Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok meg langt under 3 uker med Geisha. Snudde HVER gang hun dro mens vi trente, og belønnet med klikker og godbit. Til slutt skjønte hun at klikkeren i hånda betydde at hun skulle oppføre seg for å få godbit. Etterhvert droppa vi klikkeren. Nå går hun BAK meg når vi går tur :)

Lenke til kommentar

Her har dyret lært kommandoen "gå bak". Vet at pappa bruker det hver gang de møter hunder o.l., og han adlyder, til tross for tidligere tendenser til å skulle hilse på alt og alle. Det er liksom litt rart når man plutselig ikke lenger merker at man har en 25kg tung hund i ene enden av bandet når man møter andre hunder. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hun gikk veldig pent i bånd, helt til jeg kjøpte ett med pels som var begahelig å dra i. Samtidig som hu kom i puberteten :!: Plutselig kan hun ingenting lengre.

Jeg stopper når hun drar, fungerte bra før hun "glemte" alt.

Lenke til kommentar

Bikkja mi synes det er mye mer spennende å gå og snuse i grøfta enn å hilse på andre folk og dyr. Bryr seg ikke om å gå tur, bare hun finner noe morsomt å snuse på. Og da er det ikke alltid så lett å få henne med seg videre. :p

Lenke til kommentar
Hun gikk veldig pent i bånd, helt til jeg kjøpte ett med pels som var begahelig å dra i. Samtidig som hu kom i puberteten :!: Plutselig kan hun ingenting lengre.

Jeg stopper når hun drar, fungerte bra før hun "glemte" alt.

Hvor gammel er hun nå da? Har vel ikke kommet i puberteten riktig enda vel ?

Lenke til kommentar

Flott dag på retriever utstilling på Skarnes i dag til tross for varmen :cool: Til tross for at Fanny fikk den "sure" plassen 2.BTK... er jeg kjempefornøyd med resultatet :new_woot: CK på både Fanny og Cleo og Cleo ble faktisk også 4BTK! Artig å nå så langt opp med begge hundene... Fanny vant Brukshundklassen og Cleo Veteranklassen - men begge var alene i sin klasse :whistle: ... Fanny ble også BIS Brukshund... også alene :whistle: - men vi fikk med hjem en for-sekk og et flott godt tykt teppe + to retrieverbånd så det var en flott dag! Nå var ikke konkurransen av den største - KUN 33 flatcoated påmeldt! Og det er utrolig få hunder i forhold til det vi er vant til. Fanny tapte imidlertid CERTET til en utrolig flott unghund, så da er det tross alt greit nok... Bikkjene syntes det var utrolig deilig å komme i elva og ta seg en svømmetur når vi var ferdig. Jammen blir det varmt på en slik fotballbane :cool: jeg har også blitt skikkelig solbrent - på venstre arm/skulder... hmmm... ser på hvilken side av ringen jeg satt ja....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...