulveklør er sikkert ikke så dyrt. Kan aldri tenke meg at det koster mer enn 600 kroner iallefall. Men hey, jeg trodde trekking av melketenner var billig også...

Njaa.. Det koster vel over en tusenlapp tenker jeg. Hunden må jo dopes ned, og det er alt ifra null til et par sting på hver fot.

Siden hunden må dopes ned under "operasjonen" OG røntgen tar vi det samtidig :)

Lenke til kommentar
Njaa.. Det koster vel over en tusenlapp tenker jeg. Hunden må jo dopes ned, og det er alt ifra null til et par sting på hver fot.

Siden hunden må dopes ned under "operasjonen" OG røntgen tar vi det samtidig :)

Det kommer litt ann på om klørne må "amputeres" eller bare "klippes vekk" også vil jeg tro... Er det beinfeste i dem? eller henger de bare utenpå med kun feste i huden?

Er et vesentlig større inngrep om det er bein der ;)

Og du... Må le litt av det du forteller Diesel kan av ord... du får bare fortsette å trene. :p

Buffy kunne blandt annet:

-finne pappa (alstå løpe til lars)

-finne bestemor (moren til Lars)

-finne unni (min mamma)

-Lucifer

-psycho (ja, hu visste GODt forskjell på kattene)

-Quattro (en av hundevennene hennes, hu fant han på kommando)

i tilegg haugevis av ballen, tauleka, floppen (en pipeedderkopp), beinet, bamsen osv.... (og hu plukket rett om vi la ut alle sammen sammen)

"Gå ta pus!" var fin kommando når en av kattene stakk av.. da løp hu bort og "beit" dem over ryggen og holdt dem fast til vi kom etter og plukket dem opp.

Og ja.. jeg kan fortsette i det uendelige... *savne bikkjevoffen min....*

Lenke til kommentar

Tennene må de små rasene BØR trekkes hvis det begynner å vokse frem nye tenner. Synes JEG er sent ute da, men Thea er jo mye yngre en mushi sin. Fikk sjokk i går da jeg åpna kjeften til Thea og så to nye hjørnetenner som nesten er kommet helt ut BAK melketennene..... HYL...

Lenke til kommentar

Tennene må de små rasene BØR trekkes hvis det begynner å vokse frem nye tenner. Synes JEG er sent ute da, men Thea er jo mye yngre en mushi sin. Fikk sjokk i går da jeg åpna kjeften til Thea og så to nye hjørnetenner som nesten er kommet helt ut BAK melketennene..... HYL...

Unnskyld min uvitenhet - men hva i all verden er forskjellen på små rasers tenner og de store rasene? Sikker på at det ikke er noe som er "funnet" opp av veterinærer for å øke inntjeningen fra lettlurte hundeeiere med åpen lommebok? :whistle: Tuller litt nå da.. men ærlig talt så forstår jeg ikke hva et dobbelt sett med tenner gjør så lenge de ikke er i veien for det nye bittet og fører til feilstillinger? Er DET tilfelle ville også jeg trukket...

Lenke til kommentar

Det blir jo som regel tilfelle at den nye tannen blir skjev dersom det ikke er plass til den på grunn av at den gamle tannen ikke er fallt ut enda. Det sier seg jo selv at det ikke er plass til f.eks 5 ekstra tenner i munnen til en valp i tillegg til de tennene valpen har fra før. . (det er forsåvidt ikke plass til 5 ekstra tenner i min egen munn heller)

Det er veldig kjent at de små rasene ikke alltid har lett for å miste melketennene. Spesiellt hjørnetennene! Dette er noe alle oppdrettere forteller sine valpekjøpere om.

Min valpekjøper fikk en utrolig skjev hjørnetann på grunn av at den gamle tanna ikke ble trukket i tide. Hun ble anbefalt å trekke den nye tanna av dyrlegen siden den var i veien for bittet. Jeg har ikke hørt nytt om tanna siden valpen var 6 mnd gammel, men av det jeg så , var det lite trolig at bittet ville gå seg til igjen slik at hun kunne stilles ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...