Fruktkake Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Nå hadde det passet perfekt med en hund.. I disse feriedagene. Ingenting å gjøre her, kun raiding på world of warcraft, mye man kan gjøre med hund Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Passer på tanta mi sin japanske spisshund Zumi Nori i dag. Han begynner å bli gammel og har nettopp hatt en øreinfeksjon så han er litt slapp... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Brudern har skaffet seg en liten valp på 2 måneder. Visstnok en blanding mellom en rottweiler og en schaeferhund. Tror han kommer til å bli ganske stor. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Mer av min valp Ikke verdens beste bilde, men valpen vises hvertfall, dustete overeksponering Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Greyhounden våres <3 Trykk på bildet for STOOORT bilde Endret 31. juli 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Jeg har fått litt info fra omplasseringssenteret. Hun er en blanding av Golden Retriever og Samojed. Vant til katt, og småbarn (vi har katt, naboen har veldig mange katter). Hun kan de vanlige kommandoene. Høres VELDIG bra ut. Eneste er at det er en stor hund. Endret 31. juli 2006 av Dieseln Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Onkelen min sin hund, dalmantiner som er 5-6 år, nydelig hund 6491755[/snapback] Akkurat slik som jeg skal ha. Men må dessverre flytte først og sjekke om dama tåler bikkja. Veldig fin hund det der. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg har fått litt info fra omplasseringssenteret. Hun er en blanding av Golden Retriever og Samojed. Vant til katt, og småbarn (vi har katt, naboen har veldig mange katter). Hun kan de vanlige kommandoene. Høres VELDIG bra ut. Eneste er at det er en stor hund. http://i54.photobucket.com/albums/g99/tabe...0893_resize.jpg http://i54.photobucket.com/albums/g99/tabe.../54954_stor.jpg 6588175[/snapback] Golden retrivere er jo ikke så store at det gjør noe, er jo det som er vanlig størelse på en hund Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Joda, men vi letet egentlig etter en liten hund. Vi skal diskutere dette i en "hundeprat" med familien nå. Problemet blir at vi må gå så mange turer med den? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 En hund trenger minimum 3 "lufteturer" pr. dag i alle fall, hunder på størelse med en golden retriver. Men de trenger også en "tur" pr. dag også Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Men trenger ikke mindre hunder noe kortere turer? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Men trenger ikke mindre hunder noe kortere turer? 6591035[/snapback] Min Border Colie MÅTTE ha flere turer per dag. En lang på ca 45 min rask gange, og i tillegg noen til på 15-20 min. Min miniatyrhund nekter å gå så langt som de 45 minuttene, iallefall om det blir hver dag, det blir for mye for henne. Hun klarer seg helt fint med noen turer rundt huset om det er så, og er overlykkelig for 2 turer på 10 min om dagen i tillegg til tisseturer på plena. Om dere ikke er forberedt på å gå lange turer, IKKE skaff en blanding mellom Samojed og Golden Retriver. Samojeden er jo en skikkelig polarhund som elsker å løpe, og som raskt blir stresset og ulykkelig om den ikke får mosjonen sin. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Det er vel ingen regel som sier at mindre hund trenger mindre mosjon, det er alt etter hva du venner dem til, jeg vet om en Dverg Pincher, den går 4 timer i skogen uten å svette, hehe. Lenke til kommentar
Kiter Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Min Shetland Sheepdog får 1 times tur om dagen, pluss tilsammen ca en halvtime i lufteturer på morgen og kveld. Han løper også ute i hagen vår(som er stor) og jager høner hele dagen, så det har ikke så mye med størrelsen å gjøre Han trenger selvfølgelig også en del hjernetrim. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Men trenger ikke mindre hunder noe kortere turer? 6591035[/snapback] Min Border Colie MÅTTE ha flere turer per dag. En lang på ca 45 min rask gange, og i tillegg noen til på 15-20 min. Min miniatyrhund nekter å gå så langt som de 45 minuttene, iallefall om det blir hver dag, det blir for mye for henne. Hun klarer seg helt fint med noen turer rundt huset om det er så, og er overlykkelig for 2 turer på 10 min om dagen i tillegg til tisseturer på plena. Om dere ikke er forberedt på å gå lange turer, IKKE skaff en blanding mellom Samojed og Golden Retriver. Samojeden er jo en skikkelig polarhund som elsker å løpe, og som raskt blir stresset og ulykkelig om den ikke får mosjonen sin. 6591227[/snapback] Jepp. Vi tenkte sånn, det ble bare for stort. Vi går sansynligvis for en King Charles Spaniel valp. Med mindre faren min finner noen blandingsraser som gis bort på jobben hans. Ikke at vi går bare for utsendet, men de virker bare så nusselige. Samt veldig praktiske, med tanke på passing. Vi tror det er flere folk villige til å passe en liten, framfor en stor hund. Moren min ville helst ha en Terrier, men jeg og faren min foretrekker en King Charles Spaniel. Ikke at hun har noe problem med sistnevnte. Lenke til kommentar
