elelmar Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Joda, litt forsiktig leking kan så absolutt hjelpe, og en coton har faktisk lov til å hoppe og sprette litt i ringen. På grunn av hundens anatomi så får de en lett hoppende gange. Men de bør iallefall ha alle beina på gulvet mesteparten av tiden! Hehe..... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, en Shih Tzu skal absolutt ikke hoppe å sprette, så da måtte jeg passe på å holde det hele rolig nok til å ikke hisse hunden helt opp. Men lykke til. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 3 stykker som er veldig slitne etter dagens utstilling i Ålesund!! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hvordan gikk det, L_C? Jeg registrerte nettopp at Kåre som valp lignet noe helt ekstremt på Amigo, naboens boxertispe som valp. Minus noen rynker. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Blir ikke Moss idag. Fått noe info om at en person har kinesere med kennelkoste h*n tar med seg på utstilling. Siden jeg kjenner flere med valp, holder jeg meg hjemme. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Herregud, det blir satt sånn fart på rykter hist og pist. Edit: Jeg regner med at Ponni er vaksinert. Og jeg regner med at du ikke lar andre hunder få fysisk kontakt med henne om du er i tvil. Kennelhoste = Dråpesmitte. Endret 25. mai 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ponni er vaksinert ja, men gidder ikke risikere at hu tar det med seg og sprer det rundt til uvaksinerte. Skal på besøk hos Reject i stedet Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Sikkert likegreit, selv om jeg absolutt ikke tror på at noen tar med seg en hund med kennelhoste. Jeg mener, setter ut rykte om at de gjør det? Uten tvil, det kan skremme vekk konkurrenter med valper hjemme/i sin nærmeste omgangskrets. Men gjøre det? Tja, ikke den typen mennesker man har lyst til å menge seg med, i hvert fall. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Vi får bare vente å se da, men hun hadde tenkt seg til moss i går kveld i hvertfall.. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Er det typisk hundeutstillingdrama? Hvordan er miljøet på sånne greier? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Du risikerer livet omtrent på utstilling. Da er det full krig. Hvertfall det jeg har fått inntrykk av. Raseforumene er også noe for segselv. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Gi noen saftige eksempler da Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Øhm. Det er en hel haug med intriger, og folk som blir sure fordi de nevner at de har syke dyr og folk som går inn for å ødelegge for oppdrettere og oppdrettere som i utgangspunktet er seriøse men blir presentert som useriøse. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 For ikke å nevne hvor mye stygge rykter man får fra misunnelige personer hvis man skulle finne på å faktisk vinne. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 "Ja, det er jo ikke så rart at hun vant, så du ikke hun snakket med dommeren i pausen?!" Joda. Koselig miljø. 8D Det er nesten like ille i sportmiljøet, da. Da Atlas tok sølvmerket i Agility fikk vi spørsmål fra en som hadde hørt at Atlas hadde gjort flere grove feil, og at de ga oss merket kun fordi jeg kjente ene dommeren. 8D Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Så med enklere ord; når jeg får hund kan jeg like godt spare meg for slike turer, eller bli spist levende? (Jobber enda med saken, men ting har blitt snudd opp ned i livet, så må få det etter master når jeg skal flytte ut) Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det er for mange damer samlet på samme sted i slike hundemiljøer, og det er dømt til å bli intriger Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Eller bare ikke joine inn i miljøet, så slipper du å høre sånt. Det er absolutt ikke noe rot med det om du bare ikke lar det gå innpå det. Jeg vet jo at Atlas gjorde seg fortjent til merket, hvorfor skal jeg bry meg om atnoen er misunnelige og feilet totalt og må slenge dritt da? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Slik er det ikke i utstillingsmiljøet til "min" rase. Der treffes man gjerne dagen før utstilling på kvelden for felles ringtrening og sosialisering, og så går alle ut og spiser etterpå . De som vinner får grattulasjoner fra de andre, og ingen er grinete på hverandre. Hvis noen gjør det dårlig får de trøst Det gikk med oss denne gang som sist. Thea ble kom på 3.plass av 3 valper. Geisha fikk 2. kval. Men dommeren var en ufattelig trivelig fyr, og vi fikk veldig gode kritikker på begge hundene. Det eneste han ikke likte med geisha var at hun var "en aning for fet". Fikk jeg bukt med det så ville det gå mye bedre neste gang . Og vi vet jo at Geisha er en aning rund for tiden, så frem til 21. Juni (neste utstilling) legges hun i hardtrening sammen med meg for at vi begge skal komme i bedre form sammen Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Syns ikke man skal la være å dra på utstilling eller være medlem i raseklubben selvom det kan være mye dritt. Ja, folk er sjalu på hverandre og MIN hund er alltid "best". Men ha heller litt tykk hud og still ut hunden! Det vil alltid være gretne og uærlige folk rundt omkring. Skal dere la DET bestemme om dere kan stille ut hunden deres?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå