Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ponni spiser 4-5 kg v&h i mnd pluss en del rått kjøtt og litt grønnsaker. Hun veier vel litt under 4 kg nå.

EDIT: Tok det på kalkulator og ikke i hue nå og kom frem til 9 kg v&h i mnd. Det var sykt mye for en så liten hund. Den er jo tynn som en strek.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Dere som har/har hatt foravtale.

Hvor mange kull skal/har hunden din hatt før den blir din??

Venninna mi skal ha ei Papillontispe på for, hun er ett år nå.

De skulle kanskje ha TRE kull på henne, før hun fikk henne? Syns det var utrolig mye jeg men.. Da blir hunden fem år før hun står som eier.

Diesel i dag :love:

n750515373_2781509_7271.jpg

n750515373_2781512_1659.jpg

Mira lukter godt..

n750515373_2781507_6786.jpg

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

DEN avtalen hadde jeg aldri gått med på!!!

Skulle jeg hatt Thea på avtale, hadde det vært at oppdretter skulle hatt ett kull på henne. Det kalles vistnok halvfor. Da måtte jeg betale 6000 for henne. Så da antar jeg at helfor vil si gratis hund med betingelse på 2 kull .

3 kull høres grusomt ut.

Tenk å sende fra seg hunden sin for så lang tid hele 3 ganger i løpet av livet... off

Lenke til kommentar

Er det fordi hun ikke vil betale for hunden, eller er det fordi hun vil ha en hund oppdretter ikke vil selge helt?

Når man tenker seg om er det tusen ganger bedre å eie en hund, om det så koster noen tusenlapper. Når man har hund på avtale plikter man som regel også til å stille ut hunden. For henne med pelshund er dette mye arbeid i pels-stell og trening, selv om kanskje oppdretter plukker opp hunden på utstillingsdagen og stiller henne. Da er det bedre å stille hunden selv og eventuellt ha valper på henne selv når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Vet ikke. Vet bare at hun får den neste uke og at den er ett år. :roll:

Jeg hadde heller betalt ti tusen for en hund enn å hatt den på for.

Med tanke på alt styr det er å ha valper og den påkjenningen det er for hunden hadde jeg ikke orka. Når jeg skal ha valper, skal jeg eie hunden selv!

Du får jo ikke igjen ei krone og sitter igjen med en utstlitt hund, x 3 !

Lenke til kommentar

Hun er ikke online, så jeg får ikke snakket med henne. Men har skrevet et par ord. Tror ikke jeg får snakket det fra henne, men hun bør ikke gå med på tre kull. Det er jo drøyt med tre kull.

Tre kull i seg selv er jo ikke mye. men tre kull når du har hunden på for, det er mye. Syns nå jeg da.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor hardt et svangerskap, fødsel og tiden med valpene er for mora... og når du som eier ikke har noe du skulle sagt.. nei fy ... samvittigheten min var svart da Geisha slet med morgenkvalme og ikke fikk ned maten sin i begynnelsen av svangerskapet. For ikke å nevne øynene hennes når hun så på meg mens 4 viltre valper med TENNER klora seg fast i puppene hennes.

Og å sende vekk hunden sin i minst 2 mnd ... man vet ikke hvordan den blir behandlet eller noe under oppholdet til oppdretter.

Lenke til kommentar

Ingen hund som selges i norge i dag er verdt 10 000 på en slik for avatle du legger frem.

Om dette stemmer må du si ifra om at dette er nærmest ren svindel.

Et kull, ok. 2? vel, da skal hunden være gratis og helst være en oppdretter man kjenner til personlig og vet alt hva denne oppdretteren står for og gjør.

Nei, tar hun denne avtalen kan du hilse og si hun strengt tatt burde være litt mer tålmodig, og heller finne seg en hund som er hennes, og som hun ikke må tvinges til å skilles fra hver gang noen andre mener det passer best.

Oppdretter må virkelig ha noen fine hunder med en stamtavle uten like, eller så er de utspekulerte, eller rett og slett bare dumme..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Den koster ikke 10.000. Det var snakk om å heller betale 10.000 for å slippe en slik avtale :)

Ah, sorry.. my bad :whistle:

Ikke lett med en vilter valp som krever oppmerksomhet mens man prøver å skrive på tastatur. hehe

Uansett, det er for mye med 3 kull på en foravtale synes jeg personlig, og som sagt skulle denne oppdretteren da være personlig bekjent, hvor jeg visste alt om dems behandling av hundene.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at de fleste tar to kull på ei fortispe, eller et minimumsantall valper. Dersom det bare blir en valp vil gjerne eieren ha et ekstra kull.

Så var det mat da, til miniatyrhunder. Her går det med 20 kg v&H i mnd. til fire hunder. De får litt tørrfor i tillegg, men ikke mye. Så forutgiftene er langtfra de største!

Lenke til kommentar

Herregud :love:

Har hentet tilbake ponni idag og ser allerede stor fremgang! Har møtt 3 hunder idag sammen med veninna mi og søstra til ponni, og en hund alene når jeg kom tilbake til Tønsberg igjen. Jeg er helt sjokkert over hvor flink hun har blitt! :D Hun virker mye gladere og tryggere på segselv. Hvis jeg føler hun begynner igjen med tullet sitt og jeg ikke klarer og få oppmerksomheten hennes, drar vi tilbake igjen for og øve litt til med rottisen.

Søstrene idag. De ligner faktisk hehe. Er litt vanskelig å se til vanlig siden en er uten pels, og en med.

post-61441-1209856567_thumb.jpg

Har lært ponni at hvis man skal tigge, må det ha en mening. Hun begynner og få teken på og stå pent :)

post-61441-1209856606_thumb.jpg

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Siden hun ble mye bedre av å være borte en stund, kan det ikke være deg som er 'problemet'. Kanskje du ikke gir henne den støtten hun trenger i 'skumle' situasjoner som feks i møte med andre hunder?

Jeg kjenner ikke til deg eller ditt hundehold, bare spyr ut det jeg tenker om saken akkurat nå.

Stilig det siste bildet :D

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Hun er ikke redd for segselv, men for meg. Hun har blitt sånn fordi hun må forsvare meg for absolutt alle hunder. Har gjort det klart for henne nå, ved hjelpe fra venninna mi og hunden hennes, at det er ikke akseptabelt og jeg klarer og passe på megselv, så håper hun fortsetter med det. Hun utragerer fortsatt litt ved møte med andre hunder, men jeg hysjer på henne for det minste knurr, så det blir nok bra snart håper jeg :) Jeg er veldig konsekvent og har fått typen med på laget, så vi er to nå.

Kan ikke helt skjønne hvorfor hun ble så ille, men tror det er fordi vi har tolket det som at hun er redd og har brukt helt feil fremgangsmåte. Har sosialisert henne i hue og rævva og tror faktisk det har vært med på og gjøre det værre av en eller annen grunn. Har ikke allverdens peil på bikkjer, men hvertfall vårt inntrykk av henne.

Søstra har akkurat de samme tendensene, så det ligger nok i slekta. Kommer ganske sikkert fra bestefaren. Pappa er vist veldig reservert, noe min ikke er.

Utrolig flott og se at hun koser seg og leker med andre hunder. Dette har hun jo ikke gjort før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...