Duttelille Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Men trenger ikke mindre hunder noe kortere turer? 6591035[/snapback] Cavalierer trenger en del mosjon, men ikke MYE. De blir nok lite fornøyde av å ligge stille hele dagen og bare få en tur rundt nabolaget for å gjøre fra seg, de trenger litt mer enn det. Gjerne noe som stimulerer hjernen også, altså tankearbeid. Cavalieren er brukt som både jakthund og selskapshund, en del av de andre miniatyrrasene er rene selskapshunder, og trenger derfor kanskje enda mindre aktivitet enn en Cavalier. Husk at alle hunder må få aktivisert seg, uansett rase! Her kan du lese mer om Cavalier King Charles Spaniel: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=331 http://www.cavaliersallskapet.net/ (svensk) http://www.cavalierklubben.no/ kan være kjekk å ha når du skal finne oppdretter/omplassering Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Men trenger ikke mindre hunder noe kortere turer? 6591035[/snapback] Min Border Colie MÅTTE ha flere turer per dag. En lang på ca 45 min rask gange, og i tillegg noen til på 15-20 min. Min miniatyrhund nekter å gå så langt som de 45 minuttene, iallefall om det blir hver dag, det blir for mye for henne. Hun klarer seg helt fint med noen turer rundt huset om det er så, og er overlykkelig for 2 turer på 10 min om dagen i tillegg til tisseturer på plena. Om dere ikke er forberedt på å gå lange turer, IKKE skaff en blanding mellom Samojed og Golden Retriver. Samojeden er jo en skikkelig polarhund som elsker å løpe, og som raskt blir stresset og ulykkelig om den ikke får mosjonen sin. 6591227[/snapback] Jepp. Vi tenkte sånn, det ble bare for stort. Vi går sansynligvis for en King Charles Spaniel valp. Med mindre faren min finner noen blandingsraser som gis bort på jobben hans. Ikke at vi går bare for utsendet, men de virker bare så nusselige. Samt veldig praktiske, med tanke på passing. Vi tror det er flere folk villige til å passe en liten, framfor en stor hund. Moren min ville helst ha en Terrier, men jeg og faren min foretrekker en King Charles Spaniel. Ikke at hun har noe problem med sistnevnte. 6592470[/snapback] Naboen våres har en slik hund. Og vi har en hvit terrier (westie). Ikke for å favorisere det som er eget, men jeg synes vår hund er mye morsommere, sprekere, penere, mer leken og generelt sette en bedre hund! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det er vel ingen regel som sier at mindre hund trenger mindre mosjon, det er alt etter hva du venner dem til, jeg vet om en Dverg Pincher, den går 4 timer i skogen uten å svette, hehe. 6591347[/snapback] Hunder "svetter" ikke så mye uansett. Den Dvergpinscheren "trenger" ikke 4 timers tur i skogen, men den kan! Det er stor forskjell. Dvergpinschere er veldig fine slik, de trenger ikke, men kan om du venner dem til det. Ja jeg har dvergpinscher Og jo, det har mye å si på størrelsen, men også en del å si på rase. Noen småhunder er fremdeles arbeidshunder på lik linje med de store, som dvergdax for ekempel, som er en ypperlig jaktkamerat. Min neste hund blir muligens en chihuahua , eller bare en dvergpinscher til Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Noen bilder fra utstillingen vi var på i helga som var! Som dere ser så er Ozzy en del større en sine søsken. Mamman til Ozzy er i buret bak meg på føste bildet. Og resten av bullene er søsken av Ozzy! Jeg VIL SLÅSS pappa, slipp meg! Aud Elise som er oppdretter til Oswald viser ham i ringen! Hulda i bakgrunnen. Lille bulldog jenta som vant over Oswald! Hun heter Hulda og er søsteren til Oswald! Neste gang tar vi 1 premie Endret 1. august 2006 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Nice. Man sier at hunden ofte ligner eieren, men her må det jo være misstanke om at du faktisk er faren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå