Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål til dere her inne.. Hunden min har en stygg uvane med og gomle i seg døde fugler, mus og lemen sauedritt og alt annet han finner ute. Er deres hunder slik?

 

Er litt redd for at han skal bli syk eller spise noe som har blitt drept med gift slik at han og stryker med!

 

Som regel ser jeg at han stuper mot noe på bakken, men og be ham slippe det kan jeg bare glemme. Ikke nytter det og prøve og bryte opp kjeften hans med hendene heller for han har et syyyykt bitt. Og vips så var det ekle greiene han fant borte!! Er ikke lett og få øye på greiene ført han ser det (lukter det) jeg er bare menneske (hehe)

 

Han får nok mat, men jeg har hørt at Engelske buller er sultne hele tiden uansett om magen er full.. I et eksperiment jeg hadde lot jeg ham spise alt det han ville. Da spiste han til han spydde så spiste han det også (Æsj)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når hunder spiser dritt er er fordi de har for lite av ett stoff i kroppen (jeg ikke helt husker hva heter i farta). Rødbeter eller ananas skal hjelpe på det. Er verdt ett forsøk i hvertfall :)

 

EDIT: Ananas gjør at hundens egen bæsj smaker høgg, rødbeter gjør at de slutter å spise andres bæsj.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Mitt intrykk etter en mnd med bulldog selv er at de må være naturens støvsuger :p

 

Her gårt bark, biller, maur og bæsj ned på høykant, dog ikke sin egen heldigvis.

Favoritten er disse pollenpølsene som detter ned av treet om dagen og løvetann, men som sagt det meste går ned.

Min har lært seg alt å svelge hurtig om jeg nærmer meg med et bestejmt slipp, så jeg lar det som regel passere så lenge det ikke er glasskår, sneiper og tyggis.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Når Oswald var liten så gikk det mye i sneiper og bruskorker (dem fikk han ikke svelge heldigvis) gamle tyggiser, grus og sand! Det har han sluttet med heldigvis men han "støvsuger" alt annet hehe. Han spiser heller ikke sin egen bæsj, men sauedritt er som lakris for ham, med en gang snøen gikk bort begynte han og lete etter bæsj og snegler (han husker masse rare ting)

 

Så lenge han ikke blir syk så er det greit for meg om det ligger i hundens natur og støvsuge moder jord! Det er ekkelt for oss men sikkert snop og smågodt for vovven...

Lenke til kommentar
Når hunder spiser dritt er er fordi de har for lite av ett stoff i kroppen (jeg ikke helt husker hva heter i farta). Rødbeter eller ananas skal hjelpe på det. Er verdt ett forsøk i hvertfall :)

 

EDIT: Ananas gjør at hundens egen bæsj smaker høgg, rødbeter gjør at de slutter å spise andres bæsj.

Noen hunder LIKER å spise bæsj da, så det er ikke nødvendvis mangel på noe.

Mistenker du at hunden har lite av noe, kjøp tilskudd.. Tørrforet skal vel egentlig dekke det meste.

 

Ta bikkja i det den kaster seg over noe. DU er sjefen, og du skal ikke la den spise alt den kommer over ;)

Jeg har mange ganger hatt hele hånda inn i kjeften til Diesel uten så mye som et lite knurr. Han kan også kommandoen SLIPP.

Lenke til kommentar
Når Oswald var liten så gikk det mye i sneiper og bruskorker (dem fikk han ikke svelge heldigvis) gamle tyggiser, grus og sand! Det har han sluttet med heldigvis men han "støvsuger" alt annet hehe. Han spiser heller ikke sin egen bæsj, men sauedritt er som lakris for ham, med en gang snøen gikk bort begynte han og lete etter bæsj og snegler (han husker masse rare ting)

 

Så lenge han ikke blir syk så er det greit for meg om det ligger i hundens natur og støvsuge moder jord! Det er ekkelt for oss men sikkert snop og smågodt for vovven...

 

Vi bulldogeiere sparer kanskje noen kroner i godsaker slik også :p

 

Selvfølgelig skal man ikke tillate at hunden spiser alt, men når man har en hund som mye av tiden går/står med innsuget plantet godt langs bakken er det ikke like lett alltid. Når de svelger fort som fy om man kommer er det nødt til å skje uhell, selv om man passer godt på.

Men ser jeg at min tygger på noe og jeg åpner munnen hennes, har hun ingen problemer med dette og ingen tegn på knurr eller irritasjon;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Når Oswald var liten så gikk det mye i sneiper og bruskorker (dem fikk han ikke svelge heldigvis) gamle tyggiser, grus og sand! Det har han sluttet med heldigvis men han "støvsuger" alt annet hehe. Han spiser heller ikke sin egen bæsj, men sauedritt er som lakris for ham, med en gang snøen gikk bort begynte han og lete etter bæsj og snegler (han husker masse rare ting)

 

Så lenge han ikke blir syk så er det greit for meg om det ligger i hundens natur og støvsuge moder jord! Det er ekkelt for oss men sikkert snop og smågodt for vovven...

 

Vi bulldogeiere sparer kanskje noen kroner i godsaker slik også :p

 

Selvfølgelig skal man ikke tillate at hunden spiser alt, men når man har en hund som mye av tiden går/står med innsuget plantet godt langs bakken er det ikke like lett alltid. Når de svelger fort som fy om man kommer er det nødt til å skje uhell, selv om man passer godt på.

Men ser jeg at min tygger på noe og jeg åpner munnen hennes, har hun ingen problemer med dette og ingen tegn på knurr eller irritasjon;)

 

 

Oswald viser heller ikke tegn til agresjon han bare biter igjen det han er god for og nekter og slippe, puster med nesa og grynter at dette vil han ikke være med på (det var jo han som fant godbiten ikke f*** om han skal gi den fra seg). Har fått opp gapet på ham når han har tatt noen døde fugler og slikt men det er ikke lett.... Han er ikke sur på meg når jeg kaster fuggern så langt jeg kan etterpå... Han pleier og være veldig forståelsesfull for hva jeg vil han skal og ikke skal gjøre men når det er noe HAN absolutt vil så har jeg ikke mye og si gitt *ler*

 

Alt som havner på gulvet er hans.. Helt til det er ødelagt, da er det mitt!

Lenke til kommentar

Jeg sier bare ”Æsj” til hunden min, når han har noe i munnen, eller skal styre unna noe dritt han har tenkt å spise.

 

Men ja, jeg har opplevd at han har slukt et par rotter/mus uten at jeg rakk å reagere.

Når katten tar den med seg hjem og legger den i hagen, er det alltid hunden som finner den først. Sist gang, så jeg en lang superekkel hale stikke ut av kjeften hans *grøss* Aldri i livet om jeg prøver å gripe etter den!

 

Og han har lært seg at alt som havner på bakken er mitt, til jeg sier ”værsågod” (men bikkja har ingen problemer med å prøve seg sånn av og til :p )

Lenke til kommentar

Buuuhuu. Knappe 12 timer til Maia skal til vetrinæren med øra sine. Hun har klødd som en stokken gris en stund og vært antydning til hårtap( pga kløe tror jeg) så nok er nok. nå får vi reparere det. Men jævlig spent på hva det kan være. (nei hun har ingen smerter i ørene, og hun elsker og bli klødd inni dem, da jeg renser dem hver dag for tiden)

Lenke til kommentar

Hunder som spiser mye rart.. aldri hørt om :whistle:

 

Geisha slukte en BRUKT kondom en gang (IKKE MIN!) Da hun så at jeg skulle prøve å få henne til å slippe den , så svelget hun unna som søren for at jeg ikke skulle få tak i "godbiten hennes".

 

Thea plukker opp ALT hun finner på bakken for tiden. Sneiper er vist ekstremt spennende, men det får hun iallefall ikke lov til..

 

Og så er det alle delikate matrestene folk slenger fra seg her i byen.. Er ikke så mye døde fugler og slikt der vi bor.. I helga var vi på landet og gikk tur. Geisha må ha funnet ett rådyrkadaver, for hun kom tilbake med en sånn diger negl i kjeften :mad:

Lenke til kommentar
Klør hun inni ørene eller rundt ?

Min klødde en del, og det viste seg å være LUS :O

Litt sånn overalt på ørene faktisk. men hva det er finner jeg ut om ca 10 timer...forhåpentligvis

Hun kjennes vel ikke nuppete/ru ut??

Diesel gjorde det på slutten, og når jeg studerte var det piiina meg lus!

Jeg fant ikke lusa på ørene først, fordi jeg så bare noen prikker (egg), men på magen. Så to små rusk som jeg studerte. Tror du jeg ble kvalm eller?? :O grøss....

Studer ørene hennes under et lys du, sånn i tilfelle :)

Er det lus kan du ikke ha henne med til dyrelegen, i fare for å smitte andre.

Lenke til kommentar
Klør hun inni ørene eller rundt ?

Min klødde en del, og det viste seg å være LUS :O

Litt sånn overalt på ørene faktisk. men hva det er finner jeg ut om ca 10 timer...forhåpentligvis

Hun kjennes vel ikke nuppete/ru ut??

Diesel gjorde det på slutten, og når jeg studerte var det piiina meg lus!

Jeg fant ikke lusa på ørene først, fordi jeg så bare noen prikker (egg), men på magen. Så to små rusk som jeg studerte. Tror du jeg ble kvalm eller?? :O grøss....

Studer ørene hennes under et lys du, sånn i tilfelle :)

Er det lus kan du ikke ha henne med til dyrelegen, i fare for å smitte andre.

 

Har hatt henne med til lus sjekk før der jeg skal så det er ikke no problem.

Måtte sjekke da nabo bikkja hadde blodlus. Og dem fant ingenting da. Og det er en god stund siden. men er bare øra hun klør på så. Kan være så mangt. Er jo en Rase som er kjent for øreprobs også så.

 

EDIT: Maia har blitt værre i løpet av natta. Får håpe vetrinæren får reparert henne:(

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...