fhl Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Flott hund! Jeg har litt sansen for Shar pei. Frode Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hehe, det er bra fart på henne Er det mulig å legge ut film UTEN lyd? Jeg må seff prate og rope litt jeg da, og stemmen min egner seg ikke på nett Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Flott hund! Jeg har litt sansen for Shar pei. Frode Skulle bare visst hvor mange ganger jeg har overhørt folk som har sagt hvor stygg hun er. syns hun er fin og flott jeg. men er vel en smaks sak som alt annet. Hehe, det er bra fart på henne Er det mulig å legge ut film UTEN lyd? Jeg må seff prate og rope litt jeg da, og stemmen min egner seg ikke på nett Burde ikke være noe problem. Er en grunn til at jeg bare satt på no musikk istedenfor Endret 26. mai 2008 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hvis du redigerer i windows movie maker, som de fleste maskiner har, så er det mulighet der for å mute all lyden Lenke til kommentar
fhl Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skulle bare visst hvor mange ganger jeg har overhørt folk som har sagt hvor stygg hun er. syns hun er fin og flott jeg. men er vel en smaks sak som alt annet. Ja, Shar Pei er vel kanskje ikke rette rasen å velge hvis man er litt fintfølende når det gjelder slike kommentarer. Men glad i hundene blir man uansett hvordan de ser ut. Frode Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skulle bare visst hvor mange ganger jeg har overhørt folk som har sagt hvor stygg hun er. syns hun er fin og flott jeg. men er vel en smaks sak som alt annet. Ja, Shar Pei er vel kanskje ikke rette rasen å velge hvis man er litt fintfølende når det gjelder slike kommentarer. Men glad i hundene blir man uansett hvordan de ser ut. Frode Folk får nå mene hva dem vil. Syns nå hun er nydelig jeg. Nærmest styggfin:D Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Synes hun er kjempefin jeg også RaW_DeNiM, og vi som har litt spesielle hunder må nok bare finne oss i at folk kaller hundene for mye rart. Her har vi en liten video av min "rotte,katt og minigris" franske bulldog som tar seg en blund (Beste var en liten gutt som ropte til moren sin at det var en gremlings. hahaha) Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Folk får nå mene hva dem vil. Syns nå hun er nydelig jeg. Nærmest styggfin:D Jeg syns SharPei er NYDELIGE, men samtidig så får jeg litt grøsninger når jeg vet at det kan være store problemer med huden på dem osv. Jeg liker ikke tanken på hunder i det hele tatt som er avlet slik at de får fysiske problemer. Være seg betennelser i hudfolder, problemer med pust pga kort nese, problemer med øyne pga for mye hud / utstående øyne / for mye hår rundt øynene, ryggproblemer pga for lang rygg i forhold til resten av kroppen, for tung osv osv... Liker generelt best hunder som er normalt fysisk bygget. Og TROR nok ikke at jeg noengang kommer til å skaffe meg en "ekstrem" hund av noe slag. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Nå er det fryktelig mange som kommer seg i gjennom hele sitt liv uten problemer også da. At man skal sette ut en slags sannhet om at det er så grusomt å avle på friske sunne individer av disse rasene er så hysterisk overdrevet. Ja de med kort snute har andre forutsetninger for å løpe i timesvis og promper som ingen andre, og de med hengende hud må smøres og være nøye med øyne osv. Men jeg har til dags dato å møte en bulldog,shar-pei osv som jeg har følt lider på noe vis. Leser man om en eller to skal det plutselig gjelde alle og enhver som en slags rase standard. Nei, la oss være glad det finnes mangfold og en hund som passer for enhver, og så får eierne være nøye på at de velger en hund som passer dems livstil,lommebok og alt annet som kommer med å velge rase. Endret 26. mai 2008 av archongamer Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Shar pei har ikke så mye problemer med eksem osv som dem en gang i tiden har hatt. Dette har blitt avlet mer og mer vekk med tid. Heldigvis så har ingen av foreldrene til Maia hatt noen av dem berømte problemene Med hud, ører eller øyne så er jo en bra start bare det. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Maia har egentlig veldig lite løs hud på kroppen og hodet. Hvertfall i forhold til andre shar pei jeg har sett. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Synes hun er kjempefin jeg også RaW_DeNiM, og vi som har litt spesielle hunder må nok bare finne oss i at folk kaller hundene for mye rart. Her har vi en liten video av min "rotte,katt og minigris" franske bulldog som tar seg en blund (Beste var en liten gutt som ropte til moren sin at det var en gremlings. hahaha) Det er herlig og se andre som har bulliser Oppdretteren til min EB har 3 franske i tillegg til den engelske tispa som er moren til min sjønnas! Jeg digger dem..... Har litt lyst på en selv, men siden Oswald er så plaget med allergi vil jeg bruke energien min på ham. Det er verre en og ha småunge... Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Liker når folk har uvanlige raser, dette viser bare at de ikke er så A4 at de kjøper seg den rasen "alle" har. Shar Pei synes jeg er en flott rase! At en hund er rynkete er bare tøft, har jo selv en hund med rynker. Synes også det er tøft at Shar Pei er en så gammel rase som den er. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Sharpei er flotte hunder! Alltid vært fascinert av utseende deres og det rolige gemyttet. Fin fransk valp! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det er mange som tror at Shar Pei er en "moterase". Flere som ble overrasket da jeg kunne fortelle folk at de var en av de eldste hunderasene som finnes. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Shar pei har ikke så mye problemer med eksem osv som dem en gang i tiden har hatt. Dette har blitt avlet mer og mer vekk med tid. Det er bra at det finnes seriøse oppdretter som prøver å forbedre en rase. I enkelte tilfeller avles det på spesielle egenskaper som nødvendigvis ikke er til det gode for hunden. Et eksempel kan vel være den stadig mer ekstreme holdningen på schäfer. Kanskje jeg skal vurdere en Shar Pei neste gang? Frode Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Så en nakenhund i dag, akkuratt som Mushi sin for første gang. Trodde de var mindre i real life. Heeeelt nydelig rase. Kan ikke skjønne hvordan folk kan se på dem som stygge. Det er jo ikke litt det en gang. Ser bare ut som en liten koseklump med hårtuster. Den var også veldig "spretten". Stod like gjerne på to bein som fire liksom. Supercute. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Fantastisk Disse valpene koster ni tusen. Hun beskriver de som om det skulle vært renraset!! SHIH - POM ( design bread ) er en elegant selskapshund som gjerne vil gjøre sin eier til lags. Den er en frisk,lærenem, leken og følsom hund ! Den er tilpasningsdyktig og egner seg ypperlig som familiehund for den som ønsker seg noe ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå