Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Bilder! :D Minikinesere er så søte! :wee: Alle får seg kineser nå jo. Eplefe får sin til sommeren.
Jeg hadde lyst på før deg! :p

Har bare ventet på penger, å overtale mamma til at den kan bo her så jeg slipper å flytte, og litt mer treningsmuligheter. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig har valpene kommet! Tre helt hvite, to jenter og en gutt, akkurat som bestillt. Fødselen gikk helt etter boka, ikke noe stress idet hele tatt, og valpene kom i løpet av en time. Flink er hun også, selv om det tok litt tid før hun forsto hva det egentlig var som kom ut av henne, :p men det gikk over innen alle tre var ute!

Endret av elelmar
Lenke til kommentar

Opplevde netopp noe skikkelig fält.

Har en Engelsk Springer Spaniel på 5år. För jeg sier mer så vill jeg at dere skal vite at hun har blitt oppdratt strengt og bra, mye av mamma fordi hun kan mye om hunder.

Idag var jeg hjemme alene, så laga frokost og satt meg på rommet.

Så ringte telefonen, snakket i kanskje et halvt minutt, så gikk jeg tilbake til rommet. Når jeg närmet meg, sprang hunden ut med en brödskive i munnen. Hun forsökte å stikke av, så jeg skrek "NEI!" bestemt og strengt, hun bare tuslet videre, så jeg tok henne i nakkeskinnet og la henne i bakken.

Som regel når jeg har bustet henne og tatt henne i nakkeskinnet, så piper hun og gir opp. Men nå morret(?) hun! Jeg fortsatt men hun slapp ikke brödskiven, og bare lå der i bakken og morret.

Til slutt gav jeg opp, så jeg slapp. Tenkte hun kanskje ville skjemmes, og legge den ifra seg.

Men nei, hun bare gikk mot sin plass på kjökkenet. Da ble jeg irritert, tok henne igjen i nakkeskinnet kauket "NEI" om igjen, og rev hardere i nakkeskinnet. Hun bare morret mer, jeg stakk fingerene flere ganger ved kjeven for at hun skulle slippe. Og så... etter en stund bet hun til mot fingrene og knurret skikkelig, jeg fikk et lite kutt på fingern. Jeg ble trist og gikk.

Noen minutter senere lå hun på plassen sin, hun skjemtes, jeg stirret henne i öynene og hun bare ble ble mindre og mindre. Så gikk jeg.

Vet ikke hva som gikk av henne, kan väre at hun vill markere sin plass etter vi har fått en ny hund. Eller kanskje jeg har mistet litt status etter jeg flyttet på hybel og ikke er så mye hjemme lengre. HJELP?!

Lenke til kommentar

Når du tar en hund på den måten og DU gir deg, har hunden vunnet. Hanne det vært min hund skulle den brødskiven ut, samme faen, og på første forsøk.

Høres ut som om hunden ikke respekterer deg, og respekt får man ikke gjennom vold.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Tanta mi har fått 5 kineservalper! 2 sorte nakne gutter, ei puffjente og ei sort naken jente! :love: Gleder meg til å følge med de etterhvert som de vokser til !
Velkommen etter. :love:

Hun beholder den sorte nakne lille jenten. :wee:

Hihi, jeg har da vist det lenge :!:

Anng. hunder som morrer, så gjør Geisha slikt også. Hun har svært lav respekt for meg for å si det veldig mildt. Når hun morrer er det bare å trekke seg tilbake. Det er hennes måte å si "gå vekk ellers blir jeg sint".

Som da vi gikk tur i byen og valpen min fikk tak i noe ekkelt burgerkingpapir som lå slengt. Jeg tar henne i nakkeskinnet slik at hun skal slippe og hun slipper. Før jeg vet ordet av det tar Geisha papirer , og når jeg forsøker å ta det fra henne klikker hun på meg og nipper til handa mi slik at jeg begynner å blø.

Det er seriøst ikke noe i hele verden som er så psykisk vondt som når bikkja di biter deg. Jeg ble råforbanna og var grinete på Geisha helt til vi kom hjem fra turen :cry:

Lenke til kommentar

En hund skal ikke bite -uansett. Tar du hånda inni kjeften på den når den spiser et heftig kjøttstykke skal den ikke reagere! Tenk om de små hadde vært en stor??

Det blir jo skummelt å ha unger i nærheten av slike hunder. Hva om et barn kommer nær hunden når den spiser bein?

Jeg ble bitt av en liten hund, jeg holdt på å drepe den(ikke bokstavligtalt) og etter det prøvde han seg ikke på meg :p

Diesel har nappet etter kattene et par ganger når de nærmet seg maten hans. Jeg tok han skikkelig en gang, og nå sitter han bare å smiler til de :!:

Han gir ofte dempende signaler for å vise at han er ikke farlig, eller i dette tilfellet: nå må dere holde dere unna -uten å bite!

Må legge inn de søte bildene av Diesel som slikker seg rundt munnen og smiler til kattebebisene. Flinke gutten :love:

n750515373_1714046_5609.jpg

n750515373_1714057_4314.jpg

edit: Diesels hjemmeside.

(ps, det er tross alt piczo, så ikke forvent all verdens).

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...